Haugenial
Overivrig entusiast
Hei alle,
Har observert en del negative tilbakemeldinger vedr bagasjehåndtering og straffegebyr hos Norwegian og hev meg på bølgen der jeg la inn følgende klage:
"UAKSEPTABEL BAGASJEHÅNDTERING!! Vil gjerne ha personlig tilbakemelding om rutiner vedr. dette, og om det er endret sånn at vi kan bestille vår reise uten å måtte ta hensyn (DVs utelukke Norwegian som flyselskap) ved valg av destinasjon. vi var på 3 forskjellige ferier i sommer med fly (2 med SAS og 1 med Norwegian) der Norwegian greide for oss glade familie å starte med gråt og frustrasjon med valg om å betale ekstra pga overvekt eller velge hva vi skulle ha med oss som den reneste mafia. Vi var denne gangen 3 personer (samboer, jeg og datter på 5 år). Vi trenger ikke med oss 3 kofferter (som vi forresten hadde betalt for) og pakket fornuftig i 2 kofferter, der den ene gikk marginalt på overvekt og den andre godt under, til sammen hadde vi oppfylt halve kvoten i forhold til 3 enheter som vi i utgangspunktet hadde betalt for. Vi ble hensatt til siden, fikk en leksjon om hvordan reglene tydelig var og ble irettesatt av personal da vi tydelig hadde feilet på dette punktet (reprimande). Heldigvis var det en av personalet som overværet det hele og ydmykt tok ansvar da det tendernerte til kaos både foran og bak oss med gråt og kjefting (vår datter trodde vi ikke kunne dra). Han delte opp og delegerte til skranker, fikk orden på dette uten at vi måtte legge ut straffegebyr. Han må ha sett galskapen og tok grep. Av inntrykk var vi heldig som ble avhandlet av denne personen, når vi gikk var det høylytt stemning fra skrankene. Trenger vi denne opplevelsen?? Av erfaring står vi så enkelt igjen med valget om at Norwegian ikke skal benyttes da det ikke er nødvendig for vår del å starte ferien på denne måten. jeg vet også at andre har vert ute for akkurat det samme og er det virkelig sånn Norwegian vil starte reisen til folk? Vil gjerne ha en skriftlig uttalelse på dette sånn at jeg kan ha den med til forevisning ved ankomst."
Når jeg leser det en gang til her inne så lyser det forgubbing av hele klagen, men opplevelsen var høyst reell og var absolutt ikke den drømmestarten som vi hadde forventet. Når vi i tillegg ble robbet på flyet (mat) der vi betalte 220,- (pr. pers) for en boks med spagetti "ala Capri" på deling og uten drikke/juice/melk til barn fremstår Norwegian som et kynisk selskap som driter i den individuelle passasjer.
Jo flere som klager og jo mer medieoppmerksomhet som ligger ute må føre til at de endrer grep..
SAS og Novair er eksellente i forhold med høy servicegrad, god mat (relativ) og hyggelig betjening.
Valget er klart..
Hvordan er deres erfaringer?
Har observert en del negative tilbakemeldinger vedr bagasjehåndtering og straffegebyr hos Norwegian og hev meg på bølgen der jeg la inn følgende klage:
"UAKSEPTABEL BAGASJEHÅNDTERING!! Vil gjerne ha personlig tilbakemelding om rutiner vedr. dette, og om det er endret sånn at vi kan bestille vår reise uten å måtte ta hensyn (DVs utelukke Norwegian som flyselskap) ved valg av destinasjon. vi var på 3 forskjellige ferier i sommer med fly (2 med SAS og 1 med Norwegian) der Norwegian greide for oss glade familie å starte med gråt og frustrasjon med valg om å betale ekstra pga overvekt eller velge hva vi skulle ha med oss som den reneste mafia. Vi var denne gangen 3 personer (samboer, jeg og datter på 5 år). Vi trenger ikke med oss 3 kofferter (som vi forresten hadde betalt for) og pakket fornuftig i 2 kofferter, der den ene gikk marginalt på overvekt og den andre godt under, til sammen hadde vi oppfylt halve kvoten i forhold til 3 enheter som vi i utgangspunktet hadde betalt for. Vi ble hensatt til siden, fikk en leksjon om hvordan reglene tydelig var og ble irettesatt av personal da vi tydelig hadde feilet på dette punktet (reprimande). Heldigvis var det en av personalet som overværet det hele og ydmykt tok ansvar da det tendernerte til kaos både foran og bak oss med gråt og kjefting (vår datter trodde vi ikke kunne dra). Han delte opp og delegerte til skranker, fikk orden på dette uten at vi måtte legge ut straffegebyr. Han må ha sett galskapen og tok grep. Av inntrykk var vi heldig som ble avhandlet av denne personen, når vi gikk var det høylytt stemning fra skrankene. Trenger vi denne opplevelsen?? Av erfaring står vi så enkelt igjen med valget om at Norwegian ikke skal benyttes da det ikke er nødvendig for vår del å starte ferien på denne måten. jeg vet også at andre har vert ute for akkurat det samme og er det virkelig sånn Norwegian vil starte reisen til folk? Vil gjerne ha en skriftlig uttalelse på dette sånn at jeg kan ha den med til forevisning ved ankomst."
Når jeg leser det en gang til her inne så lyser det forgubbing av hele klagen, men opplevelsen var høyst reell og var absolutt ikke den drømmestarten som vi hadde forventet. Når vi i tillegg ble robbet på flyet (mat) der vi betalte 220,- (pr. pers) for en boks med spagetti "ala Capri" på deling og uten drikke/juice/melk til barn fremstår Norwegian som et kynisk selskap som driter i den individuelle passasjer.
Jo flere som klager og jo mer medieoppmerksomhet som ligger ute må føre til at de endrer grep..
SAS og Novair er eksellente i forhold med høy servicegrad, god mat (relativ) og hyggelig betjening.
Valget er klart..
Hvordan er deres erfaringer?