Jeg har egentlig vært "heldig" - og har kun hatt étt tilfelle av behov for reparasjoner.
Det var inngangsvelgeren på en Arcam som etter snaut 3-års tid fikk vakkel. Tok den med til OHC og fikk beskjed om at den var utenfor garanti. Da spurte jeg hr. Tømmervik (mhv til kjøpsloven) om han mente at produktet de representerte og solgte til snaut 10K ikke var ment å "vare" i mer enn drøyt 2 år, og at det i såfall kanskje var noe allmenheten hadde interesse i å få kjennskap til. Da begynte fløyta å spille litt annen musikk og Arcam´n ble reparert uten kostnad for meg.
Mht serviceinnstilling så synes jeg generelt de aller fleste yter god service/oppfølging.
Har egentlig bare positivt å si om NAT, Gjallarhorn, Audioaktøren, PM Audio, Mala, Multirom, EB, NSD, HiFi Guiden, Stereofil, Eksakt og HFK. Et ørlite minus i margen til OHC.
Når det gjelder service/rep så er det vel egentlig ingen importører nå som utfører slikt i egen rekker. I hovedsak baserer de seg på avtaler med Dalens og Servicekompaniet.
At enkelte produsenter reserverer seg for lokal reparasjon har jeg noe forståelse for, men (foruten å kanskje være noe mer "åpne" mht informasjon om dette) egentlig ikke noe vi kan laste de norske importørene/forhandlerne for.