Jeg er redd du har sluttrinn som må minst ha 2volt. Kinki Studio’s sluttrinn treng ca 1,45V for full utstyring.Ja får litt mer på High gain men det spiller krystallklart og høyttalerne virker ikke stresset, føler de er lettdrevne på det jeg har testet av forsterkere
Forstod ikke den heltJeg er redd du har sluttrinn som må minst ha 2volt. Kinki Studio’s sluttrinn treng ca 1,45V for full utstyring.
Jeg er sjelden over 10 på min pre/power. Over 50 ville jeg fått varig hørselskade. På 250 ville naboene mine fått varige hørselsskader!Da må du ha noen helt overnaturlig tungdrevne høyttalere! Jeg var aldri over 50.
Ja vet ikke hvorfor det er slik, ikke testet med gain på high ennå men synes det er litt merkelig på lettdrevne høyttalere som dette erJeg er sjelden over 10 på min pre/power. Over 50 ville jeg fått varig hørselskade. På 250 ville naboene mine fått varige hørselsskader!
Hei toremJeg har EX-P7 med monoblokkene, og jeg er veldig fornøyd med lyden på settet, i alle fall etterhvert (jeg kjøpte settet brukt i sommer, og i starten syntes jeg lyden var litt "kjedelig", men jeg liker den bedre og bedre).
Men akkurat volumkontrollen er ingen favoritt hos meg. Gir jo ingen mening å ha "256 steps" når jeg i 95% av tiden kun har volumet satt til mellom 1 og 4, med 2 som det jeg bruker mest. Jeg har ingen tekniske tall, men i mitt oppsett er forskjellen mellom hvert steps ganske mye, det burde jo bare vært knapt merkbart. 1 er heldigvis veldig lavt, men allerede på 4 er det mye høyere enn 2. "Kneppene" mellom hvert steg er også noen ganger bokstavelig talt hørtbare - ikke så "smooth" som jeg kunne ønske. Jeg tror nok alt hadde blitt litt bedre om jeg i alle fall kom meg over 10 på skalaen.
Takk for tilbakemeldingen. Det bekrefter det jeg så på preampen til hifipuristen. Jeg synes det var så rart, jeg leste også i testen til 6moons der de skrev at hvert step var på 0,25dB. Det er jo bare tullprat fra den kanten som vanligJeg har EX-P7 med monoblokkene, og jeg er veldig fornøyd med lyden på settet, i alle fall etterhvert (jeg kjøpte settet brukt i sommer, og i starten syntes jeg lyden var litt "kjedelig", men jeg liker den bedre og bedre).
Men akkurat volumkontrollen er ingen favoritt hos meg. Gir jo ingen mening å ha "256 steps" når jeg i 95% av tiden kun har volumet satt til mellom 1 og 4, med 2 som det jeg bruker mest. Jeg har ingen tekniske tall, men i mitt oppsett er forskjellen mellom hvert steps ganske mye, det burde jo bare vært knapt merkbart. 1 er heldigvis veldig lavt, men allerede på 4 er det mye høyere enn 2. "Kneppene" mellom hvert steg er også noen ganger bokstavelig talt hørtbare - ikke så "smooth" som jeg kunne ønske. Jeg tror nok alt hadde blitt litt bedre om jeg i alle fall kom meg over 10 på skalaen.
Ja,ikke sant! Kunne gjerne sett at din tidligere Ares også hadde lagt på seg og blitt en Terminator!^Pent! Skal si Jasper 25 har lagt på seg
Hehe. Tror jeg nok. Er vel kanskje ikke helt usannsynlig at det også skjer?Ja,ikke sant! Kunne gjerne sett at din tidligere Ares også hadde lagt på seg og blitt en Terminator!
Høres jo helt topp ut!Har nå spilt noen dager med EX-B7 monoblokkene. Har latt de stå påslått kontinuerlig, og det tok noen dager før lyden falt helt på plass, og det gjorde den da også eksemplarisk. Det er et deilig gjenhør med kinki. Jeg hadde EX-M1 for noen år siden ,og var fornøyd med lyden, men implenmenteringen av volumstyringen var ikke til å leve med for meg. selve volumhjulet var "flimsy" og gain var for høy. Lydmessig ble det litt for "på" og mellomtoneområdet var noe tynt etter min smak og daværende høyttalermatch. Solgte den integrerte og drømte om monoblokker fra Kinki og MI23.5. Nå er jeg der og lydmessig ga det meg det jeg ønsket! EX-B7 er dobbelt så kraftige som den integrerte og har en bassgjengivelse som er mer rund og fyldig, hvilket jeg liker.
Det er fortsatt en "rask" forsterker, men større ro og aldri masete. Det er en saftig og organisk klang med stor åpenhet, det er som å vandre inn i lydbildet. lineær båndbredde, de graver dypt og med en melodiøs bassgjengivelse jeg sjeldent har opplevd. luftigheten og detaljnivået oppover i frekvens er vanedannende. Ingen skarphet å spore, det er stramt uten å bli overdampet eller for tørt ,og det er oppløst og snorrett uten å bli analytisk.En naturlig klang! Det samme kan sies om MI23.5, skal jeg gi den en egenklang så er det naturlig og organisk som faller meg inn-Det lave støygulvet og den gode oppløsningen sammen med en perfekt volumkontroll gjør at musikken strømmer ut på en naturlig måte, akkurat riktig fylde og utklingning.
Vis vedlegget 697542
Du kjøper dem direkte fra Kinki (Vinshine Audio) Du kommer i kontakt med Alvin eller Ken. Hils gjerne Alvin fra meg.Hvor er det man egentlig kjøper disse fra?
Kan jeg (av guttaktig nysgjerrighet) spørre om ikke ampene til MI holder følge med sin pre-søsken? Siden du benytter monoblokker av annet merke?Melder meg inn igjen, denne gangen med BX-7.Preamp er Mi23. 5. Gode saker
Det skal være en ny attenuator , 0-95/100 fremfor 256 nivåer. JRC MUSES72320. Samme attenuator som Pass Labs benytter i XP-30.Ser ut som Kinki Studio har en ny pre kallt EX-P27 på gang.
6moons har (som vanlig) ikke så mye fornuftig å si, men de har om ikke annet et par bilder av nykomlingen. Ser ut som at fronten og "boksen" er helt lik EX-P7, men ellers ser P27 litt mere heftig ut:
https://6moons.com/audioreview_articles/kinki8/
JRC MUSES72320 står også i Musical Innovation MI 23.5 mfl.Det skal være en ny attenuator , 0-95/100 fremfor 256 nivåer. JRC MUSES72320. Samme attenuator som Pass Labs benytter i XP-30.
Det er mange produsenter som bruker Muse sin volumstyring.Det skal være en ny attenuator , 0-95/100 fremfor 256 nivåer. JRC MUSES72320. Samme attenuator som Pass Labs benytter i XP-30.
Jeg mener Kinki, Denafrips, Winstenton, S.M.S.L, Topping, Matrix og SoundArtist er noe av det mest spennende som har skjedd i bransjen på svært lenge. Eksepsjonelt mye for pengene og glimrende kvalitet og flott finish. Kinki EX-1M og Kinki Dac 1 spiller opp hjemme i kombinasjon med Harbeth C7 ES3 mens jeg på hytta smører litt tykkere på med rør og Denafrips. Til nå har jeg ikke opplevd noe som får meg til å rynke på nesen med mine produkter.
Proudly made in China står det på Kinki - og stolte har dem grunn til å være.
Vis vedlegget 687945
-BB-
Ny anmeldelse av EX-M1 fra Steve Huff :
Hadde vært fint med bilder også hvis du harHar hatt et sett av 4 stk single Sparkos OP-amps liggende en god stund, og fikk tid og ånden i dag for å prøve ut. Leste dette på nettet et sted i fjor:
"I switched out the on board Op-amps to Sparko Labs discreet Op-amps, and that change took the Kinki to a whole new level, with more detail and an almost 3D sound I associate with tube amps"
så sendte da en bestilling til Sparko Labs (ser at Op-ampene nå også er tilgjengelig på torget her). Sendte samtidig en mail til Kinki, og her er det høy servicegrad: Ken Ng sendte noen kommentarer og ett sett med bilder/illustrasjon - dog med en tydelig merknad om at man måtte være forsiktig, at garantibetingelsene ble brutt, og alt ble gjort på eget ansvar. Ser nå at det ligger en video på youtube som, etter en første runde innom type Burson, så bytter til Sparko Labs. Eneste å passe på: Ken understreker at man ikke bør bytte den ene dual Op-ampen da den er brukt som "servo for stability" (denne blir byttet på videoen) - følgelig bytter jeg bare de 4 single. Ken påpeker også viktigheten av at disse settes inn med riktig orientering (pin 1 er angitt) - og at hvis man bommer her, så blir kinkien skadet med behov for påfølgende reparasjon. Bytte er ganske enkelt - lirke eksisterende single Op-amper ut med pinsett (jeg merket de først), og så sette Sparkoene i holderfoten og forsiktig dytte de ned på plass.
Største utfordring er kanskje å få åpnet ampen - fant ut at det er to skruer i front av toppdeksel, to skruer i midten bak for toppdeksel, samt to skruer på undersiden av Kinkien midtstilt på hver sin side på (amp må altså snus) - her sitter det nemlig et metallstykke som er forankret i bunnplata og som holder lokket. Og det skal sies - nydelig byggkvalitet! Jeg har første versjon EX-M1, med skjulte og integrerte kjøleblokker: nydelig innmat og stor presisjon på kassen, som nå fargemessig har vandret fra sort eloksering til nærmere bronze i uttrykket - nydelig patina!
Ingenting er hyggeligere enn at relativt rimelige tweaks gir gode resultater! Min preferanse er ikke transistorforsterkere, men SET, så trioder er mitt helt klare førstevalg. Sommeren er imidlertid varm når solen står på vinduer, og da må det switches til noe mindre varmeutviklende. Så medfører det innledende sitatet fra nettet om en trasistors (wannabe) bevegelse mot et kvalitetsrørs ytelse riktighet? Ja, faktisk, i noen grad. Sparkoene bringer mer oppløsning, et større lydbilde og mer dybde i lydbildet - her er mer luft og informasjon å spore. Økt oppløsning bidrar også til større nærhet i stemmegjengivelse og gir stemmer mer tilstedeværelse, som dermed gjør at de fremstår mer "analoge". Skal jeg kritisere Kinkien for noe som transistorindivid, har det vært en smule tilbakeholdenhet på vokaler, som har manglet litt vekt/bloom/kroppslig materialisering. Dette bedres! - hvilket i alle fall jeg setter stor pris på! Tonalt opplever jeg ellers liten endring med de fire Sparkoene, Kinkien er seg selv som før, bare enda litt bedre. En allerede veldig bra forsterker øker ytelsen! Så dette byttet av Op-amper er etter min mening virkelig valuta for pengene! (og det kan samtidig lett reverseres, om man er på den forsiktige siden)
Mvh, tom-a