WayAhead
Æresmedlem
TM S OG X har vel alu chassis mens TM3 har stål så vidt jeg har fått med seg. 3 er kritisert for å være en potensiell rustbombe fra faglig hold.
Det har vel og noe å gjøre med at kunnskapen om dette er for dårlig. Kommer flere og flere al biler og man burde vel snart få kunnskap om dette og ?Eneste fordelen me alu i biler er vekten og rusten. Hvis man bulker, så bli det umulig å rette ut. Ikke er det mulig med kald utretting. Kostnaden bli for stor til at det lønner seg. Da bli det bruk og kast, ikke noe grønnt skifte av det.
De fleste gjennomrustede baklukene jeg har sett hhar tilhørt VAG biler thou, om det kan gi et bilde av hvodan resten av tilstanden.
Ja, du må skifte olje på DSG-kassa for hver 60k km på VW. VW er dyre på service.For hver 60k koster det vel 12 600 kroner eller deromkring.
Ja det er helt klart! Og at de kombinerer plast, aluminium og stål. Da bli det også forskjellig type lakk som må brukes ved reparasjon. Og bruke forskjellig matreialer, og gjøre at det holder uten å skale av. Plast er ikke akkurat det beste materialet å lakkere med sin fleksible struktur. Det bli lakk uten herding!Det har vel og noe å gjøre med at kunnskapen om dette er for dårlig. Kommer flere og flere al biler og man burde vel snart få kunnskap om dette og ?
En av mine bekjente med Tesla kjøpte Tesla siden han var lei av at hvert verkstedsbesøk med 2013 MB E kostet 20-30k så helt rosenrødt er det neppe.
W123 ble vel ikke produsert så sent?
Unskyld meg, men hva i all verden er det du har drukket?Men det er fortsatt ingen grunn til å anta at etterfølgende modeller er så rimelige å eie.
Aner ikke hva prisen på hovedservice på en MB er men en Passat koster jo 12-13k for 60k service og med litt slitedeler oppå det så begynner det å koste...
Tesla har i det minste ok service og delepriser, selv en komplisert bil som TMX koster mindre i service enn en generisk VAG.
Som den glade eier av en aluminiumsbil, Range Rover Vouge, kan jeg fortelle deg at de ikke ruster, MEN de korroderer ganske friskt hvis man ikke passer på like intenst som med stålbiler!Eneste fordelen me alu i biler er vekten og rusten. Hvis man bulker, så bli det umulig å rette ut. Ikke er det mulig med kald utretting. Kostnaden bli for stor til at det lønner seg. Da bli det bruk og kast, ikke noe grønnt skifte av det.
Var redd for u-sving så ville være på den sikre siden. Det er ekstra skummelt (og vanskelig) i 110-sonen.^Så lur og flink du er.
Ja det er selvsagt bare å sjekke hjemveien på GPSen så unngår en uansett disse problemene. Kjørte hjemover på motsatt side av elven og møtte 3 sykebiler i blått så jeg sjekket veien hjem for å se om det hadde vært en trafikkulykke eller noe i min lei noe men fant intet....Løste saken med fullstendig køfri hjemreise i går ettermiddag. Ingen behov for u-sving.
Ser bilen den presset ned fra tronen koster 27 ganger mer. Tesla er med andre ord billig.Nye Teslaen er ikke direkte treg, 9,23 på 1/4 mile.
https://cleantechnica.com/2021/05/1...QtTlxp1YDEjgfHh713tvM60NJGQktxMya8bl8KWhU7fMQ
Har vindusviskerne dine foran holdt 300,000km uten å byttes? Bor du i Sahara?Billig ! Høres. Horribelt dyrt og dårlig ut for en Toyota eier. I løpet av 22år Og 300k km byttet jeg en vindusvisker på bakvinduet og lyspære i kupeen. Bytter bremsklosser på service noen ganger. alt er relativt tydeligvis.
Det synes og høres...Ser bilen den presset ned fra tronen koster 27 ganger mer. Tesla er med andre ord billig.
Skulle skrever bakruteviskerMotor...Har vindusviskerne dine foran holdt 300,000km uten å byttes? Bor du i Sahara?
James May has had his Tesla Model S for a while, and until now there have been little-to-no issues with the big electric saloon car. But after taking time away from the bunker to film the next episode of The Grand Tour, a gremlin has crept into James' EV. Let him explain...
Vanligvis er ingenting av det Top Gear gutta sier av interesse for noen som vil ha råd om noe i motorverdenen, men May er vel den mest tekniske og fornuftige av de. Fin video.Svært nyttig for Tesla S eiere:
James May's Tesla Model S has failed!
100% korrekt. Morsomt program for de av oss som synes uforsvarlig omgang med leketøy har underholdningsverdi da.Vanligvis er ingenting av det Top Gear gutta sier av interesse for noen som vil ha råd om noe i motorverdenen, men May er vel den mest tekniske og fornuftige av de. Fin video.
Om bilen er plugget inn så lader den seg opp ganske jevnlig så vidt jeg kan registrere, altså det lille som blir brukt på å stå i ro blir fyllt på igjen.Synes faktisk et solcellepanel på taket som holder liv i kontrollelektronikken over lang tid ikke er noen dårlig ide. Hjelper kanskje ikke om bilen står i kjelleren eller nediset da.....
Nei, egentlig ikke. Det er ikke klart for meg om dette er noe som skjer om man lader helt fullt eller om det også skjer når man gjør som man skal, altså lade sånn passe høyt. Jeg har i alle fall ikke opplevd at ladesystemet "slår seg av" som er uttrykket han bruker.Trodde hele problemstillingen ble forklart i videoen jeg?
Det går nok fint, det har det i alle fall gjort når jeg har stått en uke eller to på flyplassparkering e.l. Jeg har aldri prøvd å stå veldig lenge, men så vidt jeg har forstått så går bilen mer og mer i permanent dvale etter hvert som den ikke blir brukt for å redusere energitrekket fra batteriet. Til slutt er det jo tomt, men det tror jeg tar ganske lang tid. Rimelig nok også avhengig av hva utgangspunktet til ladenivået var da man parkerte.Men det er vel ikke alltid mulig. Slik jeg bruker bilen så står den ofte parkert en uke eller to på steder der det ikke er lademulighet.