Hvordan kan man redde sin egen lille del av planeten midt i en pandemi uten å gå i svart selv? Vel, jeg begynte med den knøttlille Exposure 1010, som kom i hus i 2020. I går ankom den i to år tiltenkte partneren…2010S CD, kjøpt her på Torget forrige helg. Begge to er finansiert til 100% med familiens flaskepant, så både Karsten Warholm og Une Bastholm burde være happy nå. Full resirkulering! Og 1010 har jo markedets minste forsyning, nesten. Så den passer som formidler av musikk gjennom strømpriser fra helvete
Who needs Class D? Synergi på toppnivå er en selvfølge. Spiller DIVISION BELL, og det er bare moro i huset her..Overklasse til mikropris tar litt tid, men det er LITT av et rush når det går i boks også.
Den briefen var etter mitt syn langt lettere å løse for ti år sia, da Norge enda ikke hadde fått dagens fullt utviklede digitalnevroser og bokse-angst mens Anne Rimmen dekket OL i London 2012 for statskanalen, og NRK fortsatt hadde nesten alle Norges topp sportskommentatorer på lønningslista. Tider…
Egentlig var ikke dette planlagt, men utfordringa kom fra en meget god venn nordpå som i 2019 søkte oppgraderingsråd. Og det er det med meg at jeg alltid søker utfordringer. Så kompisen, han endte med tokanals Audiolab og liten Elac til erstatning for eldre NAD/DALI kinopakke. Digitalt Kinderegg, topp formidling hele veien.Mens analogsystemet her nå er farlig komplett..tilogmed satt opp for kassettbruk i referanseklasse.
Den som bare vil ha brukt, og setter opp til klassisk analogt flerformat, vil nok slite med å finne en bedre pakke enn dette under 30 000
I all beskjedenhet, altså..Så fortell ikke meg at gjennomtenkt match er en utopi. Dere digitalister som har glemt den bør istedet hente ei flaske Vaxol på apoteket..og så gjennomgå hele anlegget på nytt. Etter klassiske regler. Kan by dere på en og annen overraskelse, det..Når tilogmed fjernkontrollen til spilleren er av god, gammel åttitallstype - velkjent for den tids barn-bør det være et tegn på hvor designer Tony Brady FAKTISK har lagt merkets sjel..På innsia
Det er slik Storbritannia alltid har gjort. Og det funker
. Det ekstra kule med det er at all britisk Hi-Fi alltid har stilt mer eller mindre skjulte krav til sine brukere også. For de fleste britiske komponenter har høye systemkrav, selv om kryssmatchpotensial og VFM er blant det beste som fås kjøpt.. Enkelte elsker det, mens andre finner det uforståelig..Men det er en stor styrke i min bok. Man lærer nemlig å verdsette deres omgang med musikkens viktigste bestanddeler: Livet, leken, dynamikken og budskapet. Satt i ekte system. Der er britene uslåelige, og hele verden kan lære av dem
Rega, Exposure, Naim, Creek, Roksan, Linn..ALLE veit hva systemet er. Og de BRUKER den kunnskapen..
La det være sagt: Anlegget det her er tale om når ikke mitt hovedsett til over spikesene, uansett parameter. Men det har en pokker så tøff STIL, det også..både sonisk og teknisk. Forsiktig og vart, men fullstendig uredd og DØNN selvsikkert. Tindrende musikalsk, er det. Smekk fullt av talent og spilleglede. Jeg ville ta ut det på mikroanleggs budsjett, men samtidig passe på eldre formater..og det har jeg ubeskjedent nok «smashed out of The Court @ Wimbles». You just have to love British Hi-Fi..And you can bet your life I do..For life!
Auditor out for The Beijing Olympics!