Den ser ut som en motorsykkel skal!Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten
Vis vedlegget 752787
Hei!Husker Morten Maager og butikken hans. Rett ovenfor der Electrocompaniet startet opp. Vi smågutta syklet gjennom hele byen og satt utenfor butikken og ventet på at noen store sykler skulle komme eller dra, bare for å høre på lyden av noe annet enn Tempo, Vespa, Jawa og de andre totakterne som var vanlige på den tiden. Noe som irriterer meg er at til og med noen Guzzi-folk, sier at motoren sitter på tvers . De sitter på langs, som BMW, Honda Goldwing, CX, Triumph Rocket 3 og noen få andre. HD, Ducati, engelske og andre twins, 3, 4 og 6 sylindrete japanske motorer sitter på tvers. Det er retningen på veivakselen som avgjør om motoren sitter på langs eller tvers.
Montro våre mødre var søstre??Min onkel hadde en 175cc Norton som stod ensom og glemt i et hageskur.
Jeg ville ha den som 16åring,men mora mi nekta.
Speller ofte Paus' mora di er ei ku!
Ai ai, Le Mans Vakkert. Dette er en klassikerSiden det ble mange nydelige Guzzi i tråden her nå må jeg spe på med min -76 Le Mans igjen!
Vis vedlegget 752543 Vis vedlegget 752545 Vis vedlegget 752546
1000 cmm, dobbelplugg, mer komp, større ventiler, mer kam, 40 Dellorto og grøvre eksos
Mvh.
SAL
Vakkert! Vakkert!Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten
Vis vedlegget 752787
Ifølge Munch så er alle kvinner giftige.Montro våre mødre var søstre??
Spelte ikke sex pistols god shave the queen?Vakkert! Vakkert!
Selv om jeg på 70-tallet bare kjørte Moto Guzzi og BMW, gjorde også den gang, designet til Triump inntrykk på meg.
På samme måte som jeg så på kamerater som hadde SMEKRE kvinner - mens jeg holdt meg til det litt "tyngre artilleriet".
Triump er en av de få motorsykler som jeg fortsatt snur meg etter - eller bråbremser når jeg ser en stå parkert.
Jeg har siden år 2006 jobbet med import, distribusjon og salg av klassiske, britiske høyttalere.
På en av de reklameplakatene som jeg laget, hadde jeg bilde av Big Ben, The Beatles, Spitfire og en Triumph Bonneville.
Har noen ganger tenkt. at jeg vil starte en demo av klassiske, britiske høyttalere med å spille "God Save The Queen",
men har ikke gjort det ennå....
"Anonym"
Tror den minste motoren Norton laget var 250ccMin onkel hadde en 175cc Norton som stod ensom og glemt i et hageskur.
Jeg ville ha den som 16åring,men mora mi nekta.
Speller ofte Paus' mora di er ei ku!
Hadde også en slik.Montro våre mødre var søstre??
Som gammal gubbe kan det være jeg husker feil, kanskje det var 275,Tror den minste motoren Norton laget var 250cc
Dattera mi pleide også å sovne, når hjelmen hennes dunka mot min, var det på tide med en stopp og kaffe til far og cola til henne. Men det tyder jo på fullstendig tillit, Og ikke redselHadde også en slik.
Det ironiske var at hun selv hadde en bakgrunn som eksosrype.
I følge min far var problemet å holde dama våken. Hun presterte å sove over lengre strekninger, sittende bak på sykkelen.
De hadde først en BMW med sidevogn, men den nektet hun å sitte i, så den ble raskt parkert.
Senere ble det en Triumph Tiger.
Jeg husker fortsatt at jeg som 2-åring brente meg på eksospotta på den, men min raske og handlekraftige far berget meg fra varige men.
Siden det ble mange nydelige Guzzi i tråden her nå må jeg spe på med min -76 Le Mans igjen!
Vis vedlegget 752543 Vis vedlegget 752545 Vis vedlegget 752546
1000 cmm, dobbelplugg, mer komp, større ventiler, mer kam, 40 Dellorto og grøvre eksos
Mvh.
SAL
Jeg har mere lyst til å være en latinlover enn en bratwürstHei!
Da jeg var 21 år solgte jeg min Moto Guzzi 850 GT, da BMW hadde kommet på markedet med to 900 kubikkere.
Jeg kjøpte den litt trauste utgaven som het R90/6. Topp byggekvalitet, men ikke på langt nær så gode kjøreegenskaper som på Guzzien.
En dag stoppet jeg og pratet med en kar som kjørte en Moto Guzzi 850 Le Mans, ved Andsvatnet, som ligger der flyene går inn for landing på Bardufoss flyplass.
Jeg fortalte han, at jeg savnet kjøreegenskapene til min tidligere 850 GT. "Da skal du prøve den her!" sa han.
Jeg hadde lånt og prøvekjørt andres sykler før, men det hadde vært så store nedturer, at det hadde jeg sluttet med.
Men dette skjønte jeg jo ville være noe annet. Så jeg lot meg friste.
Jeg kan ikke fortelle offentlig om hvordan den prøveturen foregikk, i fall eieren av Moto Guzzien lever enda.
Kan bare si, at den kvelden spiste jeg store mengder Pasta Bolognes, for å gi energi til den enorme kjærligheten jeg følte for italiensk design og kjøreegenskaper.
Ble nesten kvalm av gynginga på BMWen i de påfølgende dager. Så jeg fikk en flink kar til å bistå meg med å stive opp forgaffelen, samt at jeg satte på Koni-dempere bak. Slik at jeg igjen kunne spise tyske pølser og få litt mage. Slik at også JEG passet til designet på min egen motorsykkel.
"Anonym"
Og jeg ender sannsynligvis opp m en bimmer touring maskin. Men lever greit m d.De gamle bokserne i serien R65, R80 osv ble kalt for gummikua blant tyskere.
Gammel R80 - R100 eller nymotens R1250RT? Moderne Telelever forgaffel er ikke så dumt på gammel norsk asfalt.Og jeg ender sannsynligvis opp m en bimmer touring maskin. Men lever greit m d.
Sies at rt maskinene er ganske greie
Jeg kjøpte et par trial sykkeler av Morten Maager da jeg var aktiv .Hei!
Spesielt hyggelig å høre fra en av "de lokale" som husker butikken til Morten Mager.
Når jeg også ser, at vedkommende er fra "Indre Enfold", må jeg nesten få fortelle. At i dag er glad i å sykle og mitt absolutte favorittområde for sykling er nettopp der, samt den BLÅ-GRØNNE veien langs Iddefjorden ned til Holtet og tilbake over Prestebakke og Aspedammen.
"Anonym"
Jeg har inntrykk av at 30 000 kroner er en magisk nedre grense for brukte hele og fungerende motorsykler. Generelt er vel brukte sykler litt kostbare i Norge sammenlignet med på konitinentet. På den annen side er det vel ikke så mye å spare på å handle i utlandet når du er i denne prisklassen.Bør I et land m mere varme og sol. Er ca 30k eller 3k€ for en ca 20 år gammal bimmer greit?
Ca 100k km, og helst hos forhandler
Og det var en grunn til at de som kjørte slike aldri hilste i svingerDe gamle bokserne i serien R65, R80 osv ble kalt for gummikua blant tyskere.
I min barn/ungdom var det vel slike BMW boksere politiet benyttet. Syntes den gangen de var gruelig tøffe.De gamle bokserne i serien R65, R80 osv ble kalt for gummikua blant tyskere.
Det er de da fortsatt!I min barn/ungdom var det vel slike BMW boksere politiet benyttet. Syntes den gangen de var gruelig tøffe.
Ja, Morten Maager flyttet etter noen år butikken sin fra Oslo til Kristiansand.Jeg kjøpte et par trial sykkeler av Morten Maager da jeg var aktiv .
Var 2 stk Fantic .
Først en 180 ccm deretter en 240 ccm
Han hadde butikk i Kristiansand .
Flott sykkel!Har drømt om å eie og kjøre sykkel siden tidlig ungdom. Først var det fotballen som tok meg, deretter familieliv og annet .. og kanskje hifi også masse bortforklaringer, men her er den endelig. Nydelig klang fra dual twin motoren forresten
Vis vedlegget 752787
Tøff, liker fargen. Og for å dra en spøk, hadde KrF tøffa seg på samme måte, hadde de kanskje dradd noen flere glakristne stemmer , eller not?Kjøpte en 1982 HONDA GL 1100 i svima.
I en container på vei fra Canada eta ukjent... Vis vedlegget 755279 Vis vedlegget 755280 Vis vedlegget 755281 Vis vedlegget 755279 Vis vedlegget 755280 Vis vedlegget 755281
Men de var jo ikke SÅ gærne da. Fattern kjørte gammel politi R. Og jeg tok lappen på A i 1991, Svein Svendsen, kjøreskole her i Oslo hadde en. R75 eller 80? Synes de var gode å kjøre den gangen, litt trøbbel med Bing gasserene var det.De gamle bokserne i serien R65, R80 osv ble kalt for gummikua blant tyskere.
Hmm, har du en link til at Rossi trykket inn bremsen til Marquez ? Jeg kan ikke erindre en slik hendelse. Og ja, det er litt rart at Fenati er tilbake etter den bremsesaken. Og kneet fra Sepang var vel ikke blant Rossi sine beste manøvre...Ikke noe som å grabbe forbremsen til motstanderen... Rossi gjorde det samme med Marquez for et par tre år siden, i en sving...
Video Extra: Rider pulls rival's brake at 130 mph