Litt trist utvikling. Føler at favorittproduktene mine blir uoppnåelige pga alt for frisk prising. Utviklingskostnadene for AN/J er dekket inn for lengst, og det er en svært enkel og gammel konstruksjon. En «riktig» pris for J/LX Hemp burde være rundt 35k, ikke nærmere 80.Tilbud etterspørsel. AN har vært gode på branding bl.a.
Prisene er blitt til tider useriøse i mine øyne
av alle mine skrivefeil er vel det en av de bedreEllers må jeg si jeg liker navnet du benytter på din forrige forsterker i innledende setning; Tonemister er jo en nokså talende betegnelse!
En av årsakene her er nok også at du har skaffet deg effekt som er 150% kraftigere og i tillegg en preamp som driver det meste (kan faktisk drive super lettdrevne HT direkte).Forskjellen er betydelig. Først og fremst i bassen. Den går vesentlig dypere og er bedre definert. En helt noen opplevelse av fundamentet i musikken. Charlie Haden er en av mine favoritter, f.eks sammen med Pat Metheny på Missoury Sky. Bassen er mye bedre definert, rommet er større og luften mellom gitar og bass gjør at detaljer kommer mer frem. Det andre er hvor mye “større” rommet har blitt. Bredere og dypere. Det er som om noen har byttet ut høyttalerne mine med noen som er “større” i alle retninger.
For et system! Ser helt fabelaktig flott ut. Er det RCA 6V6GT jeg skimter som inngang/driver?Jeg oppgraderte i sommer fra min Tonemister til en M5 preamp og en Jinro Soschu effekt basert på 211 rør. Skal innrømme at jeg var litt spent. Det er innen samme “level 3” hos Audio Note, men et ikke ubetydelig hopp i pris.
Forskjellen er betydelig. Først og fremst i bassen. Den går vesentlig dypere og er bedre definert. En helt noen opplevelse av fundamentet i musikken. Charlie Haden er en av mine favoritter, f.eks sammen med Pat Metheny på Missoury Sky. Bassen er mye bedre definert, rommet er større og luften mellom gitar og bass gjør at detaljer kommer mer frem. Det andre er hvor mye “større” rommet har blitt. Bredere og dypere. Det er som om noen har byttet ut høyttalerne mine med noen som er “større” i alle retninger.
Er noe tapt? Tonemeister, eller er det kanskje 300B generelt, har noe litt romantisk, som å være i et rom hvor solens siste stråler gir et gyldent skjær. Noe av magien i 300B ligger i det lyset, følelsen å være tilstede. Jinro er litt mer analytisk, uten at magien er borte - bare anderledes. Setter på siste fra The Black Keys, rytmen er fantastisk og det svinger, fy f som det svinger, høyttalerne som født på ny, reinkarnert fra pyntelige jazzkasser til tung Mississippi blues lydvegg - joda, saker dette. Vis vedlegget 760035
Rommet det spilles i er en vesentlig komponent og mitt er langt fra perfekt. En stue hvor både sofa og peisovn har prioritet. Med hjelp av Lyd & Akustikk fikk jeg opp noen paneler med demping fra RPG. Det ga en stor forbedring, men jeg vet det er mer å hente i rommet.
Hei,Er det noen som har synspunkter på betydningen av hemp vs. papir på Audio Note høyttalerne? Har nye J LX på gang, og spørsmålet er om det blir med papir eller hemp. Har hørt at hemp er noe stivere, og at de er mer avhengig av hjørneplassering for å få tilstrekkelig varm klangbalanse. Men at hemp gir et mer åpent og utilslørt lydbilde. Forskjellene skal være små, men tendensen er klar.
Har tenkt å bruke dem med OTO SE Signature. OTOen er litt tilbakeholden i bassen, og jeg antar at det er like greit med papir. Liker et litt varmt og avslappet lydbilde. Heller ikke dumt å spare 5 000
Her kan jeg være enige. AI500 er en PP EL34 med 25W som jeg selv har hatt i bruk på mine E/L i mange år. Denne gir klart mer 'trykk' i bassen. Jeg mener selv at en AI500 med 5881 rør nærmer seg klangbalansen en SORO PP klarer å levere.Otoen er fra 2013. Sammenlikningsgrunnlaget er Audio Innovations Series 500 med nye rør. S 500 var langt mer saftig i bassen. Det hører med til historien at dette ble testet på Snell Q, som nok blir en for tøff belastning for Otoen.
Skjønner, ja de 10w i en OTO er jo absolutt ikke nok til å blåse liv i en bokhylle-høyttaler på rundtom 87dba følsomhet. Med OTO Sign bør du ha noe på 95dba og oppover før det virkelig svinger….Snell Q
Tror du er helt spot on. Har bare dilla med E-kits, men har gjort akkurat den samme erfaringa selv. Mye tyder vel også på at romakustikken til de fleste nordisk stuer er mer livlige enn den overfylte "hula" til Peter Q. Kan ha litt å si det også. Alternativet er å bøtte på med mer varmtlydende forsterkere ala. Shindo med Allen Bradley, diverse Sprague og fortinnet kobbertråd. Gjennomsiktighet og klarhet vs. varme og en tanke grums. Foretrekker faktisk det siste.Er det noen som har synspunkter på betydningen av hemp vs. papir på Audio Note høyttalerne? Har nye J LX på gang, og spørsmålet er om det blir med papir eller hemp. Har hørt at hemp er noe stivere, og at de er mer avhengig av hjørneplassering for å få tilstrekkelig varm klangbalanse. Men at hemp gir et mer åpent og utilslørt lydbilde. Forskjellene skal være små, men tendensen er klar.
Mange bruker Blue tack mellom høyttaler og stativ og spikes mot gulvet.Stativene til Audio Note AN-E har spiles nedover og oppover. Bruker alle spikes opp mot høyttalere, eller er det noen som bruker andre mellomlegg mellom stativ og høyttaler?
Har faktisk aldri hverken sett eller hørt om at noen bruker spikes mot høyttalerne. I manualen nevnes kun blue-tack.Stativene til Audio Note AN-E har spiles nedover og oppover. Bruker alle spikes opp mot høyttalere, eller er det noen som bruker andre mellomlegg mellom stativ og høyttaler?
Mener at AN stativene var gjenget både i topp og bunn i det minste tidligere. Men vet AN uk alltid bruker Blue tack mot HT.Sikker på at det er originale stativer, @Fosse?
Jeg måtte rett og slett bort og sjekke Og du/dere har rett. Mine har også gjenger på topplaten. De var bare så fylt av bluetac at jeg ikke la merke til det da jeg satte ned høyttalerneMener at AN stativene var gjenget både i topp og bunn i det minste tidligere. Men vet AN uk alltid bruker Blue tack mot HT.
prøvd blue tac ol lignende selv på stativer og de har en tendens til å sette seg dønn fast. Kan risikere å rive av finer av kasse ved uhell om man ikke passer på når man evt skal løfte de av stativene.. liker da bedre myke gummiføtter ala disse for avkobling..Stativene til Audio Note AN-E har spiles nedover og oppover. Bruker alle spikes opp mot høyttalere, eller er det noen som bruker andre mellomlegg mellom stativ og høyttaler?
Litt av poenget er å få HT å koble mest mulig til stativene. Da er Blue tack veldig bra. Så må man bare ta det med ro skal man få det fra hverandre.
[/QUOTE
Har alltid likt avkobling foran kobling hos meg.
Men kanskje ikke hatt gode nok stativer til de stativhøyttaler som har vært innom alle disse årene. Ofte lagd de selv , da jeg syntes prisene for «custom» stativer har vært tullete mtp hva man faktisk får. Stativer er jo ikke en akustisk del av høyttalerne vel.?
Alltid tenkt hensikten var å få de i riktig høyde og være solide og tunge nok så de avkobles fra underlaget. Aldri tenkt på stativene som en akustisk del av høyttalerne. Men jeg lærer fortsatt.