oyvjorge
Hi-Fi freak
Takk for tilbudet, men heller nok mer i retning av en integrert. Skulle gjerne sammenlignet OTO og SORO. tviler på at det noensinne blir mulig på samme sted.
Har selv en OTO SE Signature, og med litt rør-rulling er dette den beste lyden jeg har hatt!!Tipper at det er min P1SE . Denne har fortsatt en Noble Volume pot som AN brukte på alle sine forforsterkere. og denne er veldig god. Den forsterker har gode NOS rør i utgangspunkt. Men det er smak og behag. Det er muligens verdt å teste andre ECC83'ere, dette vil gi merkbare forskjeller i klang på denne forsterkeren.
Jeg har eid denne P1SE og har de siste måneder kunne sammenligne med en P2SE Sig. Flere sier (grove linjer) at en P1SE går mer i retning av en 300B/P3 og en P2SE i retning av Jinro. Jeg kan nok være enige i det. Begge er veldig gode forsterkere. En P1SE er noe mer romantisk i klang, og en P2SE er mer direkte. Om det er verdt å oppgradere fra en P1SE til en PxSE Signature er en kost/nytte vurdering. Men jeg er ikke i tvil om at Signature versjonen er bedre, men det trengs riktig utstyr for å få ut potentiale, etter min mening. En P1SE med forforsterker vil gi mer fleksibilitet, hvis det er ønskelig. Slik kan du bytte ut Pre og effektforsterker etter behov. Både P1SE og P2SE uten Pre fungerer utmerket, men jeg mener at en Audio Note Pre foran din P1SE og også en P2SE gir det siste løftet for å få en utrolig bra musikkopplevelsen. Jeg ville faktisk anbefalle å sette en M3(Line/Phono) eller M5(Line/Phono) foran en P1SE framfor å bytte den ut med noe annet, men dette koster også. Et 'rimligere' alternativ er en M2(Line/Phono) Signature, men den har jeg ikke prøvd på en P1SE. Skulle jeg ha valgt å gå integrert så hadde jeg nok gjerne sammenlignet en OTO og SORO, begge i SE Signature og muligens SE Silver Signature utgaven, og gjort opp min mening.
Jeg får slå er slag for SORO SE jeg da . En fantastisk forsterker med søkker og lass av krefter! Har Doxa 8.2, som den driver uten antydning til pusteproblemer.Har selv en OTO SE Signature, og med litt rør-rulling er dette den beste lyden jeg har hatt!!
Og så driver den 97dba ht med autoritet til øredøvende nivåer i 40kvm stue!!!
Kjøpte den jo nesten !Har fortsatt mareritt om det…
Slawa Roschkow who is SW1X used to be a customer who "converted" to making his own equipment, yes there is a great deal of inspiration in what SW1X does from what we do and that is fine with us, at the end of the day it is up to customers to decide whether they prefer the real thing as it were or a product, which may be perfectly good in its own way, at the end of the day customers vote with their money and ears.
Peter
Jeg diskuterte akkurat SW1X direkte med Peter Qvortrup i fjor.Apropo kopier.
Var innom nettsiden til AN for å se om jeg kunne sammeligne hvor i AN hierarkiet en SW1X Dac I Spesial ville være. Det ble jeg ikke klok på.
Men AN har nå en stor advarsel på nettsiden mot piratkopier av merket. Jeg kan forstå at det kan være et problem for AN. Da de har kostbare produkter med innmat som er enkelt å kopiere til å se likt ut rent visuelt.
Mye bra kan sies om Audio Note UK, men kopiering så er nok ikke deres sterkeste kort. Mye av elektronikken er basert på kjente konstruksjoner, høyttalerne er en direkte kopi, ja tilogmed navnet Audio Note tilhører en annen produsent. En av de to forsterkerne under er originalen:Jeg kan forstå at det kan være et problem for AN. Da de har kostbare produkter med innmat som er enkelt å kopiere til å se likt ut rent visuelt.
Som venn av begge merker, Snell og AudioNote, er jeg usikker på om modellen Q noen gang har vært tenkt som en naturlig følgesvenn av Peter Q sine greier. Q er heller ikke en Snell, konstruksjon men kom etter Peter Snell sin bortgang. Tror og effekt med OTO kan bli noe snau, de dipper og er lett tungdrevne dessverre for småforsterkere. Men, å prøve ut i eget rom , er neppe feil. Lykke tilJeg har satt opp en testrigg i kjellerstua for å prøve ut forskjellige forsterkere. To sett med Snell type Q står ved siden av hverandre, og jeg mater to forsterkere med signal fra samme CD-spiller (Copland CDA 266), hvor analogutgangen går rett til den ene forsterkeren og digitalutgangen går til en Musical Fidelity DAC og derifra til forsterker nr. 2. Det gir mulighet for direkte sammenlikning av forsterkerne, og avslører store forskjeller. I går prøvde jeg min OTO SE Signature mot nyeste versjon av Rega Brio. Det som slo meg var at Rega Brio er en ekstremt god forsterker til Snell; åpen, ren og vanvittig rytmisk. OTOen sliter litt med Q'er, som blir tung last selv ved moderat volum. OTOen burde likevel klart seg bedre mot Brio. Prøvde deretter med Audio Innovations Series 500 med nye 5881 rør, som spilte klart bedre på Q enn begge de foregående.
Jeg vet at OTO kan langt bedre. Trenger tydeligvis nye rør for å få potensialet ut, før jeg kobler OTO opp med nye Audio Note AN/J LX som jeg har i bestilling. Noen som har anbefalinger til gode rør? Noen som har prøvet Harma Cryo E84L fra Watford Valves, som Jeff Day skryter av til OTO?
Tube swapping in the Audio Note (UK) Oto Phono SE Signature integrated amplifier! - Jeff's Place (positive-feedback.com)
Enig! Håper på å kunne bli en venn jeg også en vakker dag. Men hva koster for eksempel et par AN-E hos Stereofil?Lite hjertesukk
…Og "hemmelig" prisstruktur. Ønsker å være venn. Har veldig godt inntrykk fra de gangene jeg har hørt AN. Men føler det er en høy terskel å få kontroll. Og mye info som er veldig intern.
Det er litt som å spørre "hvor stor er en en fisk?".Enig! Håper på å kunne bli en venn jeg også en vakker dag. Men hva koster for eksempel et par AN-E hos Stereofil?