steinost
Æresmedlem
Var jo Aceton/Thiel sine jeg hadde i de jeg hadde før i mellomtone og diskant. Mundorf AMT 29 mener jeg er i en helt annen liga.
Hadde aldri waveguide på Satori diskanten.Jeg har hatt Be Satori diskantene som skal brukes i denne tråden, og kan bekrefte at de er "godkjent".
Jeg har ikke hørt dem i waveguide...men The Shy hadde vel det på sine før han gikk over til BlieSma Be, og kan sikkert også bekrefte at de er særdeles gode domer.
For egen del har jeg lagt min elsk på Be compdrivere som kan brukes helt ned til mellomtone området i større hønnguider. Synes det gjør det mye enklere få til kompromissløs gjengivelse for uvitende amatør gubber som eks. meg. Dog kreves det en supertweeter over som spiller en oktav over øvre høre terskel...men det har eg også.
Skal disse selges etter ferdigstillelse?
To meter høyde matcher min kjeller med 205 cm takhøyde
... ved siden av mine to meter høy basstårn med Willys gamle 21"
Sorry, husken min er ikke som i yngre dager.Hadde aldri waveguide på Satori diskanten.
Hva med 2 stk. pr. høyttaler, "rygg mot rygg"?Mundorf AMT 2340 her, avkledd. Enormt membranareal, lite forvrengning og ikke så verst lite frontareal, om en større en en 1” dome
Ulemper? Dipolpeak ved ca 6 kHz og det faller som en stein ved 15 kHz. Snickers synes at det skulle vært en ambiencediskant i tillegg pga superkjapp utklingning. Men da ryker dipolprinsippet i toppoktaven også og det kan man ikke ha noe av
trenger ikke pift som jeg ikke kan høre, har jeg tenkt.Hva med 2 stk. pr. høyttaler, "rygg mot rygg"?
Sexy shit!Det siste av mange utkast:
Vis vedlegget 817670
Oj oj jeg liker! råfett!Bruker også noe amt saker fra mundorf. Aner ikke hvilke model mayersound har modifisert men den er heldigvis ikke dipolvarianten. I bakkant har jeg en fulltone som tar seg av frekvensene som amt kjører og det fungerer helt ypperlig her.
Vis vedlegget 817693
Vis vedlegget 817694
Faan, den kom tilbake som en bomerang.Gratulerer med dagen alle her
Vi noterer oss at osten søker en vokset mann. Vi kan ikke bidra, men formidler ønsket videre.
Jeg har jo ikke utviklet produktene til SigbergNår Snickers og Sigberg utviklet sin kommende kardiode, oppdaget de noen hick-ups ved D&D, noe Snickers også hadde sett på målinger.
Ja, hva vet vel jeg om hva jeg bruker dagene mine på...nu vel
Jeg har to stk 1’’ titan-domer som peker skrått oppover bak mine LineArrays2. I front har jeg Aurum Cantus bånd diskant. Jeg kan ikke fatte og begripe at det betyr noe som de er koblet i fase eller i motfase da dette i hovedsak bidrar til «ambience»/etterklang. Hos meg kan man se at målingene av etterklangen blir noe mer lik etterklangen i mellomtonen med de to ekstra diskantene per ht.Linkwitz Orion, Snell Type C og mange andre modeller har en diskant på aktre baffel. Denne diskanten er i motfase og ligger typisk 2 dB under hovediskant. Delefrekvens varierer fra full diskantdekning til 1.ordens overlapp fra 8-10 kHz. Vi vurderer dette på "Moelva". Hva er forumets erfaringer her?
Den vil uansett få en av/på-bryter og muligens en pot.
I prinsippet snakker vi om bølgelengder på 1-10cm som ankommet etter en eller flere refleksjoner og med flere meters forsinkelse i forhold til direkte signal. Hvorfor har da fasen noe å si? Jeg tror dette bare er et akademisk punkt og at essensen er at etterklangen skal holde seg jevnere i frekvens.De tilfeller jeg har hørt - alltid finere med bakovervendt diskant. Allikevel; sliter med å erklære om det er finere - eller bare annerledes?! Har også stilt meg spørsmål om det da også burde vært rettet diskant i taket, dersom det da er finere det hele, enn kun én tradisjonell fremover diskant. Uansett; bakovervendt burde vel ha fasevender, muligheter for en viss demping og av/på?
Tenker også det samme om dipoler, er det finere eller annerledes - kun Ham der Oven vet
Ante vel en ironisk undertone her, men jeg tror det å jobbe med og ikke mot refleksjoner kan være en god ide.Alt av refleksjoner fra rommet er noe fokkings fokk og bør alltid være på et minimum.