Ja, Bernie er en gentleman og ganske balansert i sine uttalelser. Samme med Smith.Drit i Chad og hør etter hva Ryan og Bernie sier
Chad er en god gammeldags amerikansk kremmer på godt og vondt.
Ja, Bernie er en gentleman og ganske balansert i sine uttalelser. Samme med Smith.Drit i Chad og hør etter hva Ryan og Bernie sier
Chad er en god gammeldags amerikansk kremmer på godt og vondt.
Steely Dan mastertapene var i dårlig forfatning, og Roger Nichol digitaliserte de tidlig på 80 tallet i forbindelse med CD lansering.Har aldri likt denne Chad Kassem fra acoustic sounds, det er noe falskt ved ham. Helt uavhengig av produktene han leverer. Også i denne videoen har han et ønske om å sette MoFi i et dårlig lys, på en indirekte litt sleip måte.
Kassem hadde jo en lignende video for en måneds tid siden hvor han litt indignert formidlet hvor mye plateselskapet hans hadde å gjøre, ja han var omtrent fullbooket for flere år fremover. De store plateselskapene sto nærmest i kø for å samarbeide med ham. Ikke minst promoterte han det kommende store hendelsen som var Steely Dan katalogen. Katy Lied UHQR fra Analogue Production var jo allerede annonsert til $145. Nå er utgivelsen trukket tilbake, for godt. Fikk ikke Kassem tilgang til analoge mastertaper, men kun digitale filer?
Analogue Production setter sitt merkenavn på Pink Floyd Lp'er/SACD'er som de selger, blant andre kommende "Animals". Dette er produkter dem har null innvirkning på hvordan skal låte. Alt er opp til James Guthrie og Pink Floyd. Dem er kun en distribusjonskanal for platene. Noe sånt har aldri Mobile Fidelity til denne dag gjort.
Så da er de sure for at de har blitt avkledd? Da burde de jo heller ta lærdom av at kanskje ikke "digital" er så farlig likevel, og kanskje et par andre ting.Tja, det kan du si, men det er åpenbart akkurat hva en haug med folk ikke bare har hatt klokketro på, men sverget dyrt og hellig at de kunne høre var tilfelle.
Ja, en kjent sak. Tapene var lagret under dårlige forhold, tror det var fuktig klima.Steely Dan mastertapene var i dårlig forfatning, og Roger Nichol digitaliserte de tidlig på 80 tallet i forbindelse med CD lansering.
Orker ikke.Tja, noen gjør dette fremdeles. Som for eksempel Bernie Grundman, Kevin Gray, Chris Bellman og Ryan Smith. Utgivelser med deres initialer i innerrilla låter oftest meget bra og er ettertraktet. Men klart det er ikke alltid det er hensiktsmessig eller mulig. Ta gjerne en kikk på denne videoen fra ca. 1 time 16 min, så får du noen synspunkter fra proffene.
Men man skal alltid filtrere litt på hva som blir sagt, selv fra en gammel ringrev som Grundman. Han har sagt at han alltid kan høre forskjell på en digital 1:1 copy. Den originale fila låter alltid best, ifølge Grundman.Drit i Chad og hør etter hva Ryan og Bernie sier
Chad er en god gammeldags amerikansk kremmer på godt og vondt.
Hva begrunner du det med? Holder ikke med troing.. Jeg *tror* likevel ikke det er særlig utbredt, eller gir noen fordeler utover "bragging rights". Men selvsagt er det kult.
Din personlige oppfattelse av Chad Kassem som person, uavhengig av produktene han selger, er da også fullstendig revnende likegyldig for både tråden og oss andre. Likevel har du tydeligvis et sterkt behov for å formidle det. Når du attpå presterer å si at andres mening om det samme ikke bryr deg en døyt må man jo lure på hvorfor i all verden du likevel måtte skrive det der. Hva er egentlig poenget bortsett fra å spre ubehageligheter ?Jim, det er min oppfattelse om Kassem. Og som jeg skrev, helt uavhengig av produktene han selger.
Du og andre får ha sin egen mening om Kassem, uten at det bryr meg en døyt.
Da er vel litt av vitsen med vinyl avspilling borteSamma her - og er mest opptatt av sluttresultatet. Låter det bra så er jeg fornøyd.
Så får vi se da om det blir avslørt at andre produsenter også driver å ljuger..
Hvorfor?Da er vel litt av vitsen med vinyl avspilling borte
Nettopp.Da er vel litt av vitsen med vinyl avspilling borte
Man kan godt h en analog signalkjede i anlegget sitt, men skal man insistere på å bare samle på plater med 100% analoge produksjonsmetoder, blir nok platesamlingen liten.Vitsen blir kun borte om man har som mål å dyrke det analoge fra den ene ende til den andre. Da dreier det seg jo ikke nødvendigvis om beste resultat, men beste resultat med fastsatte begrensninger.
Når det kommer til samlere derimot skjønner jeg godt frustrasjonen. Istedet for et nummerert nyopplag av originalen får man en høykvalitets poster.
Var litt mer den veien jeg tenkteVitsen blir kun borte om man har som mål å dyrke det analoge fra den ene ende til den andre. Da dreier det seg jo ikke nødvendigvis om beste resultat, men beste resultat med fastsatte begrensninger.
Når det kommer til samlere derimot skjønner jeg godt frustrasjonen. Istedet for et nummerert nyopplag av originalen får man en høykvalitets poster.
In various media, even including the Washington Post, a discussion has arisen about the non-transparent mastering methods of various audiophile LP labels. With regard to this, we should like to emphasise that all of Speakers Corner Records' nearly 700 releases since 1993 have been produced purely using analogue technology, beginning with the microphone right up to the finished LP. At no time were digital files used or was digital processing carried out. The only exception is Alan Parsons' Eye in the Sky, which occupies a unique and special position in our catalogue. Although this album was recorded digitally, it was mixed using analogue technology, and an analogue master tape was created from which our LP was made. We pledge not to alter our commitment to the principle of "pure analogue" in the future. For further information about our mastering standards, please take a look at our website www.pure-analogue.com. |
Var innom en bruktbutikk og fant 12-15 uspilte Living Stereo lp-er. Det var i hvertfall ikke støv eller skitt på platene som var produsert i 59-62? Mange av platene har neppe vært ute av coveret.. Låter helt knall, noen er faktisk LIVE....Klassisk er noe helt annet
Det kan du godt si.
Godt å se at vi to kan være helt enige om én ting også Espen. Jeg er glad for de titlene MoFi tross alt gitt oss mulighet å få fatt i i vinylformatet, og du vet av mine innlegg tidligere at jeg ikke er så opptatt i om det kommer fra helt analog kjede eller om det er noen digitale steg med i prosessen bare det fremmer musikkens sjel i det den avspilles. Spørsmålet er vel mer om det var smart å vente med den transparens (og slippe at den audiofile pressen da ville ha skutt dem «ned»), eller levd med åpen sannhet og transparens fra start av og fått de følgerne som syntes at sluttproduktet deres stadig var verdt investeringen/prisen MoFi til enhver tid mente var det som var riktig å sette i markedet.Det kan du godt si.
Det ironiske er at hvis MoFi for 10-15 år siden åpent hadde annonsert at dem fra nå av ville inkludere et digitalt step i Lp produksjonen, så ville hele den audiofile pressen ha skutt dem ned. Konsekvensen i neste omgang ville vært MYE mindre salg og langt færre titler å velge blant.
Sånn summa summerium tror jeg det var lurt å vente til bobla sprakk, som den måtte gjøre før eller siden for MoFi.Godt å se at vi to kan være helt enige om én ting også Espen. Jeg er glad for de titlene MoFi tross alt gitt oss mulighet å få fatt i i vinylformatet, og du vet av mine innlegg tidligere at jeg ikke er så opptatt i om det kommer fra helt analog kjede eller om det er noen digitale steg med i prosessen bare det fremmer musikkens sjel i det den avspilles. Spørsmålet er vel mer om det var smart å vente med den transparens (og slippe at den audiofile pressen da ville ha skutt dem «ned»), eller levd med åpen sannhet og transparens fra start av og fått de følgerne som syntes at sluttproduktet deres stadig var verdt investeringen/prisen MoFi til enhver tid mente var det som var riktig å sette i markedet.
Mobile Fidelity må tilbakebetale kundene inntil $25 millioner for tort og svie.Mobile Fidelity Lawsuit Update - From Vinyl To Plastic
Mobile Fidelity Lawsuit Update. Here is a bit more background to the case together with the NORTHERN DISTRICT OF ILLINOIS court filing.fromvinyltoplastic.com