Fullstendig klar over det, og det er flott at de har slike konserter som trekker folk. Har ingen ting imot det. Jeg synes bare det er synd at folk er såpass lite nysgjerrige at de bare går når det er sviskene som spilles. Men som du sier - man må ha slike konserter også for å finansiere et slikt arrangement.Ekstrastolene ved årstidene var nok besatt av folk som knapt vet hvilken periode musikken er i fra og aldri har dykket ned repertoaret dere hørte tirs og tors. Samtidig er det ofte slik at det er de ekstra billettene som gjør at man kan drive slike festivaler.
Arvo har laget mye fantastisk fin musikk. Det er bare ett å si om det.Ekstrastolene ved årstidene var nok besatt av folk som knapt vet hvilken periode musikken er i fra og aldri har dykket ned repertoaret dere hørte tirs og tors. Samtidig er det ofte slik at det er de ekstra billettene som gjør at man kan drive slike festivaler.
Her har jeg hoppet et par århundrer videre til nymusikk av Pärt. Dette er noen av de vakreste musikkstykkene jeg vet om. Dog, noen vil sikkert si de er Pärts samtidsmusikkhits.
Vis vedlegget 889714
Vet ikke, men jeg har innspillingene fra før, på CD. Bare lurte pp om noen kjente til boksen.Har ein 31CD (elns) boks på fransk EMI, men det er kanskje ikkje der Sony/Warner hentar frå? Eg greier aldri å følgja med på slikt.
Beste måten å få svar på det er å endre status fra uåpnet til åpnet, og deretter i sekvens legge på en og en av de fem vinylene på en av slukets mange direktedrevne vinyldrivverk. Min åpnede versjon ble mest av alt kjøpt for å se om jeg kunne få en noe mindre knitrende versjon av Elgars cellokonsert (og ikke minst side B med Barbirolli og Janet Bakers magiske versjon av Elgars «Sea Pictures») enn mitt bruktkjøpte eksemplar som sto i samlingen fra før. Slapp unna knitringen, men synes nypressingen manglet litt av dynamikken i knitreeksemplaret jeg hadde fra før. Schumann og Saint-Sans husker jeg at jeg likte godt, mens jeg spesielt på Hayden/Boccherini foretrekker andre tolkninger enn madam Du Pres. De to siste i denne boksen husker jeg ikke akkurat nå hvordan slo an for egen del når jeg hørte gjennom boksen, så de lar deg da stå uten kommentarer...
Utrolig mye flott på denne, men hos meg lyste åpningen med Hildegard von Bingen klart sterkest på cello-himmelen. Jeg ble nesten litt satt ut av denne O Virtus Sapientiae saken.....