Hvor/ hvilken kanal så du dette TV programmet?Dere har sikkert rett, men jeg fikk lyst på en Royal Enfield etter at jeg så det TV-programmet.
Tja, jo, vel... . Som HD-eier siden tidlig 90-tall har jeg naturlig nok hatt med de å gjøre siden den gang det het HD Oslo, og de var lokalisert på Carl Berner.At LazyBoyz nå forhandler Enfield, borger iallefall for at service biten blir bra ivaretatt.
Image har vel ikke så mye sammenheng med hvem som forhandler/server et produkt, men noe "drahjelp" vil det nok være.At den selges side om side m HD bør bety at både kvalitet og image lever opp til de gutta.
Ang. sikkerhet: Kjør som om andre trafikanter( les bilister) er uberegnelige idioter, ikke kjør rusa, avpass hastigheten, bør kunne stoppe på 1/2 fri oversiktlig strekning, mange ulykker skjer i mørket + både lovpålagt og annet sikkerhetsutstyr. Det er veien i seg selv som er målet. Som med HiFi interessen, MC dreier seg også om livskvalitet. Lykke til på 2 hjulAksept fra kone er ikke et problem. Hun er opptatt av risiko, hun har selv førerkort kl. A og eiet tung MC og vet hva det går i. Man kan ikke leve et liv der den ene skal følge den andre i ett og alt, mine ting, dine ting og våre ting er en god livsfilosofi hos oss. Det er imidlertid åpenbart at man snakker om en investering til 100K +.
Kjøpe nytt eller så nytt som mulig kompenserer litt, men sikkerhet er til syvende og sist opp til sjåføren og medtraffikantene spør du meg og derfor vanskelig å ivareta helt.
Håper jeg kan få prøvekjørt både Royal Enfield og Triumph i løpet av sommeren. Dette er som sagt en drøm jeg har hatt lenge, om det skjer i sommer eller neste spiller ikke så stor rolle. Det viktigste er som Spiralis sier, at man gjør det
Skal man betale 100K + for å kunne kjøre noen turer i godvær? Jeg tror det blir mye mer enn som så og kan rettferdiggjøres ved å kjøre MC i mange av de tilfeller der bilen benyttes.... og kanskje besøke familie Sørpå og Vestover, jeg er jo offshorearbeider med fritid når kona jobber må vite. Mer kjøring, lengre turer, høyere risiko. Det finnes noen avklaringer som må tas før en bestemmer seg.
S
Sikkert Torill .Når jeg var og så på RE, så snakket jeg med en veldig hyggelig dame som etter det jeg forstod var selger/ansvarlig for RE.
Enfield kommer m Pirelli dekk, Bosch elektrisk og bremser fra Brembo. Alt sammen hyllevare og lett tilgjengeligSikkert Torill .
Litt "merkelig" om det skulle være problem å få levert dekk, da de (HD/Dunlop) leveres fra Europa. Ikke skjønner jeg at hun vil ha et nytt slikt heller, da egenskapene på de dekkene er langt dårligere enn både Metzeler, Michelin og Pirelli under de forhold vi ofte kjører på her - dvs lav temperatur og våt vei.
Må innrømme, holder mye til i Spania. Her ligger RE på+/- 6k€ og en Bonnie på 9. Mao forskjellen er en god MC PickupByBre (By Brembo) er bremser designet i Italia, produsert i India. Og i India stoppet det meste opp. Men absoulutt, det er mye shared parts med andre MC merker, så en løsning finner man jo alltid.
Men merkeforhandler/service er foretrukket av undertegnede.
Nå ligger vel en 2019 Interceptor litt høyt i pris synes jeg. Om man ser på konk.tilsvarende nye overliggere fra 2019 skiller vel ikke mye i pris? Skulle kanskje bare mangle, Triumph street twin og Bonnie er jo også asia bikes
Jeg liker litt odde sykler, synes den Himalayan var kul, men ikke samme kvalitet som på new gen. RE
Mye fine Tube clips av hun jenta som farter rundt på en slik:
Nå starter straks Jr på trafikalt grunnkurs så ser etter rimelig klassiker selv, for å kjøre følge med han på den nye Monkey Biken..
Kjører som sagt 2m svart i heimen. Solgte NIB Orto cadenza bronze for å del finansiere Enfielden.Hehe! Dyre MC Pickup vaner du! Høres utrolig deilig ut med Interceptor på spanske veier. DET skulle kanskje vært på bucket lista for 2-hjuling kjøring det
Du framstår ellers som en person med en utmerket sans for teknisk raffinement, form og stil, men amerikanske biler har vel ingen av delene?
Nå sa jeg amerikanske biler.Dersom du hadde orket å bruke 2,3 sekunder på linken så hadde du sett hele utvalget av Porsche, Ferrari, Singer, Jaguar og en rekke andre ikke-amerikanske exoticars... Pluss et stort utvalg av europeiske motorsykler.
Nå var du vel "litt" bastant vel?Du framstår ellers som en person med en utmerket sans for teknisk raffinement, form og stil, men amerikanske biler har vel ingen av delene?
Jo, de har absolutt sine sider.Nå var du vel "litt" bastant vel?
At amerikanske biler har og har hatt sine utfordringer er nå så, men stort sett så er de laget for å virke og det gjør de da også sånn
stort sett. Men man må ikke glemme at biler fra den siden av dammen nok er konstruert og bygget ut fra en antatt betydelig kortere
levealder enn mange europeiske biler. "Grunnstenen" i amerikansk økonomi var vel fundamentert på at middelklasseamerikaneren skulle bytte bil så og så ofte. Det sagt så skal vi heller ikke helt bortse fra at det faktisk har kommet veldig mange nyvinninger og innovasjoner
fra bilindustrien derover. Og når det gjelder design så finnes det mange "høydare" fra amerika! Tesla S er jo utseende messig ingen dum
bil, bare så synd at det slutter med designet. Byggekvaliteten er jo mildt sagt rævva!
Offisiell norsk definisjon på veteran er eldre enn 30 år.Trodde denne tråden var tuftet på veterankjøretøy jeg .
Og - i min verden, selvom det ikke er i samsvar med definisjonen, så snakker vi (jeg) da kjøretøy fra sånn omtrent 1970+ og eldre.
Jepp, vet det, men synes at f.eks en 1990 Ford Mondeo og dens like ikke er helt det som faller seg «naturlig» å trekke inn inår man diskuterer veterankjøretøy . Ei heller en 1992 HD Softail, for den saks skyld.Offisiell norsk definisjon på veteran er eldre enn 30 år.
Sniker seg inn som veteran i år da.Ford Mondeo ble produsert fra 1993.
Vel, i utgangspunktet var den det, men siden det var meg som startet tråden forbeholder jeg meg retten til å ombestemme meg Dvs, jeg har kjøpt en ganske ny MC, basert på et gammelt og retro design. Forhåpentligvis og i den tro at gamle barnesykdommer er luket bort.Trodde denne tråden var tuftet på veterankjøretøy jeg .
Klassisk tegn på at man begynner å bli veteran selv!Trodde denne tråden var tuftet på veterankjøretøy jeg .
Og - i min verden, selvom det ikke er i samsvar med definisjonen, så snakker vi (jeg) da kjøretøy fra sånn omtrent 1970+ og eldre.
Jeg selv har den fattige fetteren fra India; Royal EnfieldVel, i utgangspunktet var den det, men siden det var meg som startet tråden forbeholder jeg meg retten til å ombestemme meg Dvs, jeg har kjøpt en ganske ny MC, basert på et gammelt og retro design. Forhåpentligvis og i den tro at gamle barnesykdommer er luket bort.