Digga kombinasjonen av Oxford-posh (tweed FTW) og «Brita på pøbben». Fint å vitsa med den belærande stilen i mange slike historiedokumentarar (NRK er ofte betre no om dagen). Frykta mi er at nokon skal tru på noko som helst av det ho seier
Cunk on Earth på Netflix. Mye bløt engelsk humor hvor hun driter ut seg selv. Men nok sketsjer som fikk fram latteren til at man kommer seg gjennom alle episodene.
Jeg og samboeren ser på Seinfeld for tiden. Husker som liten at jeg ikke syntes det var noe serlig, men derimot det var Mot i brøstet. Vi storkoser oss. Flere episoder som ikke kunne vært laget i dag registrerer jeg Hvem er du i Seinfeld?
Jeg og samboeren ser på Seinfeld for tiden. Husker som liten at jeg ikke syntes det var noe serlig, men derimot det var Mot i brøstet. Vi storkoser oss. Flere episoder som ikke kunne vært laget i dag registrerer jeg Hvem er du i Seinfeld?
Jeg så stort sett ikke på TV før Seinfeld ble den store snakkisen. Føltes som en Gamechanger den gang. Så begynte husets 16 åring å se på det ifjor, og jeg fikk et lite gjensyn, jeg må si det har holdt seg bra. Fortsatt gøy.
Vincent Cassel and Eva Green star as agents—and former lovers—who must work together to combat international cyberattacks threatening the UK while also confronting the buried secrets of their destructive relationship.
«Hendelser ved vann» er en svensk dramaserie basert på Kerstin Ekmans prisbelønte og internasjonalt suksessrike roman med samme navn.
En midtsommerkveld i 1973 er Annie og datteren Mia på vei til det isolerte Stjärnberg-kollektivet for å starte et nytt liv med kjæresten Dan. På veien finner Annie og Mia to turister i et telt, brutalt knivstukket i hjel gjennom teltduken.
Drapene forblir uløst, og nesten 20 år senere kaster teltdrapene fortsatt lange skygger over Svartvattnets innbyggere. Hva skjedde egentlig i den lille bygda midtsommerkvelden i 1973?
«Hendelser ved vann» ble svært godt mottatt av både seere og kritikere da den hadde premiere i Sverige i januar. Aftonbladets anmelder beskrev serien som «spennende, trist og helt fantastisk» og ga den 5 av 5 stjerner.
NRK1: Fra tirsdag 4. april
NRK TV: Fra fredag 31. mars
Begynte på denne i forrige uke. Synes den var litt treg i starten, men viser seg jo å være meget bra etterhvert. Anbefales hvis man vil ha noe mer enn bare hodeløs action
Jeg er stor Star Wars fan fra langt tilbake, men Andor traff ikke meg. For meg er dette langt fra Star Wars, ingen å heie på, til og med "helten" er en drittsekk. Heldigvis er The Mandalorian her igjen med nye episoder.
Jeg er også en stor star wars nerd, i mine øyne er Andor langt på vei den beste serien i SW universet.
Har ikke fått begynt på nye Mandolorian sesongen enda.
Jeg er også en stor star wars nerd, i mine øyne er Andor langt på vei den beste serien i SW universet.
Har ikke fått begynt på nye Mandolorian sesongen enda.
Vi holder på med en Australsk krimserie på Viaplay som har en litt uvanlig setting. Antihelter er vi kjent med, men hovedrollekarakterene vi følger i denne seiren har ballast utenom det vanlige.
In a ruined and toxic future, thousands live in a giant silo deep underground. After its sheriff breaks a cardinal rule and residents die mysteriously, engineer Juliette (Rebecca Ferguson) starts to uncover shocking secrets and the truth about the silo.
Behov for å varme opp til påskekrimen? Fra 2019 igjen en serie som dveler mer med livene til etterforskerne enn selve krimplottet.
Denne stågo er enig med IMDB, velfortjent 7.1 - https://www.imdb.com/title/tt7768192/
Vi fant den på Viaplay.
3 ca times lange episoder - akkurat passende til å binge.
Jeg synes serien var godt laget - fæl og grusom historie, vår historie.
Men mye håndholdt kamera og zooming på ansikter - ikke noe særlig å se på stort lerret - men ok på tv. Den var 16x9 på Netflix - kanskje smalere format på kino? Kan ha vært en bedre opplevelse. Var Atmos lyd - men dårlig utnyttelse av formatet.
Kristoffer Joner synes jeg gjorde en veldig bra jobb.
Påskekrim; den svenske er sikkert bra, men vi måtte prioritera den britiske. På NRK1. Viktig med tradisjon. Mine britiske favorittar er Morse og Foyle, men Shetland og Vera er god krisekaffi.
Litt det same som før: natur, historie og folkeliv frå Shetland. Mykje å kjenna att for ein vestlending, ufatteleg fint. Sympatiske personskildringar, både av hovudpersonane og bifigurar. Strukturen er veldig tradisjonell.
Men: Problemet no, som i fleire av dei tidlegare sesongane, er at plottet er tynt, og kollapsar i siste episode, heller enn å verta løyst.
Faen, økoterrorisme! Ei naudløysing som manusforfattarar har kasta seg på i minst 30 år, som PST har gnåla om år etter år, men som er ekstremt uvanleg i verkelegheita samanlikna med kor ofte han dukkar opp i fiksjonen.
Det hadde gått betre dersom vi, i starten, hadde fått eitt eller anna som kunne få oss til å kjenna oss att i ei kjensle av “no eller aldri” for natur og klima. Her er det kanin opp av hatten.
Terningkast 4-
Inntrykket mitt, som òg gjeld Vera, er at dei historiene som er henta frå Ann Cleeves’ romanar er vesentleg sterkare enn dei som er “based on characters”
Low-level FBI agent, Peter Sutherland, works in the basement of the White House manning a phone that never rings--until the night it does--propelling him into a conspiracy that leads all the way to the Oval Office.