SigbergAudio
Bransjeaktør
Del gjerne litt rundt DSP features når du har testet!Også bestilt DMP-A8. Veldig spent på DSP fleksibiliteten og nivå på pre delen. HDMI Arc er en flott bonus, men burde også vært på A6.
Del gjerne litt rundt DSP features når du har testet!Også bestilt DMP-A8. Veldig spent på DSP fleksibiliteten og nivå på pre delen. HDMI Arc er en flott bonus, men burde også vært på A6.
Riktig, gjøres ingen AD-konvertering i boksenEr det riktig at DSP ikke funker med analog inn?
Det er mange som spør om det, og umulig å vite hva fremtiden vil bringe, men ingenting som tyder på det nå.Noen rykter om A8 master?
Takk for svar. Ikke godt å spåDet er mange som spør om det, og umulig å vite hva fremtiden vil bringe, men ingenting som tyder på det nå.
Når DMP-A6 ble lansert tidligere i år så ble vi gjort oppmerksom på Vanlig og Master versjon fra første dag.
Det er ingen i Eversolo som snakker om noen Master versjon av DMP-A8.
Hei! Er det noen grunn til å gå for en A8 som streamer med ekstern dac? Eller får man det man allerede trenger i A6?Det er mange som spør om det, og umulig å vite hva fremtiden vil bringe, men ingenting som tyder på det nå.
Når DMP-A6 ble lansert tidligere i år så ble vi gjort oppmerksom på Vanlig og Master versjon fra første dag.
Det er ingen i Eversolo som snakker om noen Master versjon av DMP-A8.
Tror ikke det er stor forskjell på streamer delen, så A6 gjør jobbenHei! Er det noen grunn til å gå for en A8 som streamer med ekstern dac? Eller får man det man allerede trenger i A6?
Takk. Da stryker jeg den fra kandidatlisten.Riktig, gjøres ingen AD-konvertering i boksen
Hmmm. Det var litt skuffende. Var helt sikker på at den hadde ad..Takk. Da stryker jeg den fra kandidatlisten.
Takk for tilbakemeldingen, og teksten er rettet.Men usikker på hvorfor man skal anse HFS Master som en oppgradering?
LPS versjonen er oppgitt støy til til 56.68VRMS som er 56.680.000μVRMS mot standard Master sine 679,2µVRMS.
Vis vedlegget 972378
Kudos til @Høvdingen som tar inn LPS’en for A6 / A6 Master, og tilbyr montering og opprettholdelse av garantivilkåra!
Mvh Arild
At det er forskjell i lyd på streamere når man bruker ekstern DAC har vel vært i båsen "tvilsomt" ganske lenge, det blir litt som separat CD-transport.Noen betraktninger etter å ha fulgt med på Eversolo tråden som forøvrig virker som et lekkert produkt med en veldig bra pris.
Siden 2010 har jeg testet streaming og la da raskt hele cd samlingen på NAS og nå SD disk. ( + etterhvert Tidal, Qobuz og Roon)
Jeg har i 13 år brukt 5 forskjellig streamer løsninger, alle med usb til eksterne dac (første var en dedikert MAC Mini kun til dette formålet)
D/A konvertere har vært fra Hegel, Ayre, Mark Levinson og Kii Three control (digital preamp til Kii aktive høyttalere)
Jeg har etter hvert byttet streamere (transport) i samme dac og hørt hva dette har gjort med lyden. Når jeg har deltatt i diskusjoner om streamere her på forumet, har jeg nærmest blitt latterliggjort av mange medlemmer ( også ivrige medlemmer her som nå har kjøpt Eversolo) som bestemt mener at det er ikke har vært noe forskjell i lyd på streamere , især hvis en bruker ekstern DAC. Priser på mer enn rundt 4-5K var det bare tull å spandere..
Med Eversolo A6/A8 tilgjengelig i HFS butikken og muligheter for oppgraderinger av strømforsyning synes jeg at kanskje at stemningen om lyd en kan oppnå fra streamere har snudd litt og kanskje streamere som en god lydkilde har blitt mer "stuerent" ? Eller tar jeg feil ?
Jeg bruker forøvrig nå en "alt i et" løsning med preamp, streamer og DAC i en boks, noe som fungerer veldig bra hos meg og minimerer antall bokser. Skulle jeg hatt en enkel streamer i dag hadde A6/A8 garantert vært en het kandidat.
Kan vi åpne Pandoras boks et annet sted?At det er forskjell i lyd på streamere når man bruker ekstern DAC har vel vært i båsen "tvilsomt" ganske lenge, det blir litt som separat CD-transport.
Eversolo A6/A8 og andre streamere av tilsvarende kvalitet er helt transparente, så det vil ikke ha noe for seg å sette separat DAC på en slik, hvis du da ikke ønsker en DAC som eksplisitt farger lyden.
Når det gjelder Eversolo A6 Master som helt transparent, leser jeg jo allerede at noen her opplever forskjell i lyden med installasjon av LPS strømforsyningen. også ved brukt som rein transport. Forhåpentligvis en forbedring, og håper på flere tilbakemeldinger om dette her i tråden, uten å starte ny kjedelig diskusjon om det er forskjell på streamere.At det er forskjell i lyd på streamere når man bruker ekstern DAC har vel vært i båsen "tvilsomt" ganske lenge, det blir litt som separat CD-transport.
Eversolo A6/A8 og andre streamere av tilsvarende kvalitet er helt transparente, så det vil ikke ha noe for seg å sette separat DAC på en slik, hvis du da ikke ønsker en DAC som eksplisitt farger lyden.
Så for å holde det til A6/A6 Master, så er det udiskutabelt at den aktuelle LPS senker støynivået i PSU med 10x. Det er det jo målingar på!Kan vi åpne Pandoras boks et annet sted?
Det er et retorisk spørsmål, og la oss ikke diskutere forskjellen på ulike streamere i denne vennetråden.
Dette utrykket som jeg også selv benytter er nok mest å forstå som at man ikke blir trukket til et område i frekvensspekter. Amir har jo bl.a. med målinger av Luxman SQ-N150 vist at det i liten grad egentlig beskriver hvordan forvrengning og støy påvirker opplevelsen av transparent slik enkelte anmeldere beskriver at denne forsterkeren er.helt transparent
Sa noen dobbeltblindet test?Og faktum er jo at Amir sine målinger allerede har A6 inn med SINAD på 117dB. Altså allerede langt utenfor det vi kan si vi hører forskjell på for denne type målinger. Derfor er det heller ikke sikkert vi kan si opplevd lydforskjell kan forklares med lavere støygulv.
Ta det i en annen tråd?Det var jo hele poenget med innlegget mitt. At transperent ikke påkaller noe preferanser til målinger som var rett og slett tragisk dårlig på et produkt som flere mener låter transperent.
Men jeg er også av akademiske årsaker nyskjerrig på om lavere støygulv i PSU kan måles på utgang av DAC. Normalt i dag er det ingen selvfølge at man vil se slikt da produkter med SMPS normalt henter seg inn igjen andre steder i kretsen. Med bruk av linjære regulatorer med støynivå under 10 µV* i dag er billig hyllevare og kan plasseres på kritiske steder.
Og faktum er jo at Amir sine målinger allerede har A6 inn med SINAD på 117dB. Altså allerede langt utenfor det vi kan si vi hører forskjell på for denne type målinger. Derfor er det heller ikke sikkert vi kan si opplevd lydforskjell kan forklares med lavere støygulv.
* LT3042 påberoper seg 0.8µV med PSRR 79dB/1MHz
Det er et par stykker som har opplevd det samme, og du kan foreta en manuell oppdatering:Er det meningen at man skal få oppdateringer via nett?
Min DMP-A6 Master har stått på 1.1.80 siden jeg kjøpte den og update sier up to date. Mener jeg har sett nyere firmware diskutert her.
Vi får vente å sePEQ og GEQ kommer til A6:
PEQ/GEQ is coming!!!
https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/eversolo-dmp-a6-streamer-review.44198/post-1788680forum.zidoo.tv
Takk for svar.@paalel - Litt omformulert kan man spørre om 4.2V (2.1V RCA) er maks utgangspening før klipping?
Eller er 4.2V oppgitt med volumkontroll satt til 0dB/100% med digitalt musikksignal 0dBFS?
Om sist er tilfelle skulle en få over 13V på utgangen med +10dB gain og signal 0dBFS. Trolig har den ikke så mye headroom fordi gain er nok mest ment for å hente inn svake signaler fra f.eks. et RIAA. Tror @Høvdingen må på banen for å avklare maksverdier, men jeg tolker spec-sheet som at det er første som gjelder. At spenninger oppgitt er maks før klipping.
Nå er vel gain valgfri så det er nok ingen problemer å vente i så måte. La oss si din RIAA har en utgang på 0.7 Volt vil +10dB gain ha potensiale til få til rundt 2.2V på utgangen.