Fordi den ikke bråker?
Kjørte med et langt 4-2-1 grenrør uten katalysator og åpen Akrapovic-potte i flere år med litt småsnacks i motorstyring. Lyden var herlig god, dog noe høylytt. Bråket infernalsk for omverdenen og etter å ha returnert til originalt igjen var det deilig å få slutt på bråket og bunndraget tilbake. Voksne og barn holder seg ikke for ørene når jeg nærmer meg lenger. Godt tegn.Man (jeg) kan få inntrykk av at bråk (eller vakker motorlyd som det kan være og som mange vil kalle det) er et must. Ikke minst blant dem som kjører med strake rør. Kan ikke huske å ha observert noen av dem med stabilt gasspådrag i over 100 meter...
Kommer han opp igjen?
Han burde omskoleres til MotoGPKommer han opp igjen?
Ikke riktig alt.Han hadde forstått allt . ) Alle har vi vært ungdommer ? : )
Og sjøl om vi blir eldre og kansje ,, ? klokere med tiden så er det en sjarme med å se noen
beholde litt av det ungdommelige / barnslige ennå i voksen alder IMO
Tror det er et arrangert bilde hvor han ligger stille på bakken og poserer.Han burde omskoleres til MotoGP
Hvor høy er du? Jeg vurderte denne litt, men endte opp med en brukt f650gs dakar jeg venter på.Har vært Triumph-entusiast i noen år nå, men kjører aaaaalt for lite sykkel.
Ønsker ikke å binde opp for mye penger i sykkel som blir for lite brukt.
Inngikk derfor et kompromiss med meg selv.
Flett ny sykkel for under 75.000
Virker nesten for godt til å være sent.
Jaja, bestilte meg en uansett.
170 kg, 400 kubikk med 40 hk.
Forresten, den har litt høyere setehøyde enn Street Scrambler 900, og bare 2 cm kortere.
Jeg er 181 cmHvor høy er du? Jeg vurderte denne litt, men endte opp med en brukt f650gs dakar jeg venter på.
Har jeg lappen? Nei.
Mye enklere når man har en sykkel i garasjen…
Grattis!Har vært Triumph-entusiast i noen år nå, men kjører aaaaalt for lite sykkel.
Ønsker ikke å binde opp for mye penger i sykkel som blir for lite brukt.
Inngikk derfor et kompromiss med meg selv.
Flett ny sykkel for under 75.000
Virker nesten for godt til å være sent.
Jaja, bestilte meg en uansett.
170 kg, 400 kubikk med 40 hk.
Forresten, den har litt høyere setehøyde enn Street Scrambler 900, og bare 2 cm kortere.
Dakar er litt høyere? Vurderer en 650 gs grunnet setehøyde, og har startet på lappen.. venter bare på at det skal tine litt mere.Hvor høy er du? Jeg vurderte denne litt, men endte opp med en brukt f650gs dakar jeg venter på.
Har jeg lappen? Nei.
Mye enklere når man har en sykkel i garasjen…
Yes, dakar er noe høyere men alle f650gs har såvidt jeg kan forstå muligheten til å bytte seter mellom modellene for forskjellige høyder.Dakar er litt høyere? Vurderer en 650 gs grunnet setehøyde, og har startet på lappen.. venter bare på at det skal tine litt mere.
Ja kjekt det med Bmw har jeg sett. Mye på ettermarked også.Yes, dakar er noe høyere men alle f650gs har såvidt jeg kan forstå muligheten til å bytte seter mellom modellene for forskjellige høyder.
Er vel noe i det en gammel kollega med Harley brukte å si. Han tok den ikke ut før etter 17 mai, da er det vel kostet de fleste steder.Etter to turer i år er det på plass med en en advarsel!
Kommunen har ikke henta grusen sin enda!
Er bare 2.mai, men med været nå er det lett å bli overivrig.
Tok en tur Trondhjem-Klæbu-Melhus-Vassbygda-Børsa-Heimdal-Trondhjem i helga. Der var nesten all grus hentet.
Tok en tur Trondhjem-Jonsvannet-Jervskogen-Selbu-Stjørdal-Trondhjem i går. Der var mye av grusen fortsatt liggende!
Men når gradestokken viser 18 grader, det er skyfritt og man har opphevet 60 skilt før svingskilt med underskilt 100m-4km er det godt å være ute på veien!
Fra beskrivelsene tenker jeg:Flere alvorlige motorsykkelulykker over hele landet
Det var flere motorsykkelulykker over hele landet 1. mai. Utrykningspolitiet ber MC-førere om å friske opp MC-kunnskapene sine.www.nrk.no
-Grus i sving
-Rusten sjåfør/stivne
-Bil som ikke ser sykkel/vikepliktsbrudd
Ikke i noen rekkefølge....
Får ikke håpe de har hentet all grusen inn til Nideng da, for da er jo veien borteTok en tur Trondhjem-Klæbu-Melhus-Vassbygda-Børsa-Heimdal-Trondhjem i helga. Der var nesten all grus hentet.
Ja, Öhlins er saker. Installerte dette på BMWen ganske tidlig i mitt eie(K1200RS), og overhalt de en gang til nå. Har kjørt litt over 100 000km på de siden 2017. Det fine med de er at de lar seg overhale. Fjæring er alt. Går mye utslitt demping ute på veiene.Harley og fjæring/støtdempere har jo nesten alltid vært et kapittel for seg selv. Der har det vært mye "merkelige" og dårlige løsninger gjennom årene.
Så også for min Touring, der de etter noen år med luftdempere bak (som nesten alltid lakk luft) erstattet disse men en annen løsning - der justering av demping kun er på venstre demper - ingen justering av fjærspenn . Veier man mindre enn +/-95 kg er det omtrent samme effekt med disse som et sett med flattjern.
Jeg har jo èn sykkel med stivramme, og etter å ha "irritert" med lenge nok med at den som skal ha fjæring omtrent har samme karakteristikken, fikk jeg endelig ut finger'n for å gjøre noe med det.
Ettter å ha vurdert ulike fabrikat og varianter fra ettermarkedsleverandører, falt valget på Öhlins STX36 Blackline. De leveres med fjær tilpasset førervekt:
Denne har også rebound justering. Montert og grunnjustert i går, så får litt prøvekjøring se om det er behov for noe finjustering. Regner med at jeg kommer til å merke at det blir litt annerledes.
Neste kapittel blir gaffelen. Her er det jo motsatt. Dempefunksjonen er ikke så gal, men fjærene er myke, så den diver for mye ved oppbremsing dumper og vektoverføring generelt. Om jeg her nøyer med kun med å bytte fjær, eller om det også blir full pakke med hydrauler har jeg ikke helt bestemt ennå. Det skiller jo ca 10-12K mellom de alternativene.