ÅÅÅÅ den jævla nabo'n

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Han trenger sånne fine gule svampaktige EARS plugin som visstnok skal dempe Desibel på en fortreffelig måte, kanskje en hel eske, spør du meg. ;D

MVH Johnny

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Han (for det er det vel) kan da i det minste formulere seg, og hvis han er jurist er det enda mer imponerende!

Skulle mer enn gjerne sett grunnlaget for erstatningsberegningen i et eventuelt søksmål.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.393
Torget vurderinger
12
Det som også er festlig er at en som har en såpass spesiell holdning til sine naboer bosetter seg i en blokk. Hytte i skogen er sannsynligvis det han trenger.
Every borettslag should have one (oh, they already do!)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skal ikke det borettslaget ha Grillaften snart da?
Noen kan jo passe på å få i den mannen en god porsjon valium.......

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pesquera skrev:
Han (for det er det vel) kan da i det minste formulere seg, og hvis han er jurist er det enda mer imponerende!

Skulle mer enn gjerne sett grunnlaget for erstatningsberegningen i et eventuelt søksmål.
Denne synes jeg ligner mer på en melding fra foreks. en kar som Espen Lie:
"Om du har noen som helst problemer med å akspetere dette skrivs innhold, ta kontakt.
Slik at vi kan få 100% klarhet i hvor vi har hverandre"

Joda, sikkert mange som tar kontakt..... ;D

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
Har aldri hatt noen problemer med å etterkomme naboers ønske om at jeg skrur ned volumet litt.

....Men.....::), kan vel være stor fare for at det hadde blitt et aldri så lite håndgemeng om jeg hadde fått denne fyrn på døra ja, kall meg gjerne primitiv ;D

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
406
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
He,he...vedkommende med lav støyterskel har iallefall ikke lært særlig om diplomatiske ord og vendinger i et brev.

Forøvrig er jeg hjertens enig i at "å avspille musikk for ÅPNE VINDUER, uansett når på døgnet, er hensynsløst". - men om man bor alene i en skog burde det gå bra, men i enebolig i tettbygd strøk - nei.

(Jeg tilhører kategorien Hifi entusiast med enebolig i tettbygd strøk og ingen trenger å fortelle meg at jeg må lukke vinduene når jeg spiller - for det skjønner jeg selv)

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Antall liker
0
Sliter med en nabo her oxo ,sender politi på dørene så fort vi lager litt lyd ,jentungen spillte en dag her ,klokka var 1400 på en lørdag,jaggu sendte han onkel på døra ,de sa de måtte komme ,og sa ,kort og godt spill videre du jenta mi *tøfft* ;D

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.841
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ÅÅÅÅ den jævla nabo'n

Tror jeg setter opp skyvedøra og spiller en Brucknerscherzo, gitt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Nabo'n fremstår bare som en gjennomsnitlig bergenser, hva er problemet? :-X :-X :-X

;D

K

KindOfBlue

Gjest
Vedkommende har sitt å slite med, tydeligvis.
Det finnes kloster der folk har avgitt stillhetsløfte, og der man skal lage så få lyder som mulig, samt unngå å snakke. Jeg regner med at du ikke har flyttet inn i et av disse?

Sitter for tiden og leser en biografi om Prokofiev, som reiste omkring i Europa og USA etter at han forlot Russland. Biografen skriverat Prokofiev flyttet ofte, spesielt under tiden i Paris. Årsaken var at han komponerte på sitt piano, og at han på den tiden var ekstremt lite sonor i sin lydfrembringelse. Han ønsket å overgå Stravinsky, og det fikk naboene gjennomgå for.

Bergensmannen er tydeligvis ikke klar over ordensforskriftene og forsøker å få naboene til å akseptere hans egne. Det skal være fullt mulig å utøve både liv og hobby, selv når man lever tett innpå andre. Og dét at man bor i en gammel Bergensgård er intet unntak. Men man skal ta hensyn -- og enn ikke finne seg i alt som livstrette og skriveføre gubber finner på.

Bergenspolitiet har kopi av ordensforskriftene, om du skulle behøve dem. Forøvrig er sikkert også denne gården underlagt lovverket, og du må gjerne avholde selskapeligheter uten å skulle dressere dine gjester på forhånd.

Send forslag til gårdens formann om endring av reglement for gården, dersom klagefaen har fått gjennom altfor strenge statutter. Det må tas opp i styret og ev. sendes ut til avstemning. Sikkert mange i gården som syns det ville være morsomt å gi ham en på tygga.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Hehe er ikke bare bergensere som er slik kona har samme problemer med en nabo i cebu. Ei gammel røy som kommer og klager hver gang kona setter på musikk midt på dagen. Alle våre andre naboer kan spille så mye de vil men kommer det en lyd fra konas leilighet så klager hun så sist hun klaget ba kona henne flytte til chocklade hills. Kona har bare labtec pc høyttalere som lyd kilde. Sist jeg pratet med henne på dagtid i telefonen så var det vanskelig å høre henne fordi ene naboen spilte så utrolig høyt. Så sytete naboer er ikke noe sær bergensk fenomen.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg får en følelse av at jeg er tinærmet uenig med de fleste her i dette (brevet/problemet)
Jeg synes faktisk at det meste er helt relevante hensyn en bør ta dersom andre i nabolaget blir forstyrret.
Jeg er i hvert fall oppdratt til å ta hensyn og gjør det i størst mulig grad.
Dette kan hende er forårsaket av at jeg bortsett fra de siste 20 år alltid har bodd i blokk.

Jeg synes f.eks. at en skal kunne få ligge med vinduet oppe (i hverfall i den litt varmere årstiden)
uten etter normale tider på døgnet kl 2300, skal trenge å ligge våken p.g.a. støy av det ene eller andre slaget.

At folk kommer og går må en selvfølgelig bare leve med, men jeg tar i hvert fall hensyn om jeg forlater et selskap etter fest (først og fremst i blokk), f.eks. etter at tre av oss (OASere) hadde vært hos Fosse og forlot kåken i øverste etage ganske sent, i slike tilfeller tar jeg det som en selvfølge at en ikke prater (annet enn veldig lavt) OG at en prøver å la være å plante føttene i trappetrinna, men det er meg (og ikke de to andre ;D )

VedKommende forfatter av brevet/klagen har langt på vei sammenfallende syn som meg på slikt, varslede selskaper (dog noe begrenset i løpet av året) fortrinnsvis på fredag/lørdag kveld når folk flest ikke skal tidlig opp neste dag må jo være helt greit.

Jeg bor nå i hus og er ganske glemsk, så jeg har sagt i fra til nærmeste nabo at de MÅ ringe og gjøre meg oppmerksom på i de(t) tilfelle i den høye sommervarmen, hvor jeg ønsker å ha vinduene oppe og eventuelt glemmer dette når det nærmer seg sengetid.
Jeg har testet forskjellige ting rundt dette.
1.Hvor høyt jeg kan spille med vinduer igjen uten at det kan høres utenfra (ikke inne i naboens(ene)) kåk.
2.Hvor høyt med det samme og vinduer åpne (opp øverst i trappegangen, siden det er det eneste vinduet det er noen vits i å ha opp og som vender inn mot fellestunet)
I dette tilfelle kan jeg også spille forholdsvis normalt uten at det høres veldig tydelig ute på tunet og da selvfølgelig et hakk mindre INNE hos naboen.
Likevel kan det jo hende at en glemmer seg og derfor har jeg gitt naboen den omtalte beskjeden, og de hadde aldri blitt forstyrret (fra meg)
3. Jeg har (heldigvis) også et kjellerrom, som jeg også har testet, både med vindu igjen og åpent.
Med vindu igjen og døra ut til trappegangen, vil jeg ALDRI kunne forstyrre noen utenfor mitt hus/tomt.
Med vindu (lite kjellervindu) åpent kan jeg faktisk spill like høyt som jeg vanligvis gjør på for meg ganske høyt volum, uten at det er særlig hørbart ute på veien dette grunnet høyt gjerde/uthus utenfor vinduet og mellom veien.
Jeg er jo da selvfølgelig heldig, men hadde jeg bodd i gammel bygård som jo er tilfelle for temaet her, så innser jeg jo helt klart at jeg ikke kunne spilt som nå.

Det trenger faktisk ikke kun å dreie seg om veldig gamle bygårder, det er ikke særlig mye bedre i blokkleiligheter fra 50.70 åra.
Dette var jeg selv vitne til i min forhenværendes leilighet på Manglerud, nabokjerringa eller sønnen (som vistnok hørte ganske så dårlig) hadde på tvlyden på et nivå som muliggjorde at dama kunne høre nyhetene inne hos seg sjøl med avslått lyd på egen tv.:eek:
Dette dreide seg om tale og ikke fullfrekvens musikk alt. film.

Eksemplet på at en ikke bør bo i blokk, dersom en ikke skal tåle at andre lever og bor der også, synes jeg blir litt på kanten,reglementer finnes og de er vel vedtatt av div. styrer/årsmøter og dreier seg om tidspunkter/hyppighet og graden av støy/forstyrrelser.

Mvh.KW

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.393
Torget vurderinger
12
Dette dreier seg ikke om saken, men om brevskrivers form og tidspunkt for utsendelse (evt NYE beboere etc).
Å ta hensyn til sine naboer derimot samt å følge lover og interne vedtak bør være en selvfølge uten slike skriv. Men det fremkommer tydelig at brevskriveren har tenkt å følge dette TETT opp (ringe politiet kl 23.05 f.eks). Disse problemstillingene bør først forsøkes løst direkte dersom det oppleves som et problem da jeg ikke synes ovenstående eksempel borger for godt naboskap, men kun egnet til å provosere sine naboer.

Finnes det noen små land i Afrika som har ledig stilling for en potensiell diktator for tiden?

mell22

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
1
"Første bud for oss som bor i bygård er å skru bassen på stereoanlegget ned en kvart omdreining, og siden aldri røre den igjen"

Hooohoho, fantastisk! ::)

Er så heldig å bo i et meget ungdommelig strøk, mye studenter i blokka kan anbefales hvis man liker og lytte på litt skeive tider av døgnet :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Trondmeg

<Å ta hensyn til sine naboer derimot samt å følge lover og interne vedtak bør være en selvfølge uten slike skriv.>
Kanskje det er nettopp det brevskriver egentlig også mener, men at han som mange andre opplever at enkelte lever i sin egen verden uten å ta det minste hensyn til andre (og generelle normale regelverk)
Det er slike som burde ha flytta ut på hytta i skogen ;D

Jeg synes musikken hos meg begynner å bli høy (høyrere enn for meg normalt høy) ved ca.94-95 db.
Andre har kanskje vent seg til enda høyere og har mindre erfaring med hvor lydt det egentlig er fordi de selv ikke opplever tilsvarende fra andre naboer.

Nevøen min bodde i kollektiv i en treetagers byvilla (i mur), eieren bodde selv i etagen under og var nok av den tolerante typen.
En dag ville han gjerne ha nevøen min inn til seg, slik at han selv kunne høre (få erfaring med) hvordan det opplevdes hos/for ham, nevøen min ble ganske sjokka og en erfaring rikere ;)
Så det finnes alternative måter å forholde seg til slikt på, enig i det.
Noen ganger virker ikke slikt og da tenner noen av de som blir forstyrret, noe jeg synes er helt naturlig.

Mvh.KW

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.393
Torget vurderinger
12
KW, vi er enige i sak. Du har et sunnt og bevisst forhold til dine naboer, fortsett med det. Det er innfallsvinkelen til brevskriveren jeg synes virker mot sin hensikt; splittende i stedet for samlende i et bofellesskap. Hvis man kan ta "en stänkare" sammen så går nok problemet over. Jeg tviler på at mange naboer synes det er naturlig med en pinne hos denne naboen, men jeg håper jeg tar feil. En ørlite mindre egostisk verden er aldri å forakte.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Dette bar preg av en person med nogen fortyrrelser... :eek:
Nei, nå ble jeg oppriktig trist jeg! Dette er jo rett og slett trist for denne personen som har
laget noe slikt!

Er dette en spøk eller? Det må jo være det!! ???

mvh

K

KindOfBlue

Gjest
Det er nok ikke en spøk, dessverre. I likhet med deg fikk jeg også inntrykk av at klageskriveren har behov for bistand.

Mye kan løses med en snakk i slike tilfeller.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Jeg vet ikke om snakking vil løse noe som helst i ett slikt tilfelle.
Ikke gå alene til noen som sender deg noe slikt iallefall, det synes jeg er en innlysende fasett!
mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Forøvrig, her er ett godt råd:

Om man føler at en situasjon er ute av kontroll, så tar man seg råd til å kontakte en advokat og bruke den timen
eller halvtimen det tar å forklare situasjonen og be om råd, levere ...f.eks dette skrivet, eller ett liknende, om
man skulle få det og spørre... "hva er mine valgmuligheter her"?

Jeg tror dette er en utrolig god investering!!! Da vet man iallefall hvilke rettigheter man har! Det er bra å vite!

Å begi seg ut på diskusjoner med personer av ett "kaliber" som det vi snakker om her, kan være en dårlig investering, for å si det på den måten...
"Det koster mindre med advokathjelp, om den oppsøkes i tide..." - er motto her tror jeg.

mvh

W

Weezy

Gjest
mental nabo!

har jeg en slik selv. det som er case'n er at jeg leier og utleier er venn med nabo'n i etasjen under som eier seff... gammal ugle som hater livet. uansett på døgnet, så fort jeg basser litt på, ringer ugla til utleier som truer med utkastelse akkurat som det er en emergency hotline, voldsalarm om du vil...

bor man i leilighet i byen må man forvente at folk lever livet som normalt som om de skulle bodd i enebolig i indre telemark. klart at man må holde seg innefor fastsatt reglement, men jeg gidder ikke begrense mitt konsum av kultur pga. ei gammal ugle som hater på verden rundt seg. musikk fungerer også som terapi for min del. kan love deg at jeg blir mental hvis ikke jeg får nyte mitt system på konsertvolum.

skal nevnes at jeg aldri lager en lyd etter 23...

gikk fra klipsch rf-63 til raidho monitorer.. like mange klager. selv med et klipsch 2.1 pc anlegg fikk jeg klager.
nå sitter jeg heller med et high-end headset med dac og head-amp. funker helt greit.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Misforstår jeg eller ???
Jeg ser ikke helt at dette dreier seg om en konkret klage til en konkret annen person ::)
Heller ikke oppfatter jeg det som en klage trådstarter har fått (nå?), den er jo datert i 2003.
Den er heller ikke adressert til en bestemt, så jeg ser det mer som et oppslag vedkommende muligens har satt opp i en eller et visst antall oppganger ::)
Mine tanker går på at det har vært en del trøbbel over tid av forholdsvis alvorlig karakter i forhold til div. regelverk og brudd på tidspunkter bl.a. (kanskje grove sådanne).
Er jeg på jordet med mine tanker?

Jeg ser jo at f.eks. siste punkt på side 1, klart virker noe overdrevet, samt at en del er dårlig utformet (det med kvart omdreining basskontrollen bl.a.)

Mvh.KW

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.243
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
"Første bud for oss som bor i bygård er å skru bassen på stereoanlegget ned en kvart omdreining, og siden aldri røre den igjen"
Basskasser må til, da, serru...

Johan-Kr

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.228
Sted
'
KW skrev:
1.Hvor høyt jeg kan spille med vinduer igjen uten at det kan høres utenfra (ikke inne i naboens(ene)) kåk.
2.Hvor høyt med det samme og vinduer åpne (opp øverst i trappegangen, siden det er det eneste vinduet det er noen vits i å ha opp og som vender inn mot fellestunet)
[....]
Jesus Christ!

JanE.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
jane skrev:
KW skrev:
[....]
Jesus Christ!

JanE.
Jeg bor heldigvis i frittstående enebolig. Av og til spiller jeg "litt" høyt , og det kan høres ut gjennom veggene. Jeg har gjort det klart for naboene at dersom de skulle oppleve å høre skjenerende støy, er de selvfølgelig velkommen til å si i fra, slik at jeg kan skru opp så de hører musikken skikkelig.

Man vet da å ta hensyn!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Erland skrev:
jane skrev:
KW skrev:
[....]
Jesus Christ!

JanE.
Jeg bor heldigvis i frittstående enebolig. Av og til spiller jeg "litt" høyt , og det kan høres ut gjennom veggene. Jeg har gjort det klart for naboene at dersom de skulle oppleve å høre skjenerende støy, er de selvfølgelig velkommen til å si i fra, slik at jeg kan skru opp så de hører musikken skikkelig.

Man vet da å ta hensyn!
lol ;D
du er i slaget i kveld, ser jeg.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Jeg forstår også klagerens synspunkter. Han emjer dog alt for lenge om de samme tingene, til det punktet hvor det hele blir useriøst. Deler av brevet minner om en spøk, men det er det altså ikke?

Jeg bodde flere år i en bygård på Grønland i Oslo sentrum og jeg skal love dere at støy og festing på natten kan drive en ellers sindig kar til vanvidd. Kombinasjonen av dunkebass og allsang i naborommet klokken 5.00 kunne være relativt frustrerende. Jeg begriper ikke hvordan en leilighet i et bygårdskompleks kan benyttes til festlokale, kort og godt. Folk sover jo vegg i vegg jo?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.363
Torget vurderinger
4
KW skrev:
Misforstår jeg eller ???
Jeg ser ikke helt at dette dreier seg om en konkret klage til en konkret annen person ::)
Heller ikke oppfatter jeg det som en klage trådstarter har fått (nå?), den er jo datert i 2003.
Den er heller ikke adressert til en bestemt, så jeg ser det mer som et oppslag vedkommende muligens har satt opp i en eller et visst antall oppganger ::)
Mine tanker går på at det har vært en del trøbbel over tid av forholdsvis alvorlig karakter i forhold til div. regelverk og brudd på tidspunkter bl.a. (kanskje grove sådanne).
Er jeg på jordet med mine tanker?
Her er storyen bak klagen.

Som Trondmeg skriver er det først og fremst klagers innfallsvinkel som er problemet.

For det første må det bli problemer med folk som leter etter feil. Noen noboer klager jo fordi de hører deg, ikke fordi det de hører er til sjenanse. Jeg har opplevd at en ny nabo banket på døren og ville "ta opp det med alt dette bråket" to uker etter at de flyttet inn. Mine lyttevaner hadde ikke forandret seg og jeg spilte ikke høyere eller senere enn jeg har gjort tidligere uten at de tre foregående naboene i den leiligheten har nevnt noe som helst. Nå var det brått et voldsomt problem og i tredje setning ble borettslagets vedtekter og evt. klage til styret nevnt. Nei, - vi er ikke på hils....

For det andre er ethvert godt nabolag avhengig at man gir hverandre "litt slækk". Min nabo på andre siden har aldri sagt noe på musikken selvom de iblandt selvsagt hører den. Og jeg har aldri sagt noe på at jeg iblandt hører den rabiatte drittungen få raserianfall og gå amokk med kjeftesmella og dørsmelling der inne. Jeg kan tåle at det siver opp lukten av billige sure sigarer fra verandaen til naboen under (hadde det ennå vært skikkelig cubanere)....og han kan tåle at jeg iblant spiller musikk med døren oppe noen varme sommerkvelder.

Idioten som skrev og overleverte klagen det her er snakk om har ikke forstått hverken det første eller det andre, har vist en total mangel på sosiale antenner, og har vel i grunn diskvalifisert seg selv fra å på noen som helst måte bli tatt seriøst.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
jane skrev:
KW skrev:
[....]
Jesus Christ!

JanE.
Deg om det.
Det er snakk om at jeg bryr meg om slikt på tidspunkter jeg selv ikke vil bli forstyrret/holdt våken.
Tenker da på f.eks.etter kl 2300
Jeg kan ofte spille musikk til langt på natt (også hverdager) av og til til kl. 0200 og 0300 og da er jeg slik laga at jeg ønsker å ta hensyn.
For å kunne vite hvor høyt jeg eventuelt kan spille, så må jeg jo faktisk finne ut av det?

På dagtid/ettermiddag kan jeg godt spille musikk (inne) å ligge/sitte ute i hagen (da blir det mer bakgrunnsvolum) og selv om enkelte kan høre det, så mener jeg at det bør kunne gå an.
Lytter jeg mer aktivt og på høyere volum, så velger jeg å sitte inne OG lukke dør/vindu.
Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Trane

Jeg ser det noe anderledes nå etter å ha lest at han leverte denne direkte og det på et vorspiel.
Et vorspiel forhindrer vel sjelden noen i å sove med forlangende om å få nettopp det.

@Sødal skrev.
Jeg bodde flere år i en bygård på Grønland i Oslo sentrum og jeg skal love dere at støy og festing på natten kan drive en ellers sindig kar til vanvidd. Kombinasjonen av dunkebass og allsang i naborommet klokken 5.00 kunne være relativt frustrerende. Jeg begriper ikke hvordan en leilighet i et bygårdskompleks kan benyttes til festlokale, kort og godt. Folk sover jo vegg i vegg jo?

Det var vel mer i denne gata jeg kanskje antok at vedkommende tidligere hadde opplevd og nå var på randen av ........

Jeg har gjort meg noen tanker om disse boligstrøkene i Oslo (øst), har selv vokst opp på Grünerløkka, om de personene som var (ung)voksne og bosatt der i la oss si 40-50 åra.
Mange ble jo boende der, men en del flyttet og noen døde, så kommer det en ny generasjon inn (naturlig nok) i 70-80-90 åra og senere.
Det ble færre og færre av de som allerede hadde bodd der i flere tiår og de ble selvfølgelig eldre og eldre, og de som kjenner litt til utviklingen på f.eks. G.løkka vet jo at det også etterhvert ble et betydelig innslag av fremmedkulturelle (på godt og vondt).
Da har jeg gjort meg en del tanker om hvor utrygge sikkert veldig mange av de virkelig gamle har følt seg, med så mye nytt og fremmed rundt seg, det har nok ikke vært helt enkelt for en del (vil jeg tro).
Nei, slike gamle ugler burde nok bo på hjem, eller i skogen om de er spreke nok til fortsatt å bo og greie seg noenlunde sjøl.
Det er som du sier boliger vi snakker om, ikke alle har skjønt det, trur eg.
Mvh.KW

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Ikke lov å spille av musikk med åpne vinduer?
Det må jo være tingen for ICE-gutta. Garantert rør-fritt...

mclaren122

Medlem
Ble medlem
24.04.2008
Antall liker
0
litt må dei tåle. men trenger nok ikkje holda konsert for dei.
men no er eg nabo med tiligare stor rånar, så eg er vant med høg volum.
men han tar hensyn også. så eg har det fint, kan ta igjen. hehe

Topp Bunn