Åja, nå tok jeg den. Der blir for pinglete ja. 20 stk 16" da ? ;DHEL skrev:Jeg kan uansett ikke kline inn 10 stk 16 tommere i det lille rommet mitt......
Interessant - dersom jeg forstår rett så vil en linjekilde dipol med 5 x 16" per side trenge mindre eq i bunn enn dersom man f.eks. stacker de 5 elementene i en 5-elementers W- eller ripol-konfigurasjon?Mr-T skrev:Når de går i hele høyden så får man ekstra drahjelp ved lave frekvenser da gulv og tak vil snevre inn spredningen og dermed øke effektiviteten, først og fremst under det området der linjen slutter å fungere som linjekilde. En fordel det ja.
Ja.Audiodidakt skrev:Interessant - dersom jeg forstår rett så vil en linjekilde dipol med 5 x 16" per side trenge mindre eq i bunn enn dersom man f.eks. stacker de 5 elementene i en 5-elementers W- eller ripol-konfigurasjon?
Det ligger flere kule og spennende bilder ute allerede 8)nysjerrigper skrev:snart på tide du legger ut bilder av dette systemet ditt pengesluk
Nei, har ikke T/S for hånden da det er litt spes. Akkurat nå går de til 350 Hz., 12 dB/oktav da det benyttes et relativt stort horn til mellomtone, har prøvd alt fra 70 Hz. og opp til 1KHz. Bilder finner du på OVK's nettsider, sommerfesten i år. Brukte andre satelitter den gang, bakladet horn med fullrange + supertweeter. Ligger lydkutt et sted også - husker ikk hvor i farta.Audiodidakt skrev:Wow!
Respect - Jeg er misunnelig!
Hvilket element er dette? (Dersom det er spec'et av deg: har du T/S tilgjengelig?)
Hvor høyt opp i frekvens lar du søylen spille, og hvilken orden deler du med?
(Beklager alle disse spsm...)
Mvh Gisle
Jeg bruker selv Lynx AES med 16 digitale utganger i PC med Audiolense som filtergenerator. De digitale signalene konverteres direkte til PWM i Lyngdorf TDAI2200 (ingen vei rundt DAC). Er bare så utrolig synd ingen har tatt tak i å videreutvikle eller bruke equibit teknologien på en større komersiell basis.svm88 skrev:Det er vel denne tenker jeg?
http://www.groundsound.com/dcn28.php
Ser jo knallfin ut om man ønsker en boks med alt i ett(inkludert dac), men den har vel ikke digitale utganger. Så man låser seg vel opp til å bruke de innebygde DACene?