Åpen søknad til administrator.

• Trådstarter Tralle_Tonekontrol
  • Startdato
T

Tralle_Tonekontrol

Gjest
Kjære Høvding!

Jeg har i mange år vært unummerert deltaker på Deres utmerkede sentral

Jeg tror ikke jeg har hatt andre hobbyer enn Hi-Fi, med unntak av noen år hvor jeg henga meg til kurong og hvor jeg ett år var på grensen til å delta i kretsmesterskapet.

I den senere tid har jeg merket at jeg har stått på stedet hvil. Dette både i sosial, så vel som i faglig sammenheng i relasjon til Hi-Fi.

Jeg har imildertid i lengre tid jobbet med kvaliteten på mine innlegg, uten å lykkes.

I tidligere tider var sentralen mer preget av tilgivelse og genuin interesse. Det var på mange måter det samme hva man lirte av seg, bare det hadde en viss link til Hi-Fi i seg. Alle fikk tellende innlegg.

Jeg har frekventert dette forumet lenge før den nå avdøde Duelund lanserte sine teser om å smøre greiene inn med oljer og unevnelige væsker. Jeg var her når Kjell B proklamerte - fra oljeberget - at alt etter 1980 er syndefullt og digitalt. Jeg var til og med her når et medlem spurte om kjøp av briller ville få ham til å se lydbildet bedre.

Jeg begynner å bli en gammel mann nå, Høvding. Mitt hjerte er ikke så sterkt som det har vært og mange har sagt at jeg har et snev av tæring…

I dagens samfunn er så meget fokusert på det å uttrykke seg. Ja, her i en tidligere tråd var det faktisk en som hevdet at du ikke var noe særlig til mann om du ikke holdt taler til massene fra en step-maskin.

For min egen del har jeg ikke sagt så mye. Jeg er imidlertid en jævel til å lytte, noe jeg ikke får uttelling for. Hvorfor kan De ikke telle antallet oppslag, i stedet for antallet innlegg? Da kunne de som virkelig satte seg inn i tingene få uttelling, i stedet for alle de med munndiarè, fem stjerner og stygge avatarer.

Jeg tror - med visse unntak i ordassosiasjontråden- at jeg har lest tilnærmet ALT som er skrevet på dette forumet. Mine kunnskaper er således på grensen til å være ubegrensede. Nevn meg et høyttalermerke og jeg vil gi Dem rekka, med versjoner OG veiledende priser (dog begrenset til NOK).

I tidligere tider var jeg mer opptatt av Hi-Fi, men føler nå at jeg er ferdig med den tekniske delen. Jeg har i dag et anlegg som spiller på den rette siden av normert og har derfor ikke den samme hang som andre til å diskutere mine personlige problemer. Av den grunn har jeg et ønske om å følge med - og selvfølgelig uttrykke meg - i de lettere diskusjoner på Off-Topic, som diskusjonene om muslimer, 9/11, omskjæring og øvrige trivielle emner.

Nå har De imidlertid fjernet all kudos for å delta på Off Topic. De har også høynet grensen for å bli Hifi-freak til umenneskelige nivåer.

Ikke for å true, men De tvinger meg faktisk til å foreta min tøylesløse aktivitet på sider jeg egentlig ikke er interessert i (!)

Jeg håper derfor at De ser med velvilje på min søknad om å få tillagt minimum 1000 innlegg til min profil.

For øvrige opplysninger viser jeg til vedlagte CV.

Jeg ber Dem om ikke å be om referanser.

CV
1986-1987 Hybrid- og personalkonsulent, Martin Logan, USA.
1987-1988 Trafo- og treblesjef hos McIntosh, Canada.
1988-1993 Senior Rør Account Manager, Embla, Norway.
1993-1997 Adm. dir for volum og elektrolytter, Electrocompaniet, Skårer, Norway.
1997-2002 Perspektivkonsulent (bredde), Gradient, Helsinki, Finland.
2002-2004 Ansvarlig for transienter og det vanskelige mellomtoneområdet, Dali, Danmark.
2004-2006 Mellomleder for loudness, tamburin og klaver, Krell, USA
2005-2007 Metermåler, Kimber Monocle, USA.

R

Rojoh

Gjest
;D Jeg oppkaller herved et parameter etter deg av ren, pur respekt!

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Stående ovasjoner til Dem hr Nelson for et fantastisk innlegg.

Hvis O'store kan eller om mulig vil, har han herved min tillatelse til å overføre 500 av mine innlegg til Dem Hr Nelson :)

Mvh Lf

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.338
Torget vurderinger
2
Åpen søknad til administrator.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke dette, men jeg har lagt til 1000 innlegg til din teller, og nå kan du betrakte deg selv som en ekte Hifi-Freak.

Velkommen til den indre kretsen, og håper jeg med dette har sørget for å bedre livskvaliteten din.

Mvh
Høvdingen

Ps: hvis det er andre som ønsker tilsvarende så koster det kr.1 i donasjon pr. innlegg som kan betales via Paypal til webmaster@hifisentralen.no :D (eller et innlegg som overgår Mr. Nelson.)

T

Tralle_Tonekontrol

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke dette, men jeg har lagt til 1000 innlegg til din teller, og nå kan du betrakte deg selv som en ekte Hifi-Freak.

Velkommen til den indre kretsen, og håper jeg med dette har sørget for å bedre livskvaliteten din.

Mvh
Høvdingen
Takk, Høvding, du tolket meg riktig! Du ga år til liv, i stedet for liv til år!

Dette er en lykkens dag (natt). Jeg har allerede invitert 50 av mine nærmeste venner for å feire med champagne og kanapeer.

Vi snakkes i 7-tiden, når gjestene går hjem og mine mindreårige barn lager frokost til meg.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.557
Torget vurderinger
1
Hvorfor fikk jeg en sånn "Affa" følelse?? ;D hehe.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Fantastisk bra Mr. Nelson ;D ;D ;D

..men så lurer nå jeg på om det faktisk også funker andre veien... Kan man også selge innlegg, for kr. 1 pr.stykk...? ;D ;D

Jeg har før tilbudt Mr.Nelson å overta noen fra meg, om han ennå føler seg noe underlegen står tilbudet ved lag... litt avhengig av svaret på spørsmålet ovenfor... ;)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.247
Torget vurderinger
11
Fantastisk morsomt innlegg Mr.Nelson! ;D

Minner meg om "gode gamle dager" 8) ,da vi hadde en del slike ord-smeder på gamle audioforum som av og til la inn lignende morsomme,underholdende og positive innlegg!
Applaus!!!

Mvh
Rune

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.695
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
ET APROPOS!

Lykke er en psykisk tilstand som i stor grad påvirkes av antall STJERNER og flatterende TITTLER.......

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være svært ubekvemt å eksistere for såkalte aktive forumister som nå enten er blitt degradert eller aldri vil kunne oppnå høyeste status. I overført betydning, ville jeg lett kunne falle for fristelsen å la tankene sammenstille enkelte forumister med automatiserte spillavhengige som fra i dag blir frarøvet sin "sjanse" ...men jeg velger å la være.

Eller kanskje er det slik at siden jeg til daglig har en profesjon langt utenfor lyd- og kabelmekka, at min CV ikke skriker etter å pyntes med hverken stjerner og high-ended tittel for at jeg skal lykkes med mine ambisjoner for å kunne overleve - men allikevel kunne leve lykkelig gjennom muligheten av å forfatte noen få innlegg av og til, samt lese andres, enten de er humoristiske eller aller helst få nyttegjort meg av andres fremragende kompetanse.

Eller er det kanskje slik at jeg ikke har humoristisk sans i det hele tatt. Kanskje faktalærdom om at i all humor finnes det et snev av alvor ...ikke stemmer allikevel.

Hilsen Grumpy - kun en litt halvgammel og ubetydelig "HiFi interessert" som har funnet lykken i hva som betyr noe - uavhengig av "stjerne-tittel".

Håper du og andre har funnet lykken - Mr. Nelson. I ditt tilfelle gjennom et presist skribleri, med forhåpentligvis en innfallsvinkel som ikke var betegnede for hva du egentlig var opptatt av ..bortsett fra det humoristiske.

c.c. Pernille

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Wow. Pruh! Trodde det hette "curon". Så feil kan man ta. Jeg tar av meg hatten for din opphøyde stjernestatus Mr. Nelson. Og for en klartenkt og humoristisk Høvding.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
hahaha! Takk for den, ingenting er som et virkelig genuint godt skrevet innlegg om morgenen ;D

telers

Medlem
Ble medlem
15.09.2005
Antall liker
14
Torget vurderinger
1
Hei Administrator :) GOD PÅSKE til deg og dine.....
Venligst endre fødsels datoen min !!!

Det er 11-04-1961 og ikke 04-11-1961 .....

Mvh: Terje Søiland
64 årig Hi-fi entusiast i fra Rogaland :)

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.987
Sted
Sunnmøre
Kostelig åpningsinnlegg !! :love:
Kudos til @telers for feilposting; opningsinnlegget fortener plass i ei «best-of-HFS»-samling. Det løfta dagen min at eg fekk lesa det.

(Det er elles eit problem at ein ikkje kan søkja direkte opp meldingar skrivne av utmelde medlemer, men kanskje gode grunnar til å ikkje gjera noko med det).

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.449
Man kan jo bli nostalgisk av mindre gitt dagens uforutsigbare utfordringer.

Verden var enklere også på HFS den gang Duelund, oppsatt med ditto dansk Sancho Panza, utfordret verdens elektronikkprodusenter for å tilsløre det audiophile potensialet ved ikke å tilgrise sine kabinetter med fineste østersjøisk linolje.

Mange gullkorn på HFS i årenes løp.

Topp Bunn