Diverse Årets terrasseanlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For omtrent ti år siden satt jeg på terrassen sammen med min studiokollega og drakk noen pils i solnedgangen. I etasjen over oss ble det spilt noe som hørtes kjent ut, men med et jamrende og grusomt munnspill som ikke tydet på profesjonalitet. Plutselig gav munnspillet seg, og vi hørte at det var ei plate vi hadde mastret noen år tidligere, og som en gjest i etasjen over syntes det var en god idé å "jamme" med. Ja ja, det meste kan redbrekkes. Ikke at platen er noe jeg skryter heller.

    Denne lydpotten er nok ikke like imponerende som de andre i tråden, men hele pakken stod til salgs i Haugesund for et par år siden.

    12106745_984230024952982_7333705203303857980_n.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Nytt oppsett

    I kveld blir det Adioromy 828 på Proson sat5010.Disse Proson h.låter ganske bra.Ringradiator+5,5" og veldig solid kabinett.Disse fikk terningkast 5 i Lyd Og bilde og låter veldig bra.Har henta frem en gammel kjenning en Audioromy røramp jeg har hatt en stund.Funker ok!.
    audioromy.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Kassettspiller

    Sitter på terrassen i finværet og har det hyggelig.En venn kom innom med denne Marantzspilleren for noen dager siden.En budget pro spiller.Denne spiller jammen bra.Ser flott ut også!
    marantz pmd 502.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Jamo E 530

    Dagens fangst på brukthandel Kr.100.Fine finerte kabinetter.6,5"med neo-dome.Spiller bra!.
    jamo2.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Tannoy Eclipse

    Siste bruktkjøp Kr 60.-.på brukthandel i dag.Mye gull og glitter.Fine elementer men lite dempemateriale.Solid internkabling også.Disse er fra ca 1989.
    tannoy.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Litt justeringer

    Har åpnet opp nyinnkjøpet.Jeg har vert pro musiker tidligere og det første vi spurte lydfolkene om var om de hadde Tannoy monitorer.Disse hadde 15"coaxial element.Låt bra!.Har åpnet Tannoy og det er flotte elementer.Dempematerialet var synki i bånn av kabinettet og jeg har fått orden på dette.Det sitter en 6,5 midbass her med ganske liten svingspole.Får litt den fine vintage mellomtonen men bassen er og raus her.Bra kjøp!.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Billige JVC høyttalere, sonic impact super t-amp og sb duet gjør jobben hos meg..
    IMG_20160624_212514.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Tandberg TL2520

    Disse her ble med også med for 100 kr sammen med Tannoy kjøpet.Kantopphenget var som forventet dårlige.Ser det er noen på nettet som setter på nye kantoppheng.Hadde vert artig med ett klassisk tre veis system.Nydelig høyttalerdesign også.
    tandberg 2520.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Nytt kantoppheng.

    Trenger definitivt nye kantoppheng på bassene.Har montert Vifa basser for å teste om de andre elementene virker og det gjør de.Ser det er noen på Vestlandet som fikser nye kantoppheng.Vet ikke hvor mye det koster.Har hørt på dem og det blir "edgy"i mellomtonen og lignende.Kunne vert artig og prøvd med en Scanspeak ringradiator her også.
    oppheng.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Hva skal på TV rommet.

    Det som låter best her ute skal på tvrommet til høsten når sesongen er over.Vinnerne er Adioromy og TL-2520.Har oppgradert delefilteret noe.En fin combo.
    audioromy.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt sikkert en finfin kombo. Kom plutselig på at Tivoli Audio Model Two med subwoofer får du for godt under tusenlappen brukt nå. For tusenlappen komplett med CD-spiller. Det er jo et greit terrasseanlegg som jeg kunne tenkt meg. Vurderer å kjøpe ett som jeg vil sende ned til huset jeg disponerer i Afrika, der vil FM leve evig. Men det beste er nok å vente til neste terrassesesong for det, da kaster de nok slike radioer etter oss.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Sesongen er over.

    Jeg kan ikke sitte på terrassen når det er under 8 grader.Mye av det som låt bra ute havner nå på TV-rommet.Og vinnerne er Denon DRA-1000 på de første Tannoy Eclipse.Fin combo!.
    tv rommet 2016 2.jpg
    tv rommet 2016 1.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Dali Zensor 1

    Siste tilskudd er Dali Zensor 1.Kjøpt brukt for 500.-.Veldig bra i topp/mellomtone men kansje litt bassfattige som også testene sier.Vil sikkert låte bra med en god sub!.
    dali zensor 1.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Tannoy

    Tannoy Eclipse spiller også veldig bra.Her sitter det en liten svingspole som i vintage elementer så de spiller veldig bra i mellomtonen.Spiller nydelig!
    tannoy eclipse 2.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Dali spiller utrolig bra men kan bli noe slitsomme i toppen.Disse får man kjøpt som aktive også+ ett par lapper så det må være mye god lyd for pengene.Men de har ikke muligheter mot Tannoy.Så dem de som sniker litt rudt på bruktmarkedet så er dette noe å se etter fra den tiden.Muligens Tannoy produserte elementene selv også den gangen?.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Ja da holder vi koken fortsatt i glassterrassen selv om det er 1.november med gassovn,terrassevarmer puter og pledd ol+en liten Underberget for magen(har fri i morra).Har gått over til headfi for ikke å plage naboen for mye som bor 8m unna.Bruker Abrahamsen A-dac+Argon klasse A hodetelefonf.Har div ting fra før men fikk Audio technica ATH-M30 for ett par dager siden og har tenkt å høre litt på dem.Dette er entry-level studio telefoner fra AT.Får bra tester.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Klipsch og Audioromy

    Jeg kan sitte på terrassen/vinterhagen fra mai til oktober.Den begynner å bli dårlig og jeg kan ikke sitte der hele året.Skal bygge ny som er isolert med varmekabler i høst så jeg kan sitte der hele året og kontrakt med snekkeren er undertegnet.Det blir egentilg en slags mancave og lydrom.Dette er ikke ment å bli ett pengesluk.Har kjøpt Klipsch RP-600m og det er fortsatt budget og bra utgangspunk som gir som åpner for bruk av mange slags forsterker.Har hentet frem Audioromy FU13.den har jeg ikke hatt strøm på ca 8 år.Har bestilt noen nye rør til denne som jeg skal kose meg med i ferien.
    audioromy fu13.jpg
    klipsch rp-600m.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Tandberg og Klipsch.

    Da har jeg vært gjennom Denon DRA-1000,Audioromy FU13,Audioromy FU29 og Tandberg TR-1010.
    På TR-1010 er det byttet de stor lyttene til Elna Silmic.De spiller veldig bra sammen!.
    klipsch Tandberg TR-1010.jpg
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Vinterhagen

    Terrassen har blitt til vinterhage/musikkrom.Isolert med varmekabel i gulvet.Er ikke helt ferdig ennu.Det skal legges fliser på gulvet og det skal opp noen reoler til vinylen.
    vinterhage 1.jpg
    rega tandberg.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn