Sleiven
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 27.12.2003
- Antall liker
- 21
Selv om jeg har hørt at "life begins at forty" så legger
jeg merke til at femtiårsjubileene blir tettere og tettere rundt meg.
Hvordan er det egenlig å være femti?
Det er da 20-25 år siden man stiftet hjem og famile og begynte livet som gjeldsslave...
Ved 50 bør det meste være unnagjort av trivialiteter,dvs man sitter der som femtiåring med:
1. Nedbetalt hus
2. 1 mill banken, (hvis man ikke har kjøpt hytte underveis i livet da...)
3. Grei jobb, stabil inntekt, og overskudd hver måned.
4. En kone det fortsatt er verdt å ta vare på
5. Barna ute av huset...
Man hva så?? kjøper man seg MC,Ferrari eller kjøper hifi til 500 knok...
Og når det er gjort hva da ...Setter man seg ned og venter på pensionen og på å bli bestefar? Flytter til Spania og klager på skatten og stemmer Frp?
Jeg mistenker at det blir mye reising og god mat og musikkopplevelser,men de fleste må jo fortsatt jobbe...jeg også.
Hver alder har sin sjarm og "utfordringer" tydeligvis.
Jeg har tenk mye på dette i det siste...Spesielt den økonomiske friheten som kan oppstå, hvordan forvalter man den best mulig..??.
Så hva sier femtiåringene om livet etter 50+, Er det verdt å bytte ut gjeld og travle småbarnsdager med rikdom, slaraffenliv, prostata og impotens?
Sleiven
jeg merke til at femtiårsjubileene blir tettere og tettere rundt meg.
Hvordan er det egenlig å være femti?
Det er da 20-25 år siden man stiftet hjem og famile og begynte livet som gjeldsslave...
Ved 50 bør det meste være unnagjort av trivialiteter,dvs man sitter der som femtiåring med:
1. Nedbetalt hus
2. 1 mill banken, (hvis man ikke har kjøpt hytte underveis i livet da...)
3. Grei jobb, stabil inntekt, og overskudd hver måned.
4. En kone det fortsatt er verdt å ta vare på
5. Barna ute av huset...
Man hva så?? kjøper man seg MC,Ferrari eller kjøper hifi til 500 knok...
Og når det er gjort hva da ...Setter man seg ned og venter på pensionen og på å bli bestefar? Flytter til Spania og klager på skatten og stemmer Frp?
Jeg mistenker at det blir mye reising og god mat og musikkopplevelser,men de fleste må jo fortsatt jobbe...jeg også.
Hver alder har sin sjarm og "utfordringer" tydeligvis.
Jeg har tenk mye på dette i det siste...Spesielt den økonomiske friheten som kan oppstå, hvordan forvalter man den best mulig..??.
Så hva sier femtiåringene om livet etter 50+, Er det verdt å bytte ut gjeld og travle småbarnsdager med rikdom, slaraffenliv, prostata og impotens?
Sleiven