He he......lykke til ;D ;DLille_Adam skrev:slik at vi kunne føle oss litt bedre enn alle dere andre.BHO skrev:Bør vi holde oss her mener du? :-\Lille_Adam skrev:Folk fra andre sia av fjorden får da vel ikke høre.....
He he......lykke til ;D ;DLille_Adam skrev:slik at vi kunne føle oss litt bedre enn alle dere andre.BHO skrev:Bør vi holde oss her mener du? :-\Lille_Adam skrev:Folk fra andre sia av fjorden får da vel ikke høre.....
Kan ikke si meg mere enig med den der,audiophile innspillinger er jo bare bonus å lyder gått i nesten hva som helst.yzfr17 skrev:Hva med å ta med noe som ikke har topp lyd kvalitet, jeg har skippet over sanger hjemme som har spillt ok andre steder, mens "god innspilling" låt fint
que... Hvis jeg skjønner deg rett så er vi jo enige.laban skrev:Kan ikke si meg mere enig med den der,audiophile innspillinger er jo bare bonus å lyder gått i nesten hva som helst.yzfr17 skrev:Hva med å ta med noe som ikke har topp lyd kvalitet, jeg har skippet over sanger hjemme som har spillt ok andre steder, mens "god innspilling" låt fint
Laban
Hadde det vært en ide at vi alle brente en cd med forskjellig musikk, sendte den til deg. Så kunne du stå fritt til å plukke det du mener egner seg til formålet ?RoDa skrev:Det er to veier til en slik skive:
1 - Mest mulig imponerende demolåter som låter konge på ALT.
(Kan brukes i butikk for å selge, og for å imponere kompisene)
2 - Skive med et formål. Låter som kan brukes i vurdering av utstyr. Det er her jeg håper og tror vi befinner oss.
(Låtene kan være knallyd på, men har en mening ift hvordan det skal/bør låte)
Håper og tror vi er på nr 2?
R
Definitivt nr. 2. Siden jeg ikke kjenner mange av låtene som er på lista så savner jeg veldig begrunnelser for å ta dem med. De låter sikkert bra, men hva er grunnen til å ha dem med på en demoskive? Etter min mening bør alle låtene ha en spesifikk misjon i forhold til å bedømme anlegget de spilles på, altså bør de by på en eller flere spesielle dyder av type "romfølelse", "oppløsning", "PRaT", "instrumentklang", osv der de ligger langt, langt over gjennomsnittet. En låt kan ha sånn måtelig av alt og høres veldig flott ut, men alikevel ikke være spesielt egnet som demolåt.RoDa skrev:Det er to veier til en slik skive:
2 - Skive med et formål. Låter som kan brukes i vurdering av utstyr. Det er her jeg håper og tror vi befinner oss.
R
Hjertlig velkommen ;DDevilEj skrev:Mulig å melde seg inn i østfoldklubben???
Veldig bra Lille_Adam!Lille_Adam skrev:Definitivt nr. 2. Siden jeg ikke kjenner mange av låtene som er på lista så savner jeg veldig begrunnelser for å ta dem med. De låter sikkert bra, men hva er grunnen til å ha dem med på en demoskive? Etter min mening bør alle låtene ha en spesifikk misjon i forhold til å bedømme anlegget de spilles på, altså bør de by på en eller flere spesielle dyder av type "romfølelse", "oppløsning", "PRaT", "instrumentklang", osv der de ligger langt, langt over gjennomsnittet. En låt kan ha sånn måtelig av alt og høres veldig flott ut, men alikevel ikke være spesielt egnet som demolåt.RoDa skrev:Det er to veier til en slik skive:
R
I forhold til å høre hvordan anlegget formidler musikk som ikke er innspilt spesielt bra så er det vel bare å ta med en ekstra CD.