På tur og reise ålesund

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.778
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen ålesundinger her?

har bare vært innom et par ganger med hurtigruta og kjenner ikke byen så godt, og nå er det år og dag siden jeg var der sist.

er radisson blu et ålreit sted å bo mtp å tråle byen til fots?
gode restauranter, gjerne kortreist sjømat?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Tror e ville sagt Hotell Brosundet.. Der e også en super restaurant..og ligge midt i sundet. Ta å prut på rum 47! Mulig å få det til halv pris! Det vet e! Google it!! ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.778
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for tips.

brosundet er fullbooket på aktuelle dato, ifølge online bookinga deres.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Ålesund i mitt hjerte!

Regner meg som en slags sunnmøring i eksil;- selvom Oslo på mange måter er min by,- er det Ålesund som står meg nærmest; - min bestemor på farssiden var fra Ålesund,- og min far fant seg en pike fra Sunnmøre;- har besøkt byen utallige ganger,- blir aldri lei;- flytter gjerne oppover til slutt, hvis jeg får med fru Grace. Hva med Scandic;- det ligger jo også kloss i vannkanten, for å si det slik;- uansett,- ha det hyggelig under oppholdet mesut.

Grace

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.778
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for det, grace.

jeg husker ålesund som et vakkert tettsted.

møtte forresten hun jeg er gift med nå på en bar i oslo for snart 18 år siden, hun er fra florø.
jeg sjekket henne opp blant annet ved å skryte hemningsløst av av hvor vakker florø var, siden jeg har vært der med hurtigruta.
la ut i det vide og brede om gatene og husene, pluss en artig historie om en episode på vinmonopolet.
det gikk tydeligvis rett hjem.
jeg fikk telefonnummeret før hun gikk, og dessuten "forresten, vi har ikke vinmonopol i florø, og hurtigruta gjør kun et kort stopp der midt på natta".

så ålesund har hjulpet meg med å bli godt gift, kan du si.

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.259
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har eldgammel slekt i Ålesund.. Er nok borte alle sammen tenker jeg :)
Vært i Ålesund endel ganger. Fin og sjarmerende by. Stopper der for min del....

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Når man først er innom Ålesund - er det noen som tilfeldigvis kjører strekningen Oslo - Ålesundstraktene i nær fremtid og har plass til et par høyttalere? De tar litt plass, men burde gå greitt i et baksete....

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Når man først er innom Ålesund - er det noen som tilfeldigvis kjører strekningen Oslo - Ålesundstraktene i nær fremtid og har plass til et par høyttalere? De tar litt plass, men burde gå greitt i et baksete....

Ja er det noen hifi entusiaster som forflytter seg ofte mellom Ålesund ( eller Førde) Og Oslo ?

jeg har en Tannoy DC10t som skulle ha vært til Olso for rep i nær framtid.

S

sorgenfri

Gjest
Jeg, tråler kysten opp, og ned Bergen Kirkenes Bergen, og jeg ordner dette for medlemmer gratis. Skulle bare mangle!

Topp Bunn