Forsterkere 100k til høyttalere og forsterker(e) - Hva hadde du valgt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.747
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Prøver meg på en til..

Proac DB1 36000kr
    Spec RSA BW7EX - 58000kr
    Atacama HMS 2x stativ: 3990kr.

Da er man vel på ca 98k

Mistenker at det kan være et vellydende oppsett.

Alternativt kan man bytte ut spec med noe annet.. kanskje en Heed Lagrange og ha noen kroner til over for sub eller streamer.

Kanskje litt partisk valg da jeg har hatt Heeden og DB1 her og stortrivdes med lyden, men Spec er noe som stadig kryper opp som noe jeg er nysgjerrig på og kunne kanskje vært et neste prosjekt her når Canor og rør kjeder meg :)

Proac DB1.jpg

Spec RSA-BW7EX.png

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.344
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Oppgaven var som moderator sa, nye høyttalere og forsterker til 100k
    Skjønner det, men med aktive så kan man bruke alle 100k på høyttalere og ikke på forsterker. Tror det er en bedre deal uansett, selv om jeg ikke peker på noe konkret - tenkte bare det var greit å peke på det alternativet også (som ofte - om ikke alltid er bedre om man sammenligner ytelse/kr).

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skjønner det, men med aktive så kan man bruke alle 100k på høyttalere og ikke på forsterker. Tror det er en bedre deal uansett, selv om jeg ikke peker på noe konkret - tenkte bare det var greit å peke på det alternativet også (som ofte - om ikke alltid er bedre om man sammenligner ytelse/kr).
    Jeg tenker at aktive høyttalere er innafor, det er jo tross alt «bare» høyttalere og forsterker i samme kabinett 👍🏻

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn