103,ka meine folket?

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Hei,lager en tråd her om Denon sin PU ved navn 103. Fins i mange versjoner og prisklasser.Har selv R-versjonen og er fornøyd førr å si det mildt ;D Sleng ut med erfaringene ang last,VTA,VTF++ Her får man et varp når det gjelder musikalitet og tilgivelse mht dårlige innspillinger+funfaktoren er tilstede,rockefoten får liv med denne :D Kjøre med nøytral VTA(i RB600-arm) og 2,5gram + 60 ohm "sett" last via 26X Lundahl-trafo og 40,4Kohm i Copland CTA 301mk2 sitt MM-trinn som er bestykket med TungSol rør.Linje har SiemensHalske E88CC. Har hatt Clearaudio NanoPhono,da brukte æ last på 500ohm. Denne tråden har rom for eiere av ZU103 også.... ;) Veit det e mange som har hatt eller har denne elskede og hatede PUen,kom med erfaringene deres! PS: trenger ikkje oppgulp om at denne er ræva,trur ikkje de fleste radiostasjoner tok feil førr å si det sånn...

mvh Filip

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
103 er en morsom pickup, men har en stor begrensning i simpel nåle-slipning.
Det finnes leverandører som retipper nye, men da er prisen så høy at du må være fanatisk 103-tilhenger
for å forsvare kjøpet...

Arne K

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har vore svært glad i DL103, då spesielt i ei lysegrå D-utgåve med Shibata-sliping. Men heller ikkje denne var noko særleg når det gjeld tredimensjonalitet, som er det svakaste punktet til Denon.
Er du veldig glad i 103, men har ein moderne arm i mellomvektsklasse og eit sterkt ynskje om tredimensjonalitet, villeg eg kika litt på Benz i staden...ein god del av dei same musikalske kvalitetane (men ein del dyrare, og meir krevjande til riaa/MCstepup) Og så er Benz i stand til å levere endå fleire modellar i fleire kvalitetsnivå.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her er litt mer lesestoff til denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=26840.0;all

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=15548.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31856.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27029.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=258.0

og mange andre tråder her på HFS der denne Puen og dens varianter blir omtalt og diskutert.
Innbiller meg å huske at det var en lang tråd om Denons 103 Puer for noen år siden, men finner den ikke.
Husker jeg feil folkens?

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Ser min 103R har oppgitt 14ohm intern impedanse,de andre 103ene inkl ZU har langt mer;40-45ohm. Noen som vet noe ang de forskjellige internimpedansene på 103modellene.E interesant pga lasting som kanskje etter mine ører e det 103Ren reagerer mest på. Er ellers litt følsom på overheng og offsett,antiskate tar den derimot ikkje tungt ;)

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
F.E. skrev:
Ser min 103R har oppgitt 14ohm intern impedanse,de andre 103ene inkl ZU har langt mer;40-45ohm. Noen som vet noe ang de forskjellige internimpedansene på 103modellene.E interesant pga lasting som kanskje etter mine ører e det 103Ren reagerer mest på. Er ellers litt følsom på overheng og offsett,antiskate tar den derimot ikkje tungt ;)

mvh Filip
Æ fant,æ fant :D http://www.analogue-classics.com/html/denon_dl_103.html Det va mange forskjellige :eek: mulig det fins fler,så ikkje 103SA her..

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Eg har vore svært glad i DL103, då spesielt i ei lysegrå D-utgåve med Shibata-sliping. Men heller ikkje denne var noko særleg når det gjeld tredimensjonalitet, som er det svakaste punktet til Denon.
Er du veldig glad i 103, men har ein moderne arm i mellomvektsklasse og eit sterkt ynskje om tredimensjonalitet, villeg eg kika litt på Benz i staden...ein god del av dei same musikalske kvalitetane (men ein del dyrare, og meir krevjande til riaa/MCstepup) Og så er Benz i stand til å levere endå fleire modellar i fleire kvalitetsnivå.
Har Benz øverst på lista om annen PU skal vurderes,har forstått det slik at Benz tilhøre musikkformidlerne og ikkje detaljfreakerne ;)

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Noen som har erfaring med å putte 103en i annet hus,f.eks treverk? http://www.theanalogdept.com/uwe_body.htm
Sto en annen int ting nederst på denne sida ang compliance,dette tar ikkje alle med i betraktning:

Footnotes:

** Denon lists compliance of its DL-103R tubular aluminum cantilever to be 5x10-6cm/dyne (tested @ 100 hz) On paper this seems rather stiff!! This has been a source of confusion for audiophiles who relate to stated compliance values that are tested at the more common 8 - 12 hz resonance testing range using test records such as the HFNRR test record. What has been found by many current users of this cartridge is that when paired to today's medium mass tonearms the DL-103R will test to be within the optimal 8 - 12hz zone noted for arm/cart resonance. The indications are that the cartridge more likely has a compliance of around 10-11 x10-6cm/dyne when resonance tested at 11 hz. This is fairly normal and works with medium mass or heavier tonearms.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Zu audio putter 103'en i aluminiumshus. Har også sett noe med pick-up hus av tre. Argumentene for dette har vært at det originale plasthuset har uønskede resonanser. Men litt plastilin eller lignende på plasthuset, så skal det også fungere greit.

Min erfaring med 103R er at den vokser skremmende lett med oppgavene. Da tenker jeg på at det er lett å høre enhver oppgradering fra rør, via kabler og trafo til hele riaaen. Siden pick-upen er så "billig" i innkjøp, kan en lett ende opp med å bruke den sammen med (for) billig utstyr.

Det er forsåvidt interessant å lese diskusjonene på ulike forum. 103'en er antakelig den mest diskuterte pick-upen gjennom tidene. Det er antakelig også den pickupen der meningene er de mest polariserte med tilhengerne som nærmest dyrker den som en kult og kritikerne på den andre siden som primært kritiserer den pga. nåleslipningen.

Enig med Arve i at stereoperspektivet og dybden ikke er i referanseklasse. Men det glemmer man fort når man begynner å spille musikk. Etter min mening er dens sterkeste egenskap at den får rockefoten til å gå. Og når rockefoten går, så slutter en å lure på om man egentlig er noe poeng med en dyrere pick-up.

Skulle gjerne hørt 103R med en Basis Exclusive Riiaa. Har i dag selv en Marchand LN-112 rør riiaa med Jensen JT 347AXT step-up i 1:12 konfigurasjon (317 ohm last) og savner bedre definisjon i dypoktavene i forhold til CD.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
emotikon skrev:
Her er litt mer lesestoff til denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=26840.0;all

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=15548.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31856.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27029.0

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=258.0

og mange andre tråder her på HFS der denne Puen og dens varianter blir omtalt og diskutert.
Innbiller meg å huske at det var en lang tråd om Denons 103 Puer for noen år siden, men finner den ikke.
Husker jeg feil folkens?
Den har ikke jeg fått med meg, men google har nok det. Søk på "DL103" (eksakt søk) på (site) hifisentralen.no:
http://www.google.no/search?as_q=&hl=no&num=100&btnG=Google-s%C3%B8k&as_epq=DL103&as_oq=&as_eq=&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=hifisentralen.no&as_rights=&safe=images

samme søk men nå mellomrom etter DL; "DL 103"
http://www.google.no/search?hl=no&l...BSgA&q="DL+103"+site:hifisentralen.no&spell=1

Så gjelder det bare å finne den tråden du tenker på blant alle treffene, spiller derfor ballen tilbake til deg
igjen - eller andre her som leste/deltok og husker.. :)

Satt nettopp å bladde i eldre utgaver av Fidelity. DL 103C og 106 omtalt i Pickup-test av Stig Arne Skilbrei i nr 9 (april 2004). PDF utgave av bladet ligger på http://www.audiofidelity.no/nedlastbare_utgivelser.htm

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Er heilt enig med dæ Frans,syns det va bra beskrevet ang rockefot,det e vel den beste måten å beskrive 103 på ;D Prøvde nylig en annen klassiker : Shure V15VxMR.Den spilte også bra men etter noen dager kom suget tilbake,måtte få tilbake fandenivolskheten til 103R`n min.Gjorde da et lite ekspriment;lodda om trafoen til 26X,va tidligere 13X.Endra ikkje på RIIA-last,den er 40,4Kohm.Dvs man får 240ohm ved 13x og 60ohm ved 26x.Trudde jo det skulle bli tragisk siden æ tidligere har testa 6,8Kohm og 13x som blir 40ohm "sett" last.Men det spiller faktisk heilt knallbra :eek: ??? ;D Æ skjønner ingenting lengre,skulle jo bli dødt som ved 40ohm,20ohm differanse skulle ikkje bli allverden eller ::) Anyway,e fornøyd så det holder :D Ved aktiv MC va saken heilt annerledes,da va det 4-500ohm som gjaldt..

mvh Filip

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei FE hvor får man 103 R billigst? Koster vel litt i underkant av 3 k på klubben. Det frister med en nr 2 spiller , med optimal arm til denne. Mvh Lille Hiawata.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
lille hiawata skrev:
Hei FE hvor får man 103 R billigst? Koster vel litt i underkant av 3 k på klubben. Det frister med en nr 2 spiller , med optimal arm til denne. Mvh Lille Hiawata.
Veit ikkje kor den e billigst,men meine LPgear har den til 379dollar

mvh Filip

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
At DL-103 har begrensede perspektivegenskaper er en utpreget norsk myte. Alle andre steder (vinylasylet og vinylmotoren) prises pu-en for sine romlige kvaliteter. I en blant annet en SL-1210 vil virkelig denne pickupen komme til sin rett.

Angående belastning. I siste Fidelity konkluderes det nokså kategorisk, uten lyttting vel og merke, en optimal belastning for 103 familien og alle andre pickuper. Det fastslåes 10-20 gang. Her er det ikke foretatt en gjennomlytting av alle pu-er på markedet. Egne erfaringer, og jeg har hatt omtrent alle, sier meg at pu-en skal belastes med omtrent 5 gang spolemotstanden. Det vil i praksis si mellom 100 og 200 ohm for DL-103 og 50 til 100 ohm for DL-103R. Se for øvrig http://www.extremephono.com/Loading.htm som bekrefter det jeg hevder.

Fortsatt god jul

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Torget vurderinger
0
cox skrev:
1.At DL-103 har begrensede perspektivegenskaper er en utpreget norsk myte. Alle andre steder (vinylasylet og vinylmotoren) prises pu-en for sine romlige kvaliteter. I en blant annet en SL-1210 vil virkelig denne pickupen komme til sin rett.

Angående belastning. I siste Fidelity konkluderes det nokså kategorisk, uten lyttting vel og merke, en optimal belastning for 103 familien og alle andre pickuper. Det fastslåes 10-20 gang. Her er det ikke foretatt en gjennomlytting av alle pu-er på markedet. Egne erfaringer, og jeg har hatt omtrent alle, sier meg at pu-en skal belastes med omtrent 5 gang spolemotstanden. Det vil i praksis si mellom 100 og 200 ohm for DL-103 og 50 til 100 ohm for DL-103R. Se for øvrig http://www.extremephono.com/Loading.htm som bekrefter det jeg hevder.
Fortsatt god jul
'

Korleis gjer du det for å få fram perspektiveigenskapar , tredimensjonalitet og skikkeleg med "luft rundt instrumenta" på ein 103? Dette har eg ikkje fått til, korkje med SL 1200, SL 1000 eller spelarar frå VPI og Clearaudio, og har vel dette som einaste ankepunkt mot kombinasjonen SL 1200/DL 103. Ikkje fordi det høyrest påfallande ut, men fordi ein også kan rigge ein Rega med DV 10x5 og oppnå akkurat dette i ganske likt prisnivå. No høyrest 103 ålreit ut i litt rimelegare riaasamanhengar (går godt saman med t.d. NAD PP2), der Dynavector ikje kjem til sin rett. Men om du har ein skikkeleg riaa, vil du fort merke skilnaden. Likevel er 103/SL1200 ein av dei verkelege varpa i den rimelege enden av prisskalaen. Slett ikkje alle er så hekta på tredimensjonalitet, men det er no veldig fint, musikalsk og imponerande....

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Til Arve
Selvfølgelig er ikke DL-103 det ypperste i perspektivklassen, skulle bare mangle prisnivået tatt i betraktning, men luft og dybde er der hele veien. Har hatt en rekke pickuper, omtrent hele Ortofonrekka, Dynavector 10X pluss en del andre og 103-eren står ikke noe tilbake for disse, rent perspektivmessig. Bruker en armdemper fra Kabusa på platespilleren (SL-1210) og dette hjelper en god del på rominformasjonen.

For meg er dette den "ultimative" kombinasjonen i fornuftig prisklasse. Jeg tror jeg skal mye opp i pris for å overgå dette i spilleglede og musikalitet.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg er enig i at 103 kan rocke, den kan også jazze :) Og det er faktisk mer uvanlig for en PU en man skulle tro. Jeg har prøvd litt av de riktig dyre juvelene, men til nå har jeg ikke hørt noen som svinge som en 103. Jeg har ikke prøvd Ortofon SPU, men det sies at det er 103 på steroider.
Noen erfaring?

Asbjørn

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Vel,syns 103R spiller alt godt,kremlyd med Steely og ikkje fullt kremlyd med Beatles.Hører godt forskjell på opptakene men drittopptak går greit.OG:rett last er viktig,103en "dør" ved for lett eller tung last.Sinnsykt viktig for å få den til å svinge skikkelig,tru det eller ei.Når æ kjørte aktiv MC-RIIA løsna det ve 400ohm og opp til maks 600.  330,165,100 va kjedelig,990 låt som 47K:HARDT PS Her låter det stort med høyde og dybde...tru det eller ei...

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
cox skrev:
Audiophile-Arve skrev:
At DL-103 har begrensede perspektivegenskaper er en utpreget norsk myte. Alle andre steder (vinylasylet og vinylmotoren) prises pu-en for sine romlige kvaliteter. I en blant annet en SL-1210 vil virkelig denne pickupen komme til sin rett.

Fortsatt god jul
Hei og god jul :) Den lasten du refererer til er vel last via trafo? Min 103R "ser" 60ohm via Lundahl med 26X

mvh Filip

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
60 ohm skal vel være rimelig spot on antar jeg. Bruker selv 100 ohm via riaa og det fungerer utmerket. Har prøvd meg frem med ulike motstander og 200 ohm og mer blir for mye. Trist og skarp lyd med økende motstand.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Men det er trafo? Ikkje aktiv MC-RIIA?

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Ka blei prøvd? Tape på armrør? Førr å dempe resonanser?

mvh Filip

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
F.E. skrev:
Ka blei prøvd? Tape på armrør? Førr å dempe resonanser?

mvh Filip
Denon DL103 blei prøvet på ein annen gramofon /arm ellers likt som hos meg, med eit heller dårligt resultat.
Metallisk og lite kropslig lyd.
Mulig sjellet er bra men på DL103 paste det dårligt, vist ikkje armen får skylla for alt.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Ok,kanskje dårlig match.Førr lett arm muligens ::) Ka har din arm i eff masse?

mvh Filip

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
Hei
Sumiko Premier MMT : Kan 20 g vere riktig ?

RL

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Torget vurderinger
0
RL skrev:
Hei
Sumiko Premier MMT : Kan 20 g vere riktig ?

RL
MMT var iallfall ein sånn halvtung arm, så det skal ikkje vere heilt av vegen. Orsonic 101 (trur eg shellet ditt heiter) passar eigentleg veldig godt til det meste, men det reduserer kanskje massen samanlikna med standardshellet, og 103 vil gjerne ha det litt tungt. Eg har likevel vanskeleg for å tru det er heilt mismatch.. Du kan evt legge på ein klump plastilin eller bluetack på shellet (gjerne under, så du ikkje hevar tyngdepunktet til armen, men pass så det ikkje løsnar.)

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
Hei
Gårsdagens test blei gjort på ein Oracle med Saec arm som ikkje er min.
På min Micro med MMT arm er lyden ein heilt annen, heldigvis :) :)

RL

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Torget vurderinger
0
RL skrev:
Hei
Gårsdagens test blei gjort på ein Orakel med Saec arm som ikkje er min.
På min Micro med MMT arm er lyden ein heilt annen, heldigvis :) :)

RL
Å, på den måten!
Eg tykte eg kjente att Oracle-strammaren...(flott spelar, forresten. Eg fekk høyre ltt på Mk4-utgåva ved nokre høve, og hadde veldg lyst på ein slik ei periode)

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
Hei

"Har LL9206 og koblet x5 + 50k over 47k på sekunder trafo for min DL103."

Har koblet om lidt, fjernet 50k og 47k, satt inn 3.9k isteden ellers som før, foreløpig.

mvh RL

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.927
Sted
Kongsberg
cox skrev:
Audiophile-Arve skrev:

Fortsatt god jul
Hei.

Du får nok lese artikkelen min i siste Fidelity en gang til Cox.
Siden du linker til kommer med nøyaktig samme anbefaling
som det jeg gjorde i artikkelen min; 1-5 ggr ved bruk av trafo
og 10-20 ggr ved bruk av faste motstander i aktiv stepup.

Forresten interresant at man også her anbefaler 10-20 ggr
da dette er en anbefaling jeg aldri har sett på trykk tidligere.
Vanligvis skrives det bare anbefalt last > 10 ggr spoleimpedansen
så det er kun fra egen erfaring jeg har kommet fram til anbefalingen
om 10-20. Det er tydligvis andre som har øra på rett plass. ;)

mvh
Gunnar Brekke

PS. Denon DL-103 ruler! ;D

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.965
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Hei
Får slenge meg på her!
Er 103 entusiast med moderat erfaring fra andre typer mc(Kontrapunktserien, Rondo og Atoc9)
Denon er den pu som har begeistret mest til nå. Bruker Denon aktiv step-up 100ohm.Har nå 103 og 103R i alu og trekropp:

Mvh Espen

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
RL skrev:
Hei

"Har LL9206 og koblet x5 + 50k over 47k på sekunder trafo for min DL103."

Har koblet om lidt, fjernet 50k og 47k, satt inn 3.9k isteden ellers som før, foreløpig.

mvh RL
Har spelt tildels mye plater dei siste dagane og meine sjøl att denne siste koblingen til 103 ikkje kan vera så møkje feil.
Får få noken til å lytta som har "øyrene på rett plass". Tilnerma "ingen" støy og kl 12 på volumen.

Helt enig: PS. Denon DL-103 ruler!

RL :)

Freako

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2010
Antall liker
90
Jeg kører også min 103 med 100 Ohm igennem Holfi Vitalus MC/RIAA med godt resultat. PU'en sidder på en meget gammel Fidelity Research arm (FR54), som hører til de tunge. Kender desværre ikke massen på armen, så jeg kan ikke helt regne ud hvor armresonansen ligger med denne PU. Det lyder dog himmelsk, især efter de nyeste tweaks... Denne arm sad på da jeg i 1978 købte spilleren (Luxman PD121), og jeg har en ekstra armbase, men har aldrig følt behov for at montere en bedre arm, da denne fungerer grei.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Sammenlignet med tilsvarende sanger på CD, har jeg opplevd stereobildet noe smalere med 103R. Men så skjedde det noe en kveld etter at jeg hadde byttet til solidcore høyttalerkabler mellom diskantforsterker og diskant.

Satt på en gammel skive med Led Zeppelin:physical Graffiti, Side A1 med Custard Pie først. Første sang låter litt tynt i lydbildet og skapte ikke det helt store engasjementet. Men fra kutt to var rockefoten tilbake. Man undrer seg over at en så gammel innspilling kan låte så bra. Stereoperspektiver brer seg godt utover fra høyttalerne, omtrent midt i mellom 90 grader rett til siden fra lytteposisjon og til høyttalerne. Bassen trøkker godt til. Faktisk mere dynamisk enn på CD. Blir litt kritisk. Savner bedre definisjon i bassen. Helt i toppen har cymbalene fått et nytt nærvær og låter mer ekte og ikke like høflig og forsiktig som CD-spilleren presenterer dem.

Etter høyttalerkabelbyttet, ble det også mindre og groms og sortere bakgrunn. Det låter mere transparent. Men det skulle ta av skikkelig på side 2 og med siste sang Kashmir. Da satt det som det skulle. Plutselig stod han bare der, rett foran. Altså Robert Plant. Det var som jeg satt i samme rom som han sang i. Det ble plutselig meningsløst å snakke om stereoperspektiv. Alt av gardiner var trukket fra og rommet bare åpnet seg. Hvilken stemmeprakt og nærvær. Det er tydelig at DL103R kan. Langt på vei high-end lyd. Eneste jeg fant på å trekke var resten av bandet. Det låt tydelig studioproduksjon og ga ikke en riktig "live"-følelse.

Noen tanker
Som jeg har nevnt tidligere. Pick-upen har hengt med på alt av oppgraderinger i anlegget. Har fått stor gevinst ved å bytte til skikkelige kabler på frontsiden. Vil særlig trekke fra Oyaide Tunami kabler inn til Riaaen som gjorde at lydbildet åpnet seg bredt utover.

Topp Bunn