10hz ?

Ble medlem
27.04.2006
Antall liker
0
Er det mange her som kan høre pipet fra f. eks tv`er her.
Har kunnet stått på utsida av huset, og hørt at TV har stått på eller på st.by, hørte tilogmed forskjell.
Hvilken frekvens ligger dette pipet på, nå snakker vi vel kanskje høyfrekvent igjen når jeg tenker meg om, men gjelder jo ørets mulighet til å høre slikt, har og store problemer med å kunne slappe av i rom hvor stillegående elektronikk står på.

Om dette blir for OT så bare la være å svare...

8

8x12_TOM

Gjest
Pioneer_SX-939 skrev:
Har kunnet stått på utsida av huset, og hørt at TV har stått på eller på st.by, hørte tilogmed forskjell.
Hvilken frekvens ligger dette pipet på, nå snakker vi vel kanskje høyfrekvent igjen når jeg tenker meg om, men gjelder jo ørets mulighet til å høre slikt, har og store problemer med å kunne slappe av i rom hvor stillegående elektronikk står på.

Om dette blir for OT så bare la være å svare...
15625hz

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.100
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Pioneer_SX-939 skrev:
Noe rart her tror jeg.
At den frekvensen og det nivået er hørbar gjennom husvegger tviler jeg på.
Også i stand by?
Da er ikke den oscillatoren i sving.
Det må være noe annet du har hørt.
Eller naboens ???

Ble medlem
27.04.2006
Antall liker
0
Tull er det ikke, og naboens har jeg noe tvil at jeg har hørt siden det er 300m unna, det er slik at jeg har kunnet høre forskjell på om tv står på(mute), eller standby(litt lavere pip) og av(stille), dette på ett radionette-tv fra midten av 90-tallet, har vel også hørt tilsvarende på Radionette Colour de luxe fra 86
/89(Finlux, hatt begge)

Har kunnet stått på utsida, hørt pipet, og avslørt at tv ikke er skrudd skikkleig av.
Hva som lager lyden er jeg usikker på, men er i leiet svak/lys ørepip/sus så er jo høyfrekvent.

Hører ikke lignende fra dagens TV, en panasonic plasma.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Pioneer_SX-939 skrev:
Hva som lager lyden er jeg usikker på, men er i leiet svak/lys ørepip/sus så er jo høyfrekvent.
Tinnitus.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.720
Torget vurderinger
1
Pioneer_SX-939 skrev:
...
Jeg har vært «plaget» med den på mange gamle bilderørsTVer.

mvh
KJ

Topp Bunn