Her kommer det en liten rapport fra et lite utkantstrøk i Norge som heter Oslo, eller som noen av de innfødte kan finne på å omtale den som: "Tigerstaden". Her finner man ikke tigre, de har nok blitt utryddet for lenge siden...
Uansett så må jeg avlegge de lokale Hifi-butikkene et besøk, og først ut denne gangen er Stereofil, som jeg har handlet blant annet min Technics SL-1200G hos. Stereofil ble i 2021 kåret til Årets Butikk hos Prisjakt. Slettes ikke verst bare det!
Ja, det ligger kanskje allerede i kortene hva jeg hadde lyst til å bli bedre kjent med når jeg først var her, og jeg ble ikke skuffet..!
Quad sitt nye retro forsterkersett Quad 33 og 303 er av det minimalistiske slaget og omtalt av John Darko som
"Kallax-fi". Og holder det ikke med ett Quad 303, så kjøper du to og brokobler dem og får 2 x 140 watt som bør holde til det meste. Her finner du flere godbiter fra Quad, og dette kunne lett handlet om bare det...
Det ble ingen demo av Quad denne gangen, desverre. Men det er så mye snadder på Stereofil at her må vi se litt på noen bilder av et utvalg fra blant annet MBL, Fyne Audio, Marantz etc. etc..!
Fyne laget noen nydelige høyttalere, og akkurat disse på ovenstående bilde skulle jeg gjerne ha hørt på. Fyne står forresten utstilt flere steder hos Stereofil, så her finnes nok høyttalere fra Fyne for et hvert budsjett.
Noe rørutstyr må vi selvfølgelig ha med her også – fra Cary Audio, Luxman og Audio Note. Dette er påkostede og svært gode produkter, som gir stor eierglede. I tillegg byr de på spennende muligheter for å eksperimentere med rør fra ulike produsenter."
Vi må selvfølgelig også nevne platespillerne. Technics SL-1300G, produsentens nyeste modell, er på plass – og Technics er jo en personlig favoritt. Regas nye Naia er utstilt, og i hyllene fant jeg også en modell fra Audio Note som jeg ikke kjenner så godt til, men som det hadde vært spennende å bli bedre kjent med.
Dette er bare noe av utvalget man finner hos Stereofil, og lurer man på noe så er det bare å stikke innom nettbutikken, ringe eller enda bedre: Ta turen innom.
Men jeg har ikke kommet til rosinen i pølsa enda, jeg fikk en aldri så liten demo på noen heftige saker som kan vekke oppgraderingsbehovet, eller spøkelset hos mange av oss..!