2L Sampler CD 2007

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.010
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Siste sporet på den sampleren #17 Ensemble 96 / Øystein Fevang - Immortal NYSTEDT 2L29SACD, er en vakker-vakker plate med super lyd!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
2L utgir masse fin musikk med gode utøvere og presenterer dette med lyd i verdensklasse imho!

http://www.2l.no/2L.htm

Gleder meg til å høre resultatet av siste innspilling m Trondheimsolistene :)
Mozartinnspillingen m Marianne Thorsen ser ut til å ha nådd diverse tenknikere og lydguruer rundt om. Såpass at det blir brukt som referanse. Bra!

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
13
johna skrev:
Gleder meg til å høre resultatet av siste innspilling m Trondheimsolistene :)
Mozartinnspillingen m Marianne Thorsen ser ut til å ha nådd diverse tenknikere og lydguruer rundt om. Såpass at det blir brukt som referanse. Bra!
Her er skissen til et nyhetsbrev neste uke - Det falt en tåre når vi kom tilbake til studio med materiale fra denne innspillingen i Selbu kirke; her har vi både lydmessig og musikalsk fått til alt vi har drømt om de siste fem årene :)

http://www.lindberg.no/english/collection/012.htm

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Så i mars blir det julaften en gang til?!! :)
Det er så alt for lenge til!!!

Gleder meg til å høre dette.

Gratulerer på forhånd!

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
13
En av høstens utgivelser fra oss har tydeligvis ramlet mellom sjangerbåsene i norske medier. Resultatet er at ingen journalister ønsker, eller våger, å anmelde den. Personlig er Stone Rose en av mine favoritter for å koble av fra hverdagen. Vi deler gjerne ut inntill 10 promoeksemplarer til HiFiSentralens brukere for å få i gang en reel evaluering av utgivelsen. Send en epost til sacd@2L.no med din postadresse, og "HFS" i emnefeltet.

http://www.2l.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=33250

K

kbwh

Gjest
Andre enn jeg som synes designet på 2L-samplerplaten er kulere enn det meste?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Da har også jeg sendt mail. :D

Enig med valentino i at det er et gjennomført sobert design på produktene fra 2L. Men lyden er ikke bare sober, den er himmelsk! Jeg har fått tilsendt noen plater fra 2L tidligere og kjøpt enda flere, og det at lyden ( innspillingen ) er så teknisk bra gjør at jeg blir sittende å høre på musikk som jeg ellers ikke ville ha hørt på, og på den måten blir både smak og musikkbiblioteket utvidet. Bedre kompliment til gutta som lager dette kan man vel ikke gi.

Trivelig å være norsk når det produseres så knall kvalitet i landet. ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.396
Produktene fra 2L er så til de grader godt gjennomført fra A - Å, mere er det ikke å si. :)
Jeg lar noen andre få muligheten til å få et gratis eksemplar av plata. Benytt sjangsen!

Fint at Morten Lindberg iblant frekventerer forumet vårt.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Fikk lyst til å prøv den eg og så eg sente en mail.
Har plata med julesanger fra før.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Takker 2L så mye for platene eg fikk tilsendt i dag. ;) ;)
Blir spenende å lytte på dei.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.911
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg vil også takke så mye for platene jeg fikk i dag.
Snakker om rask respons. :)
Jeg skal sette meg ned og lytte og nyte ASAP.
Litt artig å lese om 2L på denne Spanske siden ;)
De får virkelig mye skryt!

J

Jurassic

Gjest
Vil bare si takk for cd'ene.

Meget behagelig musikk samt god lydkvalitet.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.369
Torget vurderinger
34
Mozarts fiolin-konsert surrer i spilleren nå. Nydelig musikk og nydelig lyd. Tror nok jeg må hente meg litt konjakk :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.911
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
R.E.S. skrev:
Mozarts fiolin-konsert surrer i spilleren nå. Nydelig musikk og nydelig lyd. Tror nok jeg må hente meg litt konjakk :)
Heldiggrisen.... Jeg er på vakt :p

Får planlegge en liten utseielse i morgen da ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for fin musikk :)

Ola Gjeilos musikk på SACDen Stone Rose, er for meg en slags reise i en hverdag der lyset og temperaturen skifter fra time til time.
Meditativ uttrykk kanskje ja, men ikke hele tiden overlesset med lange klisjefyllte linjer, som man ofte forbinder med slikt.
Dette kommer jeg til å høre mer på i løpet av vinteren.
Dette er musikk jeg mener er nært beslektet med mye av det Bugge W bedriver.

Og så var det lydproduksjonen da.
Som jeg har nevnt ved tidligere anledninger, dette med klaver kan 2L!
Så luftig og med en nydelig dybde i klangen.
Et eksempel med dette er for meg slutten på spor 12, Madison og stryken i åpningen på spor 13, Sienna.

Som trompetist og dirigent, vet jeg at det å skulle gjengi trompet/flygelhorn akkustisk, ikke er det enkleste en begir seg inn på.
I hvert fall er jeg veldig kresen på dette. Og her er det eneste lille minuset jeg finner ved denne utgivelsen.
Etter å ha hørt spor 14, North Country II og spor 15, Serenity tre ganger, venner jeg meg nok litt til en litt annen sound enn det jeg forbinder med dette instrumentet live.
Men, aldeleles nydelig spillt av Tom Barber på flygelhorn.

Takk til Ola Gjeilo for nydelig musikk og til 2L for den jobben de gjør for norsk musikk! :)

--Nå blir jeg bare gående og vente på neste Trondheimsolistene utgivelse-----

M

MasterBlaster

Gjest
Takker for mye fin musikk.
Virkelig noe av det beste jeg har hørt i lydkvalitet. Dette kommer nok til å
bli spilt mye i dagene som kommer.
Stone Rose er jo en nydelig plate som var helt ukjent for meg.
Spor 9 er min foreløpige favoritt....

I

ijustpop

Gjest
Liker Ola Gjeilo plata veldig godt. Ikke popmusikk, men likevel en overraskende tilgjengelig plate med mange popkomposisjoner.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Har spillt igjennom Ola Gjeilo plata et par ganger. Den "faller mellom alle stoler" på en måte,- når det gjelder musikken! Produksjonen er av ypperste klasse som vanlig, skal man si forventet? 2L er i allefall for meg synonymt med utrolig bra produksjon og lyd.

Har aldri før hørt noe av Ola Gjeilo, og dette var et interessant møte må jeg si. Denne musikken er det ikke lett å sette i bås. Den inneholder litt av alt på en veldig fin måte. Lett å lytte til, men da jeg satte med ned og LYTTET aktivt kom det fram mye mye mer enn det muzakpreget som førstespillingen gav. Det var en utrolig artig og givende musikkopplevelse og Ola Gjeilo vil garantert bli innkjøpt så snart det dukker opp mere fra den kanten.

Når neste snøfall er måket unna skal jeg tenne opp i peisen, finne fram en god singelmalt, sette Ola Gjeilo på Shanlingen, fyre opp Cayinene, la rørene gløde og NYYYTE livet. Denne CD'n er det verd å ha! :D

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
13
Vi fikk et gledelig forvarsel fra USA i kveld. Følg godt med når Stereophile Magazine kårer sine "Records to Die For" i februar 2008 8)

K

kbwh

Gjest
Uh oh. Lukter business, dette her. Hyggelig.

Ola Gjeilo er et interressant bekjentskap. Spiralis treffer svært godt i beskrivelsen sin. Det er noe Mozartsk over det hele. Lett å like men med dybde. Det er slik musikk man tar fram igjen og igjen.

Tusen takk også for julepresangene, Morten. De skal videreformidles til slike som verdsetter eminent musisering, dyktig fanget.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.446
Torget vurderinger
4
John Marks som har funnet dere ? (Eller motsatt...?)

Sampleren spiller her nå...mye bra der...spørs om jeg ikke dykker ned i 2L-katalogen etterhvert.
Stone Rose har min vane tro fått et par runder i bakgrunn før jeg setter meg ned i The Lounge Chaire og hilser ordentlig på, men dette smaker det fugl av ;-)

THANX !

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.446
Torget vurderinger
4
Morten Lindberg skrev:
Trane skrev:
Kal Rubinson - "Music in the Round"
Ja, selvsagt, bare jeg som pleier å skippe hjørnet til Kal siden my music is stricktly stereo.
Mange forhåndsgratulasjoner !

Hvilken utgivelse skriver han om ?

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
13
Trane skrev:
Morten Lindberg skrev:
Trane skrev:
Kal Rubinson - "Music in the Round"
Ja, selvsagt, bare jeg som pleier å skippe hjørnet til Kal siden my music is stricktly stereo.
Mange forhåndsgratulasjoner !

Hvilken utgivelse skriver han om ?
MOZART med Marianne Thorsen og TrondheimSolistene. Han fikk oversendt SACD'er fra oss for en knapp måned siden, så dette er ikke publisert i magasinet ennå.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.232
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Fylte ut link'n ang. cd'ene om fredag.. har ennå ikke fått den. Hvor lenge har dere andre mått vente?

M

MasterBlaster

Gjest
HoJ skrev:
Fylte ut link'n ang. cd'ene om fredag.. har ennå ikke fått den. Hvor lenge har dere andre mått vente?
Fikk min etter kun et par dager.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Til Morten Lindberg:

Vurderer du å utgi materiale i 24bit 96kHz format?

Sacd er vel og bra for de som har slike avspillere, men flere og fler audiofile har nå PC baserte, svært gode, anlegg som er som skapt for høyoppløste innspillinger.

En nedlastingstjeneste med 24/96 materiall i flac format hadde ihvertfall fått meg som kunde.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Det nærmer seg jul og da er det vel lov å ønske seg, om ikke annet. I likhet med Veggen har jeg et lite ønske til julenissen: HDCD ! Shanlingen spiller HDCD og de inspillingene jeg har prøvd i dette formatet har vært hørbart bedre enn vanlig CD, så ønsket er der. Om det er så veldig komersiellt interessant vet jeg ikke?? Men erfaringen så langt har vært god lyd.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.396
Veggen skrev:
Til Morten Lindberg:

Vurderer du å utgi materiale i 24bit 96kHz format?

Sacd er vel og bra for de som har slike avspillere, men flere og fler audiofile har nå PC baserte, svært gode, anlegg som er som skapt for høyoppløste innspillinger.

En nedlastingstjeneste med 24/96 materiall i flac format hadde ihvertfall fått meg som kunde.
Det er mange flere som lytter til Lp, Mp3 og ..kassett, så etter prioritert rekkefølge kommer ditt ønske som nr. 4.

(PS! Jeg er ikke Morten Lindberg) :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.396
Spiralis skrev:
Det nærmer seg jul og da er det vel lov å ønske seg, om ikke annet. I likhet med Veggen har jeg et lite ønske til julenissen: HDCD ! Shanlingen spiller HDCD og de inspillingene jeg har prøvd i dette formatet har vært hørbart bedre enn vanlig CD, så ønsket er der. Om det er så veldig komersiellt interessant vet jeg ikke?? Men erfaringen så langt har vært god lyd.
HDCD er ikke et format på CD, vanlig 16/44.
Det er stort sett ingen lengre som bruker selve "HDCD algoritmene" i konverterdelen når de mastrer, kun ordinær diether/noise shaping. Og det er mange år siden HDCD chippen ble sluttet produsert, dem gidder ikke betale 10 000$ til Microsoft. Finnes litt chipper i China ennå.
HDCD er dødt.

Dessuten, spilleren din favoriserer HDCD lyden på bekostning av vanlig CD lyd, tenk på det du... ;D

U

utgatt60135

Gjest
Espen R skrev:
Spiralis skrev:
HDCD er ikke et format på CD, vanlig 16/44.
Det er stort sett ingen lengre som bruker selve "HDCD algoritmene" i konverterdelen når de mastrer, kun ordinær diether/noise shaping. Og det er mange år siden HDCD chippen ble sluttet produsert, dem gidder ikke betale 10 000$ til Microsoft. Finnes litt chipper i China ennå.
HDCD er dødt.

Dessuten, spilleren din favoriserer HDCD lyden på bekostning av vanlig CD lyd, tenk på det du... ;D
Hvorfor mener du det?

Det selges HDCD spillere så dødt er det ikke ennå i allefall. Og de bestlydende platene jeg har er mastret med hdcd.

U

utgatt60135

Gjest
Morten Lindberg skrev:
Vi fikk et gledelig forvarsel fra USA i kveld. Følg godt med når Stereophile Magazine kårer sine "Records to Die For" i februar 2008 8)
Tøft! Jeg har ennå ikke fått platene men har bestil BMG (?), Cikada og Gjeilo. Gleder meg til å høre dem..

Hvilke plater er du selv mest fornøyd med når det gjelder lydkvalitet?

Og hva tror du om SACD, HDCD, XRCD og K2HD kontra vanlig CD?

Topp Bunn