Takker å mye Griffenfeldt og gismo.
Har ikke blitt så mye lytting med det været vi har hatt på østlandet den siste tiden (klager absolutt ikke ;D ). Små barn og diverse ting inne og ute som må gjøres....
Her er noen av førsteinntrykkene:
Koblet først opp signalkablene Revelation mkII SE. Som ht var da The Giant innkoblet. Trengte ikke mange sekundene for å høre en mye bedre rom og perspektiv opplevelse av musikken. Lydbildet er helt klart mye bedre definert. Alle antydninger til skarphet i innspillinger var helt borte. Lydbildet virket også mer oppløst fra de laveste til de høyeste frekvensene. Bassen oppleves bedre definert, mellomtonen mer levende og diskanten mye mer oppløst og luftig. Det hele oppleves så utrolig homogent og flott. Timene flyr og diverse cder blir spilt. Med anlegget i stua så måtte min bedre halvdel be meg om å begrense meg litt... ;D
Har spilt mye forskjellig musikk alt fra pop musikk innspilt i kompresjonshelvete til ECM... f eks Kanye West: My Beautiful Dark Twisted Fantasy, Mathias Eick: Skala, Sonic Youth, Low, Bjørk, Bendik Hofseth, Ketil Bjørnstad, Bugge Wesseltoft +++
Koblet så opp Emotion Se og var faktisk litt betenkt for om det var noe vits i å gå for ny ht kabler.... Fra første tone var det helt klart at alt de flotte egenskapene fra signalkablene ble enda mer tydelig Merket dette spesielt i bass området og i diskant området. Revelation mkII SE og Emotion SE er tydelig en match in heaven!
Mine kabler er ikke engang skikkelig innbrent og lyttingen har kun foregått i to intense kvelder.....