Enig i at det er en fin cd. Men Kirkelig Kulturverksted har vel fere artister enn Kari Bremnes?Fra kirkelig kulturverksted er en perle. Flere har nok alle sporene fra før men da på forskjellige plater.
CD'en har seriøst god lyd og i tillegg er sporene godt valgt med tanke på det vide spenn hva folk har av smak.
Enjoy!
Tja, det er da ikke flere enn 3 spor med Bremnes av 15... Er vel ikke så ille det...?Enig i at det er en fin cd. Men Kirkelig Kulturverksted har vel fere artister enn Kari Bremnes?
Jeg har flere av hennes album, de er jo meget bra både musikalsk og ikke minst lydmessig.
Men synes det burde holde med ett spor på denne cd`n.
Skummelt å skrive det jeg skriver nå...?Er det bedre lyd på denna samleplata enn originalalbumene låtene er hentet fra?
Helt enig... Alt for trangt cover...fordelingen av artister og låtvalg er fenomenalt. Salmer på bra anlegg er helt rått (nei, jeg står ikke som medlem i statskirken).
En annen sak med denne plata, makan for trangt cover
Er du helt sikker på dette?Skummelt å skrive det jeg skriver nå...?
Jeg har nå sittet og sammenlignet spor 6 fra denne cd`n med den samme sangen (spor 1) på KB sin cd "Gåte Ved Gåte"
OG...? Jeg synes å merke at det er en anelse mer gain i jubileumsutgaven. "Orginalen" synes rundere/mykere, men med en kraftigere dypbass.
Jeg har hatt hjelp til å skifte disse cd`ene ut og inn en del ganger fra kilden. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hører en forskjell. Ikke mye, men nok til at jeg hører dette.
Moro er det!! ;D
mvh
johna
Hei!Er du helt sikker på dette?
Dette er noe jeg har kommentert på et annet forum. Ikke på den ovennevnte låta, men på sangen "Fyret ved Torehamn", som er en gjenganger i testsammenheng hos meg. Spesielt slagkraften og dybden i bassen virker mye mer markant på originalutgivelsen fra plata "Svarta Bjørn" enn på denne utgivelsen.Skummelt å skrive det jeg skriver nå...?
Jeg har nå sittet og sammenlignet spor 6 fra denne cd`n med den samme sangen (spor 1) på KB sin cd "Gåte Ved Gåte"
OG...? Jeg synes å merke at det er en anelse mer gain i jubileumsutgaven. "Orginalen" synes rundere/mykere, men med en kraftigere dypbass.
Jeg har hatt hjelp til å skifte disse cd`ene ut og inn en del ganger fra kilden. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hører en forskjell. Ikke mye, men nok til at jeg hører dette.
Moro er det!! ;D
Synes den er dårligere lyd på en f.eks bremnes-låtene.Flere som synes at "Månen" med Lill Lindfors har dårlig lydkvalitet? Lite detaljert og en noe ullen lyd?
Nå har jeg fått hørt plata, og har kunnet sammenligne direkte med de originale CD-utgivelsene - jeg har de fleste av de som er med på denne samlingen. Et udiskutabelt fakta er at alle sporene er mindre dynamiske og låter høyere. Det er komprimert med andre ord. Videre synes jeg også at lyden på alle sporene generelt sett er lysere, hardere og mindre oppløst enn på originalene.Er det bedre lyd på denna samleplata enn originalalbumene låtene er hentet fra?
Hva med litt relevant info om plata det er snakk om i stedet for detteKKV skrev:Til deg som er så ivrig med å kaste terning for å karakterisere KKVs utgivelse Thirty years fidelity: som samler har jeg veldig mange terninger i en rekke ulike størrelser, farger, fasonger, antall kanter/prikker osv, men aldri har jeg vært borti en som kan gi terningkast null, dette var pirrende og jeg er også interessert i å få opplysninger om hvilke plater du har oppover på terningkast 1,2,3,4,5 og 6 osv.....
hilsen Reidar, KKV