4K Bluray spiller med HDR...

kiskogl

Medlem
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Aksdal
For de gangene jeg har lyst å spille av fra fysisk medium; Trenger en bluray spiller som takler 4K HDR. Er det "samme hvilken" spiller man kjøper, eller må spillerene også ha støtte for HDR10/DolbyVision etc etc? Kommer det kun an på receiver og TV, eller må jeg finne "rett spiller"?
Noen som har en anbefaling som ikke koster skjorta? Putter ikke 10k på en spiller som blir brukt en halv gang i mnd.
Alt annet innhold går gjennom Nvidia Shield.
(Matantz SR7013 btw)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.344
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
1
Noen som har en anbefaling som ikke koster skjorta? Putter ikke 10k på en spiller som blir brukt en halv gang i mnd.
Alt annet innhold går gjennom Nvidia Shield.
(Matantz SR7013 btw)
Jeg kjører Sony UBP-X800M2, den koster 3500,-. Fornøyd med den, den støtter også de alle formater Bluray har. Ellers så bruker jeg også Shield til resten av det som har video.
 
Sist redigert:

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
904
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Jeg kjører Sony UBP-X800M2, den koster 3500,-. Fornøyd med den, den støtter også de alle formater Bluray har. Ellers så bruker jeg også Shield til resten av det som har video.
Har også en Sony UBP-X800M2 og er også godt fornøyd med den. Verdt å merke seg at den ikke har display og at Dolby Vision ikke blir automatisk valgt.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.344
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
1
Har også en Sony UBP-X800M2 og er også godt fornøyd med den. Verdt å merke seg at den ikke har display og at Dolby Vision ikke blir automatisk valgt.
At den ikke har display er en fordel synes jeg da. At Dolby Vision ikke er automatisk er den største ulempen, men andre bluray spillere har andre ting som ikke er automatisk på det eller andre ting og mye som ikke støttes i det hele tatt også. Synes den er mest bang for the bucks sammenlignet med mye annet på markedet.
 

kiskogl

Medlem
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Aksdal
Sjekket litt den Sonyen.... og det står at den ikke støtter HDR10+ ... er det noe man ikke trenger? ... eller? Er litt forvirret på alle formatene.
 

toneset2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Innlegg
200
Antall liker
203

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.754
Antall liker
1.980
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Har samsung tv og kan ikke si jeg merker stor forskjell på hdr10 og hdr10+ egentlig
 

kiskogl

Medlem
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Aksdal
Er det kilden som angir hvilket format som spilles av? Eller er det avspillerens "tolkning"?
F.eks; Kan man ende opp å kjøpe en bluray som man ikke får HDR utav pga den var "dolby vision" mens avspiller støtter HDR10?
Eller er det bare måten signalet blir tolket av playeren som lager signal til displayet på en gitt måte?
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.754
Antall liker
1.980
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Jeg tror alle bluray som selges med hdr har både hdr 10 og dolby vision, hadde vært upraktisk å bytte samlinga når man bytter tv
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.535
Antall liker
8.101
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Dolby Vision er mer eller mindre et must i mine øyne. Nå har jeg ikke allverdens erfaring med HDR10+, men i forhold til HDR10 er DV fullstendig overlegent. Hvilken type HDR du får kommer an på disken, mens valget av spiller avgjør om det kan spilles av eller ei.

Har også Sony UBP-X800M2 og er veldig fornøyd.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
904
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Dolby Vision er mer eller mindre et must i mine øyne. Nå har jeg ikke allverdens erfaring med HDR10+, men i forhold til HDR10 er DV fullstendig overlegent. Hvilken type HDR du får kommer an på disken, mens valget av spiller avgjør om det kan spilles av eller ei.

Har også Sony UBP-X800M2 og er veldig fornøyd.
Jeg bruker spilleren mot en rimelig 4K PJ uten Dolby Vision, den har HDR 10 og det er greit nok for meg.
 

toneset2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Innlegg
200
Antall liker
203
HDR+ og Dolby Vision er konkurrenter. Forskjellen er liten. Derimot er det stor forskjell på Dolby Vision "native" og Dolby Vision "oversatt" til HDR10 (altså ikke "pluss"). Samsung lager gnistrende gode TVer, men det er en ulempe at de mangler Dolby Vision. Årsaken er at Samsung mener slike standarder bør være åpne, slik HDR10/10+ er, og ikke lisensbelagte som Dolby Vision. Synd at en slik nærmest ideologisk diskusjon skal gå ut over forbrukerne.
 
Topp Bunn