L
larsmartin
Gjest
Ok, da utsetter jeg gleden..Selvfølgelig ikke men spiller for så vidt ingen rolle. Ingen ting å komme for å høre i hvert fall
Ok, da utsetter jeg gleden..Selvfølgelig ikke men spiller for så vidt ingen rolle. Ingen ting å komme for å høre i hvert fall
Du har vel generert bilder under fra JRiver? Hvor i sangen er dette hentet? ca 1:54 ut?Har ingen slike analyseprogrammer på musikk pc'en
Hva er det vi ser ? Er det en frekvensmåling av anlegget ditt med REW eller en frekvensmåling i REW mens sangen spiller i et spesielt tidsrom?Den er fra REW som ligger på lapptoppen min. Målt med umic1. og RTA
Hvor i rew ligger det? Ser nå det ligger en mulighet for og kjøre en wav fil til analyse der
Det ser ut som du har funnet noe som river godt....Kan noen analysere nærmere på hvor mye nivå det er der rundt 20kHz....
Er en RTA målt i lytteposisjonen. Vet ikke hvor lenge jeg analyserte men kanskje et minutt av det området jeg så det høye diskantnivåetHva er det vi ser ? Er det en frekvensmåling av anlegget ditt med REW eller en frekvensmåling i REW mens sangen spiller i et spesielt tidsrom?
Opplevelsen var harmløs den, og forteller jo greit at man ikke hører en dritt over 14 kHz.Lastet ned fra Qobuz, den og viser hva du opplever. Vis vedlegget 882820
Spilte av på anlegget nå, dattera mi på 4 år hørte een tidlig, jeg måtte opp i nivå for å skjære den inn i øra. Skulle tro det er en mixe feil?Opplevelsen var harmløs den, og forteller jo greit at man ikke hører en dritt over 14 kHz.
Et fint kutt hvis en vil teste hvor mye diskanten tåler
Vær nå snill med de du bor sammen med nå. Dette må jo være direkte plagsomt for de helt unge som fortsatt har full nivå på hørselen der oppe.Spilte av på anlegget nå, dattera mi på 4 år hørte een tidlig, jeg måtte opp i nivå for å skjære den inn i øra. Skulle tro det er en mixe feil?
Slettet nå, men det var bra oppdaget.Vær nå snill med de du bor sammen med nå. Dette må jo være direkte plagsomt for de helt unge som fortsatt har full nivå på hørselen der oppe.
Har ikke mye med musikk å gjøre i hvert fall
Ja, det er godt en ikke er blind også.....Slettet nå, men det var bra oppdaget.
Fin pusI dag slappes det av med pus på fanget.
Vis vedlegget 884028
Nærmer seg femten år og er noe mindre spretten en før. Er en hunn.Fin pus
Den nye høyttaleren har bare to mellomtoner på hver side, så det blir jo rart å bruke de gamle kabinettene daGlir disse rett inn i hullene til de som sitter der nå?
Eller må det lages en spacer?
Bør ikke mellomtonene sitte så tett som mulig for å minimere kamfiltereffekt?Den nye høyttaleren har bare to mellomtoner på hver side, så det blir jo rart å bruke de gamle kabinettene da
Dessuten er de såpas mye mindre i diameter som 121mm mot 160mm
Diskanten med waveguide er en løs modul som tilpasses til den nye høyttaleren.
Tenkt noe slikt
Vis vedlegget 884432
Ja det er vel ideelt at de satt på samme sted, men det blir jo vanskelig. I rommet mitt og for meg som kun er interessert i god lyd i lytteposisjonen har det til og med gått ganske bra med 4 mellomtoner spredd i en meters høyde.Bør ikke mellomtonene sitte så tett som mulig for å minimere kamfiltereffekt?
jeg har både sett og hørt det klar da jeg bygde mitt andre sett med linjekilder, men da snakker vi om 20 elementer og 2meter linje. Det korrigerte jeg ved å krumme linjen noe. i teorien skal det vel ikke ha noen effekt hvis du har ørene midt mellom de to mellomtonene, men jeg vil kanskje tro du merker det hvis du beveger deg ca 20 cm opp eller ned? Ørene lytter nok annerledes enn en mikrofon, både fordi øret er plukker opp lyd fra er større areal samt at «prosessoren» er intelligent og tolker signalet.Ja det er vel ideelt at de sitter på samme sted, men det blir jo vanskelig. I rommet mitt og for meg som kun er interessert i god lyd i lytteposisjonen har det til og med gått ganske bra med 4 mellomtoner spredd i en meters høyde.
Har heller ikke opplevd bedre lyd fra punktkilder eller linjekilder som jobber fra 500 hz og opp.
Mulig jeg ikke er så var for denne forferdelige kamfiltereffekt? Hva skulle den egentlig ødelegge her i rommet hvor det er kun prioritet god lyd i lytteposisjon?
De som har lytter med ørene her hjemme har ikke klages så mye. De som lytter med den "tekniske håndboken" har kanskje større problemer.
Trikkeskinner, nesten som Oslo sentrum. Eneste forskjellen er att disse virker når det er snøI dag kunne man ikke klage på forholdene
Vis vedlegget 884479
Trikkeskinnene her er ofte av ypperste kvalitet, og "toget" er et gammelt og tregt damplokomotiv.Trikkeskinner, nesten som Oslo sentrum. Eneste forskjellen er att disse virker når det er snø
Sånn er det her i Langesund også, men kan selv velge om jeg vil ha mye snø rundt meg ved å dra på hytta.Litt i meste laget her hjemme og. 5-7cm. Risikere å få snø i tøflene, når jeg i kveld skal steike pizza i pizzaovnen på terrassen. Tøffe tak
He he, for en gangs skyld er der noen cm snø i araberland....Litt i meste laget her hjemme og. 5-7cm. Risikere å få snø i tøflene, når jeg i kveld skal steike pizza i pizzaovnen på terrassen. Tøffe tak
Jepp Helt krise her, vi er ikke vant til detteHe he, for en gangs skyld er der noen cm snø i araberland....
Tuller litt. Ser jo det at det er fantastisk fint på fjellet i dag. Konsert på kvelden er nok heller ikke feil Ha en flott lørdagskveldSånn er det her i Langesund også, men kan selv velge om jeg vil ha mye snø rundt meg ved å dra på hytta.
I dag holder jeg meg hjemme og drar på konsert på Rockers pub mens kjerringa har venninnetreff på hytta.
Det vet jeg litt om... Oppvokst rett ved siden av Duc999 på RaglatuåJepp Helt krise her, vi er ikke vant til dette
Det var jeg ikke klar over Alltid kjekt å stikke om han.Det vet jeg litt om... Oppvokst rett ved siden av Duc999 på Raglatuå