8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    276
    Antall liker
    505
    Ja bigband er fedt og skal jo helst spilles på et kapabelt system :) Du kan også prøve dem her.
    Jan Garbarek - Molde Canticle, Part 4
    Joe Satriani - S.M.F
    Michelle Shocked-Quality Of Mercy
    Mighty Sam Mcclain - Where You Been So Long
    Maarten van der Valk - Touch Siltech
    (pas på med denne her, den er ekstrem)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Ja bigband er fedt og skal jo helst spilles på et kapabelt system :) Du kan også prøve dem her.
    Jan Garbarek - Molde Canticle, Part 4
    Joe Satriani - S.M.F
    Michelle Shocked-Quality Of Mercy
    Mighty Sam Mcclain - Where You Been So Long
    Maarten van der Valk - Touch Siltech
    (pas på med denne her, den er ekstrem)
    Takk for tips, og den siste der hadde jeg faktisk før disken tok kvelden. Den har fått prøve seg på det jeg har satt som maks volum, og ja, den var voldsom:LOL:
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    353
    Antall liker
    1.117
    Du har sikkert prøvd denne her : Hok man yim - poem of chinese drum.
    Artig sak, testet denne med litt fres på kula hos en med en "heftig" Luxmann Leverpostei forsterker, det var ikke mer en lukten
    av sur søt saus før den takket for seg :)

    Og denne er en gøyaler :

    Cyrill Lutzelschwab & Martin Hess – Boxenkiller

    Ps! dette var bare noe tromme greier men uansett :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.347
    Antall liker
    2.959
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mye av disse rene tromme trådene " er vedig boosta som i tråden før her ,,, selv bozzios stor tromme sett ble lite i hold hold
    Jeg bruker de evt for å sjekke hva anlegget er kpabelt av i term av belastning ,,, og for å plage nabon hvis han har jævlast med meg . )

    denne er boosta litt den og ;


     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.684
    Antall liker
    3.214
    Torget vurderinger
    0
    Mye av disse rene tromme trådene " er vedig boosta som i tråden før her ,,, selv bozzios stor tromme sett ble lite i hold hold
    Jeg bruker de evt for å sjekke hva anlegget er kpabelt av i term av belastning ,,, og for å plage nabon hvis han har jævlast med meg . )

    denne er boosta litt den og ;


    Ser ut som et spennende oppsett, men lyden er veldig ødelagt i den videoen..... :unsure:
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.347
    Antall liker
    2.959
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som et spennende oppsett, men lyden er veldig ødelagt i den videoen..... :unsure:
    Sweet water er ett vare merke og studio , Mitt anlegg focuserer ikke på noe spesiellt på dette kuttet .Den er ikke distorted .V kanal sier en liten vibrasjon i ett eller annet med stor tromma ,, er det den du hører ?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.684
    Antall liker
    3.214
    Torget vurderinger
    0
    Den er ikke distorted. V kanal sier en liten vibrasjon i ett eller annet med stor tromma ,, er det den du hører ?
    Stortromma oppleves veldig annerledes enn andre videoer.......mtp definisjon og kropp.......

    Hvordan oppleves trommene i denne videoen?

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.347
    Antall liker
    2.959
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Stortromma oppleves veldig annerledes enn andre videoer.......mtp definisjon og kropp.......

    Hvordan oppleves trommene i denne videoen?

    Virker som komprimert og høyfrekvent av sjering cymballer , kan være bevisst .Flere av hard metall gruppene gir trommisen veldig lite plass imo , ifht feks små ensembler .
    Litt er og innspilling teknikken Her er en liten sweetwater vid om mic teknikker

     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Tror ikke vi har et svar med to streker under når det kommer til hvordan trommer skal låte på et anlegg. Det er så mange forskjellige måter å mikke opp et trommesett på. Noen legger det litt bak med begrenset bredde, noe jeg foretrekker siden jeg da får mer følelsen av at trommisen sitter på den "vante" plassen. Andre skal fram med det og bruker hele bredden i lydbildet.... pluss litt :) . Kan jo underholde det også
    Nei, får en på plass frekvensrespons, timing og headroom, da blir mye av det underholdene.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.347
    Antall liker
    2.959
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Her er en annen som trommer i vei uten bandet sitt....med litt annerledes oppsetting av mic'er


    Nå må vi ikke kuppe tråden til shy" helt , tror det er en trommis tråd en plass ?



    Lang er en av de store , bra kutt , sikkert min 6 -8 mikker og 2 over : )

    Sjekk jo jo maier ,tech ur trommeren : )
     
    Sist redigert:

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    276
    Antall liker
    505
    Som et kuriosum så var både Aquiles Priester og Thomas Lang til audition da Dream Theater søgte ny trommeslager, efter Mike Portnoy valgte og forlade bandet i 2010. Tjansen gik dog til Mike Mangini, som har et trommesæt og tromme evner ud over det sædvanlige. Nå men alt det er jo history, for Portnoy er lige vendt tilbage til DT.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Har vært mindre nede i kjelleren i det siste, men i dag ble det en 4 timer sammenhengende økt med blandet musikk. Hele albumet "Famoust Blue Raincoat" til Jennifer Warnes måtte høres siden Svend Palvig mente det var en ødelagt produksjon. Ikke enig. jeg koste meg :)

    Avsluttet med dette albumet

     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Mer musikk....og det er gøy om dagen...
    Gjennom en del fra Tool, og som helt fersk derom, har gjort opp meg noen tanker om favoritter.
    Sikkert mange huller i samlingen, så kom gjerne med tips om "må ha" fra den kanten.
    20231122_185852.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.301
    Antall liker
    35.071
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mer musikk....og det er gøy om dagen...
    Gjennom en del fra Tool, og som helt fersk derom, har gjort opp meg noen tanker om favoritter.
    Sikkert mange huller i samlingen, så kom gjerne med tips om "må ha" fra den kanten.
    Du mangler vel bare 10.000 days som etter min smak er den beste av alle.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Ser jo at tool har en europaturne neste år som ser ut til å avsluttes i Oslo, Norway den 27/6 Den hadde det vært meget interessant og fått med seg. Noen som har kontroll på når det åpnes for salg av billetter?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.915
    Antall liker
    1.512
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    750
    Antall liker
    2.067
    Sted
    Gilja
    Ser jo at tool har en europaturne neste år som ser ut til å avsluttes i Oslo, Norway den 27/6 Den hadde det vært meget interessant og fått med seg. Noen som har kontroll på når det åpnes for salg av billetter?
    Er nok Tons of Rock som gjelder da😁👍
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.529
    Antall liker
    8.792
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å hører på plata til Jennifer jeg også nå.
    Synes den låter meget bra, koser meg.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.359
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    1
    Mens dere rocker så leker jeg litt med dance……

    IMG_1555(1).jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Ble bra dette. Og kjøpte et par signerte cd bare for å bidra.
    Bordet var jo fult av cd og lp og jeg slenger ut en kommentar om at jeg var usikker på hvilken jeg manglet i samlingen. Denne har du nok ikke da, kommer det fra Unni. Jo den har jeg, og kjenner litt historie rundt den. Du visste vel ikke at den ble tatt opp før en god del senere sa "kjekken" "Det må jeg si" sa Unni og fikk plutselig to plater for en - En takk til Vidar:LOL:

    20231125_225740.jpg
    uw.png
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Unni er ei god dame.
    Det skal være sikkert og visst. Plutselig på konserten forteller hun at hun ikke hører så mye på musikk, siden hun holder 100 konserter i året, men av og til klikker andres låter skikkelig inn og hu fikk de på hjernen. Den siste for et halvt år siden sa hun, og artisten var Madison Cunningham. Den hadde gnudd jevnt og trutt, blandet med snørr og tårer den siste tiden. Det navnet måtte vi sjekke ut, for maken til låtskriver og sanger var det lenge siden hunn hadde opplevd. Sangen handlet om MC litt manglende forhold til sine forelde når de døde.
    Så sier hun, nå tar jeg den for første gang for publikum og dedikerer den til min mor som døde for tre dager siden - det ble drøy kost for Tor....
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.436
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Skal høre på Unni 8 desember sammen med Di Derre på Sentrum sene. Årets "sing along" konsert, tror det er juletradisjon for 80% av publikumet (oss inkludert) :giggle:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Skal høre på Unni 8 desember sammen med Di Derre på Sentrum sene. Årets "sing along" konsert, tror det er juletradisjon for 80% av publikumet (oss inkludert) :giggle:
    Blir alltid bra når "hu derre" entrer scenen. Kos dere
    Annonserte at hun kom tilbake til Langesund i en enkel setting kun med en kjent kontrabassist. Spennende og annerledes sa hun. Det er lagt på minnet.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    15.466
    Sted
    Langesund
    Fear Inoculum med Tool er inne på min personlige topp 10 liste med de beste skivene som har blitt laget.
    Kos deg med ny musikk The Shy 🎶 🎶


    Mvh: Espen L
    Ny musikk er alltid spennende, men håper ikke den er for Pink Floyd lik...hehehe. Har et spor fra den Tool platen og akkurat det var litt mye pling plong synes jeg.
    Er også meget spent på den platen "Out Of The Fog" med Daniel Herskedal og Emilie Nicolas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn