8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Twsts brukt en mikrofonforsterker med digital ut og det funket tydeligvis hos han.
    Jeg har Aurora med USB option og to-veis kommunikasjon, og det funker fint
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Første dag av sooker ble en liten nedtur. Hadde et håp om at regjerende mester skulle kommet et stykke på veien. Liker "gutten" fra Belgia. Spiller med lave skuldre og er en motsats til Selby. Liker å leve livet.
    Var vel ikke helt i form i går men han kommer sterkere tilbake.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.574
    Antall liker
    103.031
    Torget vurderinger
    23
    Spennende match var det og det som er det viktigste. Uredde og aggressive spillere. Husker helvete i gamle dager når Selby møtte Peter "null sig i sirupen" Ebdon. Gud bedre..... timeslange uendelige sett, fullstendig uten humør eller synlig spilleglede. Platon og Sokrates ser maling tørke.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer 😊 Det er fantastisk med småtasser som kan skjemmes bort på det groveste. For så å leveres tilbake til foreldrene 🤗🤗
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.014
    Antall liker
    12.900
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Grattis. :)
    Ste-bestefar og bestefar går for det samme.

    Koselig med småtroll.

    Kunne egentlig tenkt meg enda en.
    Tror kjerringa mi muligens fortsatt legger egg.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Sitter med morgenkaffen og lurer på hva en skal finne på av sprell i anlegget. Er vel ikke sånn at pengene brenner i lomma, men har lyst til å prøve noe. Radikale endringer blir det nok ikke. Ny DAC som passer mitt bruk 100% er ikke priset fornuftig nok til at jeg gidde kjøpe ny. En ny Lynx kunne vært noe, men er som sagt for dyr, og den er ennå styggere enn den jeg har - ikke har den topp spec heller
    Bytte alle TD15M til apollo oppgradering kunne jo vært noe. Får i hvert fall pengene til å rullere - Ikke helt billige de elementene nå for dagen. (10.000 kr per stykk)

    Lureste er vel kanskje å hente de siste 800 Blues platene og konsentrer seg om den biten av hobbyen. Ingenting er som å oppdage ny musikk
     
    Sist redigert:

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    413
    Antall liker
    491
    Sted
    Brøttum
    Hva hadde du tenkt ift en kasse inni kasse med viskøst lag i mellom for AE? Vet ikke om byggeteknikken du brukte på de gamle frontene dine kunne vært et alternativ, med metallplate i mellom treplatene, men viskøst skikt skal vel gi nærmest "perfekt kasse" i frekvensområde for mellombass? Altså at elementet sitter montert i ytre kasse totalt uavhengig indre kasse, dyr byggemåte, men da får du antakelig mer trøkk i område AE jobber i, om det skulle friste, tenker bare høyt her. ;)
    Har du prøvd deg frem med justering i nedre mellomtone ift den lille skarpheten der? Utenom det så er det vel ikke så mye å gjøre ift hva jeg hørte. :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.457
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sitter med morgenkaffen og lurer på hva en skal finne på av sprell i anlegget. Er vel ikke sånn at pengene brenner i lomma, men har lyst til å prøve noe. Radikale endringer blir det nok ikke. Ny DAC som passer mitt bruk 100% er ikke priset fornuftig nok til at jeg gidde kjøpe ny. En ny Lynx kunne vært noe, men er som sagt for dyr, og den er ennå styggere enn den jeg har - ikke har den topp spec heller
    Bytte alle TD15M til apollo oppgradering kunne jo vært noe. Får i hvert fall pengene til å rullere - Ikke helt billige de elementene nå for dagen. (10.000 kr per stykk)

    Lureste er vel kanskje å hente de siste 800 Blues platene og konsentrer seg om den biten av hobbyen. Ingenting er som å oppdage ny musikk
    Teknologien i den "siste" Lynxen er vel egentlig gammel den også?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Hva hadde du tenkt ift en kasse inni kasse med viskøst lag i mellom for AE? Vet ikke om byggeteknikken du brukte på de gamle frontene dine kunne vært et alternativ, med metallplate i mellom treplatene, men viskøst skikt skal vel gi nærmest "perfekt kasse" i frekvensområde for mellombass? Altså at elementet sitter montert i ytre kasse totalt uavhengig indre kasse, dyr byggemåte, men da får du antakelig mer trøkk i område AE jobber i, om det skulle friste, tenker bare høyt her. ;)
    Har du prøvd deg frem med justering i nedre mellomtone ift den lille skarpheten der? Utenom det så er det vel ikke så mye å gjøre ift hva jeg hørte. :)
    Er en liten betoning som dukker opp en gang innimellom rundt 400-450Hz som ikke synes på noe som helst av målinger. Veldig få plater jeg hører den og ikke er det hver dag heller på de platene. Har slått meg til ro med at hørselen ikke er helt frisk og stabil. - Altså ca 59 år gammel.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.220
    Antall liker
    2.726
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Er en liten betoning som dukker opp en gang innimellom rundt 400-450Hz som ikke synes på noe som helst av målinger. Veldig få plater jeg hører den og ikke er det hver dag heller på de platene. Har slått meg til ro med at hørselen ikke er helt frisk og stabil. - Altså ca 59 år gammel.
    Shy ,, Alder er bare ett tall . ) Haussing om alder og degraderende hørsel tar jeg med knusen ro

    Vi som holder på med denne hobbyen pleier vel hørsel best mulig ,, Selv bruker jeg alltid hørsel vern i støyende omgivelser ,,maskiner og slipng mm
    Hjernen er mer genial en man tror og den kan kompensere for små avik og så hørsel
    Kan være og at det du hører er reelt som og at noen er mer var på fase og korrekt fase , det i filters mm overganger mm, evt opp brytninger

    Selv stoler jeg såpass på min hørsel at jeg i enkelt events ulyd / distort bruker hode telefoner for å avgjøre om det er i musikken eller eller i kjeden

    To siste eventer her ,,, en diskant som peridodisk hadde distortion og heller ikke alltid
    Synder en var en press kabel sko i diskant elementet , fast men liit for løs

    Andre eventen ,, når plutselig donkel månå med mari boine plutselig destorter ,,, ene kanalen .: (
    Synder her var banan stikk ,, som jeg vanlig vis ikke bruker
    Noen HT koblinger skal skrues fast : )

    Den dagen høre apparatet kommer inn ,,, da gar vel steron ,,, ut
    Enn så lenge kos deg med hobbien . )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.220
    Antall liker
    2.726
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sitter med morgenkaffen og lurer på hva en skal finne på av sprell i anlegget. Er vel ikke sånn at pengene brenner i lomma, men har lyst til å prøve noe. Radikale endringer blir det nok ikke. Ny DAC som passer mitt bruk 100% er ikke priset fornuftig nok til at jeg gidde kjøpe ny. En ny Lynx kunne vært noe, men er som sagt for dyr, og den er ennå styggere enn den jeg har - ikke har den topp spec heller
    Bytte alle TD15M til apollo oppgradering kunne jo vært noe. Får i hvert fall pengene til å rullere - Ikke helt billige de elementene nå for dagen. (10.000 kr per stykk)

    Lureste er vel kanskje å hente de siste 800 Blues platene og konsentrer seg om den biten av hobbyen. Ingenting er som å oppdage ny musikk
    Selv har jeg blitt blitt helt frelst på AKM chippene,
    De gjør noe jeg ikke finner på andre imo

    Ja Du burde lytte på noe " som bruker det newsete of all "
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.124
    Antall liker
    17.124
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert dumt spørsmål. Men kan en høre forskjell på chipper, så lenge de er ”gode nok”? Mitt inntrykk er at forskjellen i dacer nødvendigvis ikke ligger i chippen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Sikkert dumt spørsmål. Men kan en høre forskjell på chipper, så lenge de er ”gode nok”? Mitt inntrykk er at forskjellen i dacer nødvendigvis ikke ligger i chippen.
    Forskjeller i dac'er er vel ikke der jeg graver mest, men har blitt overrasket før. Men det er veldig mye annet jeg er ekstremt opptatt av for å nå mitt mål.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.634
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Langesund
    Det spisser seg til i WM i snooker, og mange favoritter er ute. Wilson og Gilbert i semifinale nå. Begge har hatt bra nivå inne til nå. Holder en knapp på Wilson
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.574
    Antall liker
    103.031
    Torget vurderinger
    23
    Dessverre ja. Blitt for høy på seg selv, og sær.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn