Så 5 db mindre på Merging?I latskapens ånd har jeg endelig orket å ta en grunnstøy-måling på på lynx Aurora og Merging Hapi
Vis vedlegget 1041049
jaSå 5 db mindre på Merging?
Det er vel en grei forskjell?
Nok ned til at fokuset på dp og viftestøy tar over. Tror jeg gir faen i hele støyen og spiller musikk. Er over på lynx igjen. Lydforskjeller tør jeg ikke si noe om før jeg har 100% kål på nivåer.Det er vel en grei forskjell?
Synes det er en ærlig sak å gi faen, det er nå du som tilbringer det meste av tiden der. Men da har du i det minste fått bekreftet hvor skoen klemmer.Nok ned til at fokuset på dp og viftestøy tar over. Tror jeg gir faen i hele støyen og spiller musikk. Er over på lynx igjen. Lydforskjeller tør jeg ikke si noe om før jeg har 100% kål på nivåer.
Synes det er viktigere å følge hjertet å sette sammen en lyd som gir meg nerve og opplevd liv. Det at noen besøk kommer med for trange sko bryr meg ikke så myeSynes det er en ærlig sak å gi faen, det er nå du som tilbringer det meste av tiden der. Men da har du i det minste fått bekreftet hvor skoen klemmer.
Tror det er en sunn og god holdning.Synes det er viktigere å følge hjertet å sette sammen en lyd som gir meg nerve og opplevd liv. Det at noen besøk kommer med for trange sko bryr meg ikke så mye
Nei, det er vinn-vinn. Du slipper å høre viftestøyen og trenger ikke henge deg opp i såkalt hi-res lydformater.Synes det er viktigere å følge hjertet å sette sammen en lyd som gir meg nerve og opplevd liv. Det at noen besøk kommer med for trange sko bryr meg ikke så mye
Er glad for alt en slipper å bekymre seg over.Nei, det er vinn-vinn. Du slipper å høre viftestøyen og trenger ikke henge deg opp i såkalt hi-res lydformater.
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Er igrunn veldig fornøyd med hvordan det spiller. I forhold til ditt oppsett så mangler jeg kanskje noe av det ekstremt dype 3d bildet, som hos deg er det beste jeg har hørt på nettopp dette.Var på en liten rundtur i gå og begynte med dette oppsettet.
Et oppett som passet meg, og den musikken det ble spilt i går, veldig bra - noe kjent ble det også.
Deilig tilbakelent lyd med saft og dynamikk når det ligger i opptaket. Klangstrukturer og detaljer som henger godt sammen uten å skygge hverandre. Litt mørkere enn hjemme, men også et lydbilde som ligger lengre unna, og da synes jeg ikke der plager meg.
Stort og flott rom med lun atmosfære - jeg storkoste meg og vil vel si dette er helt i toppsiktet når det kommer til lydopplevelse. Hadde sikkert en meget god dag i går
Takk for lytten Tom
Mvh-
Tor
Vis vedlegget 1043143
Ja det med dybde og tydeligheten av artistene er jo noe spesielt her, og flere her har påpekt at sånn er det jo ikke i virkeligheten. Bryr meg mindre, alt er jo en jævla illusjon. Noe får heller ikke med seg så mye dybden her, så vi er skrudd samme litt ulikt alle sammen.Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Er igrunn veldig fornøyd med hvordan det spiller. I forhold til ditt oppsett så mangler jeg kanskje noe av det ekstremt dype 3d bildet, som hos deg er det beste jeg har hørt på nettopp dette.
Det som også er kult her i forhold til oss som sverger til bokser med overflod av krefter for å få ut litt lyd, er at topphorna drives av forsterkere på 1,6 wattHer må jeg si du virkelig har gjort deg flid @Endpoint Audio Ikke noe man slenger opp i løpet av en efta dette. Gratulerer med et vel gjennomført og visuelt smakfult oppsett og ikke minst de gode tilbakemeldingene!
Skjønner at ENØK omsider er i vinden ute på grenda også...Det som også er kult her i forhold til oss som sverger til bokser med overflod av krefter for å få ut litt lyd, er at topphorna drives av forsterkere på 1,6 watt
Fikk en demo på hva dette klarer og det var plenty nok. Kanskje det var da øresusen kom
Regner med at han kompensere med noe kraftbomber av noen amper for å i det hele tatt få noe lyd ut av de soggy 24"Skjønner at ENØK omsider er i vinden ute på grenda også...
En liten korreksjon - Horna har hele 5W fra Thöress blokkene. Så er det 5 stk 2X500W klasse D amper til resten.Det som også er kult her i forhold til oss som sverger til bokser med overflod av krefter for å få ut litt lyd, er at topphorna drives av forsterkere på 1,6 watt
Fikk en demo på hva dette klarer og det var plenty nok. Kanskje det var da øresusen kom
5W så mye!!!!! hehe og 5000watt til resten, ja det holdt i hvert fallEn liten korreksjon - Horna har hele 5W fra Thöress blokkene. Så er det 5 stk 2X500W klasse D amper til resten.
Bra å få en frihelg fra dette greieneKjedelig når det ikke skjer noe i ferien og kjerringa er borte. Det er et sundt tegn.
Brukt et par timer i strekk på lirking av target, og helt gåen i hode. Selv om jeg mener det er mye bra med den siste er det stor sjans for at den går rett i søpla i morgen
Det er en annen sak. Me fokus ett annet sted.Men vet ikke om det vil bli bedre for hodet.....
Hva er galt?Brukt et par timer i strekk på lirking av target, og helt gåen i hode.
Det eneste jeg kan komme på som har irritert meg litt i dag, var at en eller annen hadde tatt min faste parkeringsplass mens jeg var på butikken. Ellers er alt helt fint. Takk for at du bekymrer degHva er galt?
Nettopp er fornøyd, men har snakket med Magnus og Geir Arne i dag og vi skal opp til Magnus å lirke godlyd ut av hønnriggen hans om et par dager.Mine tanker
Lyden hos deg, er etter min smak...det jeg selv har prøvd å få til de siste årene, for oss som har egen hule, grotte, mancave, furtebu...eller hva man kaller det.
99 %
Den siste prosenten som mangler, er "plutseligheten" man får fra gjennomførte hønn oppsett.
Jeg selv, er fortsatt ikke der. (latskap avler kunnskapsløshet)
Med det sagt, det finnes nok mange horn rigger som likevel ikke leverer den dynamikken du kan presentere.
Det er ikke nødvendig å gjøre noe mer på det lydmessige hos deg.
Nyt musikken.
For de, dem, de andre, de fleste, og muligens meg på sikt, som må skru lyden i tradisjonelle flerbruksrom/stue miljø, kan man ikke dra det så langt, og må finne et levelig kompromiss ift.
rombidrag (bedrag?) ...og noe som låter gått nåkk.
Har selv fast parkeringsplass på kontoret på Solli Plass.Det eneste jeg kan komme på som har irritert meg litt i dag, var at en eller annen hadde tatt min faste parkeringsplass men jeg var på butikken. Ellers er alt helt fint. Takk for at du bekymrer deg
Her parkerer alle over alt, og jeg behøvde bare kjøre seks meter ekstra.Har selv fast parkeringsplass på kontoret på Solli Plass.
Kan også bli irritert når andre forsøker å ta plassen min.
Har ikke testet med alle parameter på plass.Hvordan fungerer ny dac?
Look no further!For de med DA ( Delt Ansvar, aka stue...) så handler det om å bli god på selvbedrag.