8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.020
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, Lynni er mer enn bare færra til Mexico. Antar hun fremdeles er kjæreste med Geir Sundstøl. Denne de gjorde sammen er knallbra med god lyd……..men da må du kanskje begynne å streame (hvis ikke reserve-Bergenseren har tusket den til seg) 😊

IMG_0600.jpeg

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.019
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke full oversikt over alt enda da itunes ikke alltid plasser det der man skulle tro, i tillegg er det fremdeles et par tusen plater som ikke er lagt inn.

Og reserve??? Bergenser tusker ikke til seg noe, bortsett fra oxy fra det offentlige

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Romjulslytt?
    Julen feires på hytta, men må hjem å se til katten i romjulen og blir hjemme 27 og 28 desember. Åpner dørene for de som kan tenke seg en lytt innimellom alle måltidene.

Mvh-
    Tor

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke full oversikt over alt enda da itunes ikke alltid plasser det der man skulle tro, i tillegg er det fremdeles et par tusen plater som ikke er lagt inn.

Og reserve??? Bergenser tusker ikke til seg noe, bortsett fra oxy fra det offentlige
    Det kaller jeg ikke å tuske.
    Må man så må man.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    549
    Torget vurderinger
    1
    Bestefar: "Nå skal du høre gutten min, det holder ikke med 8 x 12 tommere. Man må ha 8 x 24 tommere"
    Lucas: (himler med øynene) "tullpeis"!!
    Luna: "sukk, på'an igjen!"

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.591
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da får man passe på å ønske god jul til bestefar, Lucas og alle andre i den familien

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.166
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ser på vekta mi at det har det gjort allerede. På flere plan. Nå skal det lages medisterkaker

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    En liten jule/nyttårs hilsen til alle som følger tråden.

Hadde en fin julefeiring med familie. Håper andre også koser seg masse sammen med de nærmeste i denne tiden, og samler krefter til å ta fatt på et nytt år med nye krumspring.
    Har ingen direkte planer som brenner for min del når det kommer til hobbyen, men en skal aldri si aldri.

Håper jeg treffer mange av dere i det nye året også :)
    jul 2024.png

Sist redigert:

Dalemark

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Antall liker
    294
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    3
    God jul og godt nyttår til deg også.

Her hjemme ble gårsdagen feiret med familie. Hyggelig var det. Håper vi treffes i 2025.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.966
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Fattigfolk må ty til det man har på egen tomt. 7 meter i utgangspunktet og hytta er noe lavere under taket. Dobbel juleglede.

Med litt pynt blir det sikkert bra.
    Vis vedlegget 1084338
    Å kunne høste tre på egen tomt er rikdom i denne tiden. Verre er det med oss som er prisgitt plast eller ferdigtørket gran.

Fortsatt god feiring som nyslått bestefar! 🎄

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Romjulslytt?
    Julen feires på hytta, men må hjem å se til katten i romjulen og blir hjemme 27 og 28 desember. Åpner dørene for de som kan tenke seg en lytt innimellom alle måltidene.

Mvh-
    Tor
    En liten påminnelse om at dette står ved lag.

Hjem i morgen tidlig for påfyll av litt musikk. Begynner å bli litt rastløs her oppe på hytta. Litt for lite snø for at løypene frister. Fram og tilbake i lysløypa på Vierli er ikke så spennende i lengden.
    Lørdag 28 er å foretrekke da ampene er gjennomvarme.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Ja, prøver meg på å diskutere litt rundt lyd og opptak av stemmer og det med sibilanter.

Hvis noen har mulighet for å høre Anne Karin Kaasa sin sang "Oss to" på albumet Svalande Vind. Omtrent rundt 2.15 stikker det av noe her. Lurer litt på om det oppleves litt drøyt på andres oppsett også?

Sist redigert:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Antydning til skarpe s er etter 2.15 syns det høres ut som noe grums i bakgrunnen også. Men det kan skyldes godt brukte snekker ører som i hovedsak lytter til gamle metall helter fra 70 og 80 tallet 🤣🤣

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.015
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hører noe av det samme rundt 40 sekunder, men det er flere etter gitaren ved 2:15.
    Overstyres mikrofonen litt mon tro (?).
    Spiller som kjent på Lowther PM 6 og de har en 3-4 dB heving i øvre mellomtonen (som jeg forøvrig har en plan om å dempe ned i løpet av vinteren...)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Ganske sikker på at dette noe med opptaket, men kan ikke være helt sikkert.
    Et besøk litt tilbake påpekte at s'er og t'er opplevdes som litt unaturlige på noe, og at muligens det var en svakhet i Audiolense hvis det brukes for hard korreksjon.

Har egentlig ingen tidskorrigering over 500Hz på den innstillingen jeg hører på til daglig. Har også en med 15 perioders tidskorrigering helt oppe. De oppleves å ha samme problemer i det kuttet jeg nevner over.

To av de over har audiolense og en ikke, Det som skjærer ut ligger veldig nærme 10Khz - et typisk sted dame s'er opptrer

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Horten
    ^
    Oppleves ikke her som det er noe mugg med opptak etc på denne Oss To låta.:unsure:
    Her hos meg så høres det ut som det er (rom)klang effektene hu har som trigges (og trigges litt kraftig noen ganger, eks ved 2:15) av s-lydene hun har på vokalen sin.
    Hører fint at klangen på s-lyden "klanger ut" som normalt, også mange ganger gjennom hele låta, men veldig utpreget noen steder. (Samme effekt på andre låter også på samme album).
    Vil nok si generelt at låten kan beskrives som litt "lys" da(aka ikke plagsom basstung).

Testet på ca 80 dBc lydnivå, med denne utgaven her:
    https://open.qobuz.com/track/196929398

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Ja, prøver meg på å diskutere litt rundt lyd og opptak av stemmer og det med sibilanter.
    Hvis noen har mulighet for å høre Anne Karin Kaasa sin sang "Oss to" på albumet Svalande Vind. Omtrent rundt 2.15 stikker det av noe her. Lurer litt på om det oppleves litt drøyt på andres oppsett også?
    Fungerer fint her, men kan også forstå hvis det bikker ørlite over kanten enten
    pga. akustikken ikke er under kontroll eller overdrevent nivå.
    Høres som romklang høyt i frekvens på stemmen fra midten og faser ut mot venstre
    og innover i lydbildet og sammenfaller med utklinging fra tamburin? lenger inn i lydbildet.
    Oppleves som "fenomenet" er i begge forekomster i lydbildet på venstre side.........tiltenkt eller arbeidsuhell?
    Begynte med en gjennomkjøring på 85dB og økte til 95dB uten at artefakter endrer seg og
    musikken fortsatt kan nytes. Kan spilles høyere, men det er høyt nok egentlig (y)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Fungerer fint her, men kan også forstå hvis det bikker ørlite over kanten enten
    pga. akustikken ikke er under kontroll eller overdrevent nivå.
    Høres som romklang høyt i frekvens på stemmen fra midten og faser ut mot venstre
    og innover i lydbildet og sammenfaller med utklinging fra tamburin? lenger inn i lydbildet.
    Oppleves som "fenomenet" er i begge forekomster i lydbildet på venstre side.........tiltenkt eller arbeidsuhell?
    Begynte med en gjennomkjøring på 85dB og økte til 95dB uten at artefakter endrer seg og
    musikken fortsatt kan nytes. Kan spilles høyere, men det er høyt nok egentlig (y)
    Nærmikket stemme med sibilanter, og lagt på litt kunstig etterklang.

Funker fint her også, men hadde nok tonet det litt ned hvis det var mulig

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Hei på dere igjen :) Det ble plutselig et nytt år, og det uten spesielle nyttårsforsetter, men skal prøve så godt jeg kan, i beste Hifisentralen ånd, og ikke ta opp temaer som på noen som helst måte kan være en utvikling i retning bedre lyd.
    Vil heller pøse på med bilder av gode skiturer, mat, feriebilder, skrytebilder av hva en spiller og masse annet fjas - vil jo ikke skille meg ut fra resten.

Fortsatt godt nytt år;)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.804
    Sted
    Holmestrand
    Hei på dere igjen :) Det ble plutselig et nytt år, og det uten spesielle nyttårsforsetter, men skal prøve så godt jeg kan, i beste Hifisentralen ånd, og ikke ta opp temaer som på noen som helst måte kan være en utvikling i retning bedre lyd.
    Vil heller pøse på med bilder av gode skiturer, mat, feriebilder, skrytebilder av hva en spiller og masse annet fjas - vil jo ikke skille meg ut fra resten.

Fortsatt godt nytt år;)
    Godt nyttår! 💝

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.398
    Sted
    Langesund
    Kjørte litt Mexican train i romjulen.
    Her starter jeg med å trekke 40 brikker før en får er startbrikke. Fikk ut 32 av de i første runde.
    20250101_115708.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn