8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.308
    Sted
    Langesund
    Surra litt rundt hjemme et par dager i påsken og gangen er nesten klar.
    Vil vel gjemme det verste med kabler over sikringsskapet og litt maling tenker jeg også vil være på sin plass.
    Hulen på innsiden har også fått en skikkelig vask. Gjenstår bare scenen og komponentene.
    Nå får anlegget hvile noen dager, jeg drar til fjells
    God påske til alle som titter innom
    20250417_123903.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.861
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Ikke mye en bruker hammer i faget lengre så har hatt en ganske ubrukelig hammer noen år siden den vante hammeren forsvant.
    En god del vanlig over/underligger (tømmermannspanel)skulle monteres. Kunde ønsket den spikret, så da ble det innvisitert i ny hammer.
    Vanvittig god, og det tok altså neste 45 år for å finne godhammeren ....som snart legges på hylla.. :LOL:

Vis vedlegget 1107406
    Jeg har brukt den samme i et par år. Måtte passe på så ingen andre i firmaet tyvlånte den.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.564
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som dere koser dere veldig og lader opp i påskesola!🥰

Fortsatt riktig god påskehelg! 🐣

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.308
    Sted
    Langesund
    Ser ut som dere koser dere veldig og lader opp i påskesola!🥰

Fortsatt riktig god påskehelg! 🐣
    Takk, har det veldig bra, og kom plutselig på at jeg var i min egen tråd der det er normalt å dokumentere ting, uten at det blir noe mer sannhet av den grunn.
    God påske tilbake og kos deg på bassengkanten.
    påska 2025 1.jpg
    påska 2025 2.jpg
    påske 2025.jpg

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.540
    Sted
    Holmestrand

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.343
    Torget vurderinger
    1
    Flotte skispor. Hvilken løype er dette?
    IMG_0236.jpeg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.308
    Sted
    Langesund
    Kanskje det blir mindre titting likevel, da min turneringsfavoritt ble slått ut i første runde. Har lagt min elsk på Kyren Wilson uten at dere bør analyserer det noen mer. :LOL:
    Selvfølgelig ble hans banemann en av de ti flate, uttrykksløse kineserne som er med. Orker ikke lære meg navnene deres så kaller han potetnesa.

Sist redigert:

Engel

Medlem
    Ble medlem
    09.01.2024
    Antall liker
    21
    Sted
    Romerike
    Takk for hyggelig lytterunde og påfølgende middag i dag!

I mine ører krysser dette oppsettet av på de fleste parametre og er lydmessig virkelig noe å strekke seg etter. Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene og rom, elementer, elektronikk, dsp, house curve mm er optimalisert etter eiers preferanser gjennom flere år. Alt sydd sammen med AL.

Ikke overraskende er det svært godt fundament i bunnen med stålkontroll uten at noe drar av gårde eller blir for mye.
    Open baffle med 15" midbasser fungerer som ei kule og gir et skyv ut av en annen verden.
    Beryllium mellomtone-domer og diskanter er fra øverste hylle og spiller med en klarhet som er svært sjeldent å høre.

Rommet er mer dempet en jeg er vant til (men ikke så mye som jeg har fått inntrykk av basert på bilder og tidligere kommentarer). Noen vil kanskje si at dette reduserer bredde og dybde i lydbildet noe, men dette er bevisste valg fra eier og fungerer meget bra på f.eks. blues og funk som det spilles mye av i hula.

Alt i alt sitter jeg igjen med et inntrykk av et anlegg med dynamikk og headroom jeg er usikker på om jeg har hørt bedre tidligere. Når også lydsignaturen er lett å like blir det en stor tommel opp fra meg.

Bra jobba!

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.308
    Sted
    Langesund
    Takker alle som var innom for en meget fin helg:)

Ble bra oppmøte og det var innom 10 stykker. Neste gang satser vi kanskje på en dag, eller at det er litt flere en to siste døgn.
    Ble litt nedoverbakke etter hvert

For oss som var meldt på "løpet" hele helgen, ble det nok lagt ut i et for mitt vedkommende, et litt for høyt tempo. Men når en må etterfylle energilagrene med kinamat i stede for den biffen jeg og karmana hadde gledet oss til, og som skulle være et av høydepunktet på lørdag, ja da mister en litt piffen.
    Helt på sparket tok vi også en konsert, der jeg satt undrende og lurte på om alle har rettighet til å kalle seg musikere. Forlater den i stillhet.

Verten hadde jo også hatt litt for lite samkvem med puta døgnet før, så vi tuslet hjem fra "byen" noen timer før tenkt. Dosen en får av lyd en sånn helg gjør sitt til at en var mettet der også, det endte med at verten og siste rest av besøk ble sittende å se på snooker. Er vel noe som heter "opp som en løve, ned som en skinnfell" :LOL:

Sitter nå klar for å fore Kamana så han ikke havarere midtfjells.

Takker igjen alle som bidrar til at miljøet holder godt sammen
    Tor

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.624
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å se at dere holder på.
    Shawshank er veldig veldig bra. At den oppdages mange år senere er også bra. Men Rita Hayworth er best.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.308
    Sted
    Langesund
    Takk for hyggelig lytterunde og påfølgende middag i dag!

I mine ører krysser dette oppsettet av på de fleste parametre og er lydmessig virkelig noe å strekke seg etter. Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene og rom, elementer, elektronikk, dsp, house curve mm er optimalisert etter eiers preferanser gjennom flere år. Alt sydd sammen med AL.

Ikke overraskende er det svært godt fundament i bunnen med stålkontroll uten at noe drar av gårde eller blir for mye.
    Open baffle med 15" midbasser fungerer som ei kule og gir et skyv ut av en annen verden.
    Beryllium mellomtone-domer og diskanter er fra øverste hylle og spiller med en klarhet som er svært sjeldent å høre.

Rommet er mer dempet en jeg er vant til (men ikke så mye som jeg har fått inntrykk av basert på bilder og tidligere kommentarer). Noen vil kanskje si at dette reduserer bredde og dybde i lydbildet noe, men dette er bevisste valg fra eier og fungerer meget bra på f.eks. blues og funk som det spilles mye av i hula.

Alt i alt sitter jeg igjen med et inntrykk av et anlegg med dynamikk og headroom jeg er usikker på om jeg har hørt bedre tidligere. Når også lydsignaturen er lett å like blir det en stor tommel opp fra meg.

Bra jobba!
    Takk for at du kom og takk for hyggelige ord - ble ikke brukt for forsvarstalen min her:LOL:

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det meste er vel allerede sagt.
    Siden sist så har Beryllium kommet inn, og det var det jeg var mest nysgjerrig på.
    Spilte litt (for meg) kjent stoff som Return to Forever Romantic Warrior, Stevie Ray Vaughan Woodoo Child, Steeley Dan Aja og Peg, Joni Mitchell A case of you (1971 utgaven) og en del til.
    Alt spilte like bra, det er det ikke så ofte en opplever.
    "Huskurven" er slik jeg forstod det en 8 dB avrulling, jeg ble sittende å fundere om det for meg var litt mye (?). Eller så var det kanskje dempingen i rommet (?)
    På Aja har Wayne Shorter og Steve Gadd en overlappende sax og trommesolo. Et stykke uti der gjør Gadd en "stick click", dvs han slår trommestikkene mot hverandre. Den ble muligens (?) en anelse anonym (?)
    Ellers så er det artig med plasseringen av lydbildet. Jeg opplevde det som relativt rett frem i ørehøyde. Omtrent som på en intim klubb, hos meg har jeg det ovenifra, mere som et konsertlokale.
    Uansett, dette hadde jeg levd lykkelig med.
    (Skal vi se, loftet er 7 meter bredt...)

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    4
    Litt sent svar fra meg på besøket, havnet desverre på fylla. 🤪

Må si at dette anlegget ditt spiller utrolig bra. Her var det selfølgelig sinnsykt trøkk, fikk jo testet et gammelt spor med heftig bass. Innfridde så til de grader. 😁
    Likevel synes jeg kanskje det var lydbildets bredde, høyde og dybde som imponerte meg mest. Som andre sa, det var livefølelse over lyden hos deg.
    Du klarte å få meg til å skvette noe så jævlig også. 🫣

Kommer gjerne på besøk igjen.

Anders

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for en veldig hyggelig helg! Både vertsskapet og anlegget leverte på øverste hylle. Ingen grunn for meg å gjenta synspunktene mine fra i fjor. Blir bare gjentakelser. Jeg tror det er få i kongeriket som har dradd det så langt med tanke på kvalitet og kapasitet. Denne lyden kan en vanskelig kjøpe seg fra en forhandler. Det krever praktisk ferdigheter, tålmodighet, prøving/feiling, bygging av kompetanse og mange lyttebesøk for å bli bevisst egne preferanser etc. Som sagt vertskap og anlegg fra øverste hylle, og selvfølgelig veldig kjekt å treffe gamle kjente og ukjente 😊

Da var det sikkert bare rett og rimelig at Mark Olson fra The Jayhawks kompenserte med en leveranse fra nederste hylle 😆 Jeg likte/liker The Jayhawks og hadde høye forventninger når vi ved en tilfeldighet oppdaget at den godeste Olson holdt konsert i Langesund. For et forventnings-mageplask!!! En ting var at han så ut som en gammel uteligger, men håndtering av spesielle instrumenter, musikk og vokal/tekster kan vel best beskrives som absurd og dørganes kjedelig 😊

IMG_0164.jpeg

Neste gang vi treffes har vi en runde med biff og rødvin tilgode 😊

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.136
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Litt sent svar fra meg på besøket, havnet desverre på fylla. 🤪

Må si at dette anlegget ditt spiller utrolig bra. Her var det selfølgelig sinnsykt trøkk, fikk jo testet et gammelt spor med heftig bass. Innfridde så til de grader. 😁
    Likevel synes jeg kanskje det var lydbildets bredde, høyde og dybde som imponerte meg mest. Som andre sa, det var livefølelse over lyden hos deg.
    Du klarte å få meg til å skvette noe så jævlig også. 🫣

Kommer gjerne på besøk igjen.

Anders
    Jaså, han spilte drit i buksa sporet med Mighty Sam, smekk i den.😂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kom på meg at det kanskje er på sin plass å dele inntrykk fra helgas seanse i denne tråden, og ikke bare i min egen.
    Legger en lenke her.

Kunne vel egentlig klart seg med å si BRAVO. 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn