J
jekri
Gjest
Affa hvem? Han som pugger tegneserier om WW II?Det har hendt at jeg har ledd av Affa...
Affa hvem? Han som pugger tegneserier om WW II?Det har hendt at jeg har ledd av Affa...
Mannen har i alle fall opplagt alt for god tilgang til Discovery og History channel ;DAffa hvem? Han som pugger tegneserier om WW II?
Ja...Affa hvem? Han som pugger tegneserier om WW II?
Jeg benytter en metode som du burde forsøke. Den kan imidlertid virke slitsom på deg, men gi ikke opp med en gang. Metoden kalles lesing. Man kan faktisk benytte øynene til å lese en tekst, dvs skaffe informasjon uten å se på bilder slik du gjør til vanlig. Bøker kjøpes hos bokhandel eller på internett. Mange bøker kan også lånes gratis på noe som kalles bibliotek.Mannen har i alle fall opplagt alt for god tilgang til Discovery og History channel ;D
Med tanke på hvordan du tolker omverdenen, virker det som en dårlig ide å fortsette med all den lesningen ! Du kan jo i alle fall spe på med noen Tex Willer, Præriebladet og Noen luftens helter ? Moralen er så enkel, og bildene så tydelige i den type publikasjoner vet du..Jeg benytter en metode som du burde forsøke. Den kan imidlertid virke slitsom på deg, men gi ikke opp med en gang. Metoden kalles lesing. Man kan faktisk benytte øynene til å lese en tekst, dvs skaffe informasjon uten å se på bilder slik du gjør til vanlig. Bøker kjøpes hos bokhandel eller på internett. Mange bøker kan også lånes gratis på noe som kalles bibliotek.
Bah! Forskerne på MIT vet ikke hva de snakker om. En gjeng amatører, betalt av administrasjonen er de sikkert også. Da stoler vi mye heller på en fyr som har laget en dokumentar ved hjelp av MS MovieMaker og en piratkopi av Adobe Photoshop.Litt lesestoff for deg propaganda.
http://www.tms.org/pubs/journals/JOM/0112/Eagar/Eagar-0112.html
Mer av det utrolige ... http://www.davidicke.com/headlines.php
en bok å lese for de som tar store hendelser, politikere og det militæret for god fisk.
http://www.baldermagasin.no/tema 11sept.htm
http://www.erichufschmid.net/ThePainfulDeceptionsVideo.html
finnes også en 2timers video sammendrag f.eks her:
http://www.question911.com/links.php
sier ikke at alt som står i denne boken bør tas uten en klype salt. men noen av poengene er uansett utrolige...og sjokkerende.
Takk for linken. Greit å vite hvem fyren egentlig er. hmmmm :Mer av det utrolige ... http://www.davidicke.com/headlines.php
Det var akkurat det du poengterer her, jeg hadde størst problem med å akseptere/ takle med det Icke hevder ..."Since 1990 David Icke has been on an amazing journey of self and collective discovery to establish the real power behind apparently 'random' world events like 9/11 and the 'war on terrorism'. Here he reveals that a network of interbreeding bloodlines manipulating through their web of interconnecting secret societies have been pursuing an agenda for thousands of years to impose a global centralised fascist state with total control and surveillance of the population."
Det er ikke småtterier....
Du skuffer meg, Ivar. Må du virkelig argumentere ad hominem for å få gjennomslag for meningene dine? Det vitner om at du egentlig ikke har gode argumenter...Bah! Forskerne på MIT vet ikke hva de snakker om. En gjeng amatører, betalt av administrasjonen er de sikkert også. Da stoler vi mye heller på en fyr som har laget en dokumentar ved hjelp av MS MovieMaker og en piratkopi av Adobe Photoshop.
Vell, vell...., nettopp derfor kunne ingen dømmes kollektivt. I de individuelle straffesaker etter krigen ble ingen general i waffen SS dømt for folkemord/masseutryddelse. De ble frikjent eller løslatt etter relativt kort tid. Waffen SS og Wermacht fulgte Geneve konvensjonen på samme måte som de andre stridende parter ved fangetagning på vestfronten. De fikk sågar generell ros etter krigen, hvor nettopp en del av disse aspektene var oppe i forbindelse med den generelle fordømming av alle som bar SS runene på kraven, for sin behandling av fanger. Enkeltstående hendelser forekom blandt alle stridende parter. På østfronten var det helt spesielle forhold, uten nåde og muligheter til normal fangebehandling. Til tross for dette ble millioner av sovjetrussere tatt til fange og behandlet korrekt. Etter tilfangetakningen ble de ført bak fronten og de ble de behandlet grusomt og nådeløst, men fangene var da ute av de stridende enheters ansvarsområde. Disse enheter kan derfor ikke kritiseres for disse forhold. Flere Generaler i waffen SS avstraffet soldater som ikke behandlet fanger i hht god skikk med døden.Den der holder ikke helt: du er også personlig ansvarlige for handlinger du begår. Det er derfor vi har ting som "Geneve-konvensjonen", noe som faktisk var gjeldende traktater også under 2. verdenskrig. SS hadde en lei tendens til å se bort i fra denne. Det gjelder for så vidt Wehrmacht også, når det passet seg slik...
Du kan holdes ansvarlige for handlinger som ses på som brudd på denne, og menneskerettighetene selv som menig. Ta et eksempel i han unge løytnanten i My Lai...
Det finnes lover i krig. Og Nürnberg er et eksempel på hva demokratiene i vest fant nødvendig å ta et rettsoppgjør med etter krigen, selv om de strengt tatt ike hadde noen internasjonale traktater å bygge på. Etableringen av en presedens, som den internasjonale domstolen i Haag er en fortsettelse på.
Da foreslår jeg at du finner frem pensumbøkene dine og sper på med noe nytt. Det du baserer deg på er myter som oppstod rett etter krigen, en sterk svart/hvitt forståelse eller mangel på sådann. Jeg forholder meg til fakta. Alt annet følelsesladet bøss er uten interesse.Har X-antall vekttall fra universitet i historie. Perioden rundt 2.VK var en av mine favoritter.
Jaja. Fakta og myter...
Be om refund.Researchers I hired have confirmed the following. You be the judge.
Dette er fire år siden.Q ;The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused the building to collapse remain unknown at this time.; Federal Emergency Management Agency. www.fema.gov/library/wtcstudy.shtm Chapter 5 Page 31 May 2002
Det interessante er hvorvidt $600,000 var tilstrekkelig til å avdekke årsakene, ikke amerikanske politiske forhold.Q $600,000 was spent investigating the WTC collapses vs. $40 million on Clintons sex life. The entire 9/11 Commission only spent $15 million while all expenditures on Clinton’s indiscretion exceed $65 millionhttp://www.firehouse.com/news/2002/1/14_APwtcstudy.html
http://www.house.gov/science/wtc/charter.htm
"Harm steel"?Q Jet fuel burns at too low a temperature to significantly harm steel. The black smoke means that the fire did not reach the maximum temperature for jet fuel.
"Harm steel"?Q The fires were not long enough (only 1-2 hours) to harm the steel.
I den andre linken står det vitterlig:Q The gusting wind on the towers had at times been greater than the impact of the airliners. Neither tower was bent nor did they creak or groan at any time. http://www.pbs.org/wgbh/buildingbig/wonder/structure/world_trade.html http://www.skyscrapersafety.org/html/article_20040619_nyt.html
"Hanjour obtained a commercial pilots license in 1999 and according to the chief instructor, "Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it," he said." (Wiki)Q "Im still to this day amazed that he [alleged pilot on Flight 77] could have flown into the Pentagon," according to the hijackers pilot instructor. "He could not fly at all." Yet, The steep turn was so smooth, the sources say, it's clear there was no fight for control going on. And the complex maneuver suggests the hijackers had better flying skills than many investigators first believed.; http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=F20A11FD35550C778CDDAC0894DA404482
Dr. Banner?
Litt mindre enn det. Men såvidt meg bekjent er det gjort lite for å klare opp denne saken ytterligere. WTC7 har også vært lite omtalt, og virker dysset ned i forhold til de mer spektakulære hendelsene som involverte fly.Dette er fire år siden.
Skade stål. Svekke stål. Bøye stål. På noen som helst måte få stål til å endres i forhold til form og funksjon i forkant av hendelsen. Det er vel ikke så vanskelig."Harm steel"?
I og for seg interessant. 20 tommer tilsvarer omtrent en halvmeter. Men skal jeg være ærlig, så mener jeg dette er irrelevant. Tårnene holdt faktisk svært lenge, og sunn fornuft tilsier at det var andre årsaker enn sideveis bevegelser ved sammenstøtet som fikk tårnene til å kollapse. Personlig synes jeg ikke dette med hvordan tårnene kollapset er så interessant, for disse hendelsene er unike, det finnes lite å sammenligne med. WTC7 er mye mer interessant, for det finnes flere sammenlignbare branner rundt omkring i verden, uten at noen lignende bygning noensinne har kollapset på grunn av brann.I den andre linken står det vitterlig:
"Engineers who designed the World Trade Center may have significantly underestimated the force of the winds that the twin towers needed to withstand in the worst of possible storms, federal investigators said yesterday, an oversight that could have led to weaker-than-needed exterior steel columns."
"When the planes hit, the towers swayed as much as 20 inches at their tops."
Nå er det vel ikke den påståtte pilotens dyktighet som er det mest interessante med Pentagon-hendelsen, men heller hvorvidt det faktisk var en Boeing 757 som i det hele tatt traff Pentagon... Jeg husker selv jeg satt og så nyhetene med de første bildene fra Pentagon etter hendelsen og tenkte: "Fly? Det er jo ikke noe fly.""Hanjour obtained a commercial pilots license in 1999 and according to the chief instructor, "Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it," he said." (Wiki)
Dette tjener i hvert fall ikke saken du kjører, propaganda! Begge tårnene ble truffet av Boeing 767-200 (jeg husket feil, trodde de var -300), som har et par tonn mindre takeoffvekt enn -300. (Altså rett under 180 tonn max). Hastighet ved treff hhv ca 700 og 800 km/t, noe som gir en helt formidabel anslagsenergi.hehe. en boeing 757. veier 60-65tonn tomt (+passasjerer og bensin) tar max 40.000 liter bensin og har en max flyvekt på 110tonn.
Forsvarsradarer er ikke avhengig av flygater, og oppfatter det meste i alle flyhøyder, med ett unntak: Den eneste måten å skjule et Boeing 767 fly på for en radar er om du flyr taktisk, altså svært lavt og følger terrengformasjoner.Legg også merke til, propaganda, i teksten fra linken nevnt over at de som fløy flyene hadde gjort et viktig trekk; de hadde koblet ut transponderen. Denne enhetens oppgave er å tilkjennegi flyets identitet, høyde og litt avhengig av type et par andre informasjoner (hastighet og kurs f.eks). Ettersom denne informasjonen var borte, kan det, i tillegg til en viss rutinesvikt forklare hvordan flyene kunne surre omkring uten at noen fattet hva som var galt. I tilllegg til dette gikk de ut av normale luftgater og flyhøyder, noe som påvirker radaroppfattelsen.
Honkey
Ganske utrolig at arkitekten som designet WTC kunne komme med uttalelser et par dager etter 11 september 2001, når han døde 6 februar 1986. :[. arkitekten som designet WTC sa selv et par dager etter 11.september "I WAS SHOCKED WHEN I HEARED THE TOWERS COLLAPSED. I DESIGNET IT TO WITHSTAND ANY AIRCRAFT." og videre "THAT COULD NEVER HAPPEN TO MY BUILDING".
Tror jeg har klikket meg gjennom det meste av lenkene her. Og for meg går ikke dette nok i dybden. Vitneforklaringene er uklare og spriker, noe som er konsistent med det som legges fram av konspirasjonsteoretikerne. De offisielle forklaringene beskriver at flyet skal ha truffet plenen først, mens det faktisk på fotografier av bygningen og plenen før hendelsen befinner seg kabeltromler og et gjerde som også er der på bilder rett etter hendelsen, dette er ikke adressert i disse lenkene. Deler av en flymotor er funnet og bilder av disse publisert, men er ikke lik delene som motoren i en Boeing består av. Simuleringen viser et sammenstøt i en grid av søyler, mens den offisielle forklaringen er at flykroppen traff både første og andre etasje. De "sorte boksene" skal i henhold til offisielle forklaringer være funnet, men såvidt jeg kan se er ingen opplysninger fra innholdet i slike bokser offentliggjort.
-prinsipp nr. ved internett: bare fordi det finnes en link eller står noe om noe; så innebærer det IKKE at det er sant.Jeg lurer på en ting til dere som prøver å motbevise propagandas påstander. Har dere noen linker til det dere sier med lyd eller video ikke bare tekst? pga mitt handikap er det vanskelig å forstå alt bare med å lese. Jeg føler meg tilbake i studietiden nå med å prøve å forstå alle deres argumenter. For meg er dette en av de mest interessante trådene på lenge. Jeg lærer mye skal jeg innrømme.
-prinsipp nr. ved internett: bare fordi det finnes en link eller står noe om noe; så innebærer det IKKE at det er sant.
-prinsipp nr. 2 ved dokumentasjon er at det minimum er utstt for kritikk som er lett tilgjengelig, og at det møter støtte hos fagfolk og etterforskere (også amatører, i mange tilfeller) og de som eventuelt har hatt med saken å gjøre.
Jeg mener kort og godt det må foreligge data som tilsier at en tolkning er rimelig. Spekulasjoner kan være trolige, men i ulik grad sannsynlige.
Beklager at jeg overså spørsmålet ditt. Siden jeg linket til er den samme jeg siterte fra, mao ren tekst/bilde, og ingen video.på siden du linker til er det bare text eller noe video evt foredrag om du forstår hva jeg mener?