98 tommer T V

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.367
Torget vurderinger
1
Jeg hadde TCL her tidligere samt ganske god oversikt over nettverkstrafikken ut og inn av kåken gjennom Arista utstyret mitt. Ikke noe hemmelig trafikk til og fra Kina.
Tror du ja.. Hvorfor skulle de sende igjennom nettverket ditt!? Forresten hørt om cloud services eller proxyer? Du ser ikke hvor trafikken ender opp uansett.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.468
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Er dette et realistisk problem hvis man bare bruker hdmi via forsterker? Klarer ikke helt å stresse meg opp over det. Null kobling til wifi.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.307
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
er sånn jeg har gjort det med min smart tv. Alt er kablet i hjemmet og ingen wifi. Må koble opp tv en gang i blant for oppdateringer.
innbiller meg i allefall at det er trygt

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.367
Torget vurderinger
1
Er dette et realistisk problem hvis man bare bruker hdmi via forsterker? Klarer ikke helt å stresse meg opp over det. Null kobling til wifi.
Problemet er at esim, eller simkort og et kinesisk abonnement ikke koster noenting for staten kina. Det finnes alternative veier for trafikk enn nettverket man har hjemme. Spørsmålet er bare hvor paranoid man skal være, og til hvilket bruk det skal være. For de fleste med fokus på sikkerhet på jobb, så blir slike kinesiske skjermer ikke brukt..
Det er som nevnt AndroidTV i bunnen, men med noe eget overlay over der.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
2
Her spør trådstarter om råd angående kjøp av TV, også ender diskusjonen opp med om Kina overvåker TCL tv'er.

Google, Facebook og de fleste store tjenester overvåker dere til enhver tid, og hvis Kina hypotetisk har muligheten til å overvåke noe via en tv, så vil det neppe være noe issue for en vanlig privatperson i Norge.

Hvis en virkelig er paranoid, så holder en seg unna mobiler, datamaskiner, og det meste som er tilknyttet WWW eller annen kommunikasjon, men det er en diskusjon som kan tas i egnet tråd under Off Topic.

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.418
Torget vurderinger
8
TCL får gode tester, så åpenbart andre ting. Ting som potensiell overvåkning og at eierne fritt og freidig står for generell undertrykkelse, straffearbeid, fengsling av og mord på dissidenter både i eget og andre land. Men hvis en ikke lar seg plage av å bidra til denslags så er det selvsagt bare å kjøre på.
Skal vi kjøpe ting uten deler fra Kina så blir det vanskelig å legge ut innlegg her inne eller kjøre en bil, buss eller fly etc etc etc

Sist redigert:

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Antall liker
266
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Røyk på en 98" TCL mqled85 (C765) i dag, så gleder meg veldig til neste torsdag!
Men undres hvordan kalkylene er når di selger til 60% rabatt, og jeg betaler 1.690,- for å få det ferdig montert på nytt veggfeste(til 1.500,-) i 2. etasje i blokkleilighet!?
Di bør jo være 3-4 stk for å få det opp, og 2-3 når det er innomhus, og, klokken går jo samme hvor rutinerte di er...

*for meg er det et personlig nederlag å gå for TCL, men, jeg ser pr nå ingen annen utvei :/

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
62
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Samsung 98" 4K Neo QLED TV TQ98QN90DATXXC

Da er denne på salg igjen
Er denne og foretrekke fremfor
Sony X90L
Og
TCL x955

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Antall liker
266
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Hva tenker folket, skal/bør jeg ta vare på embalasjen, eller skal jeg bare drite i, og så lever det så lenge det lever helt til det går i søpla?
Tror jeg på sett å vis skal kunne få tatt vare på det aller meste i garasjen, men, så er det det der med å samle på dritt som aldri blir brukt igjen..

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.367
Torget vurderinger
1
Hva tenker folket, skal/bør jeg ta vare på embalasjen, eller skal jeg bare drite i, og så lever det så lenge det lever helt til det går i søpla?
Tror jeg på sett å vis skal kunne få tatt vare på det aller meste i garasjen, men, så er det det der med å samle på dritt som aldri blir brukt igjen..
Er du fornøyd, så er det ingen poeng i å ta vare på søpla. Den kommer nok til å vare såpass lenge at du har lyst på TV før den konker uansett tenker jeg. ;)

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.367
Torget vurderinger
1
Man han Hisense også da
Men så en på youtube at det var den tven som var mest inne til reprasjon
Og hvor bra de er vet jeg heller ikke

Hisense er vel en av få TVer som har konka på TVreviews var det vel der de tester med å ha TV på 24/7 for å teste mest ekstreme situasjoner over flere år, men det var visstnok bare å bytte power så fungerte de igjen.

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Antall liker
701
Hva tenker folket, skal/bør jeg ta vare på embalasjen...
Jeg tar alltid vare på original embalasje i 5år etter nytt produkt er kjøpt,til reklamasjonsretten er gått ut.
Etter det er det bare å kaste.
Bortsett fra høyttaler og forsterker embalasje,ting jeg kanskje blir å selge i fremtiden.

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Antall liker
266
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg tar alltid vare på original embalasje i 5år etter nytt produkt er kjøpt,til reklamasjonsretten er gått ut.
Etter det er det bare å kaste.
Bortsett fra høyttaler og forsterker embalasje,ting jeg kanskje blir å selge i fremtiden.
Når du sier det..lurt..
Tror jeg får lage meg plass i garasjen og ta vare på det ja..

Topp Bunn