Aavik Acoustics venner

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Har gjort innkjøp av en ny U180. Kjempefornøyd med forsterkeren. Eneste jeg kunne tenkt meg bedre er fjernkontrollen. Det blir levert med Apple TV fjernkontroll. Et produkt av denne kvaliteten fortjener bedre. Litt flisespikkeri, men sånn er det med meg. Gikk fra Devialet 440. Noen andre som har denne modellen?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.583
Antall liker
2.787
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Søker om medlemsskap i denne eksklusive tråden.
Har for litt siden blitt den heldige eier av samme forsterker som trådstarter har.
Og jeg gikk jammen meg fra Devialet til Aavik, jeg og.....
Har vært strålende fornøyd med min tidligere Devialet D200, men opplever at det har åpnet seg en litt annen (og bedre) hifi- og musikkverden med Aavik U-180 på plass i husguden.
Måtte riktignok gå noen runder både meg meg selv og banksjefen før det ble handel, men har en god og rimelig trygg følelse av at jeg er rimelig tett på en 10`er, hvis blinkskyting kan fungere som metafor.

Aavik12.jpg


mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei.
Søker om medlemsskap i denne eksklusive tråden.
Har for litt siden blitt den heldige eier av samme forsterker som trådstarter har.
Og jeg gikk jammen meg fra Devialet til Aavik, jeg og.....
Har vært strålende fornøyd med min tidligere Devialet D200, men opplever at det har åpnet seg en litt annen (og bedre) hifi- og musikkverden med Aavik U-180 på plass i husguden.
Måtte riktignok gå noen runder både meg meg selv og banksjefen før det ble handel, men har en god og rimelig trygg følelse av at jeg er rimelig tett på en 10`er, hvis blinkskyting kan fungere som metafor.

Vis vedlegget 967695

mvh
Proffen
Gratulerer med ny forsterker. Ser vi begge har gått den samme veien fra Devialet til Aavik 😉
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.583
Antall liker
2.787
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Gratulerer med ny forsterker. Ser vi begge har gått den samme veien fra Devialet til Aavik 😉
Takker!
Joa, vi har visstnok begge hatt Devialet, men din var nok hakket råere enn den jeg brukte.
Devialeten kom i sin tid på plass pga ønsket om å redusere antall komponenter i racket, og det ble ganske raskt klart at det til da var den beste ampen jeg har hatt i eie. Den funket svært godt, både sammen med Magnepan 1.7, Pylon Emerald 25 og Jasper 25, og gjorde seg absolutt ikke bort sammen med Gold Note A6, da de var på hjemlån i våres.
NÅ - derimot - opplever jeg en ny og ganske annerledes hverdag. Har skrevet litt om det i egen anleggstråd, men kan oppsummere det slik:
Jeg tror den RÅESTE og beste forsterkeren jeg noensinne har hørt må være D’Agostino Momentum Integrert, i samspill med Vivid Giya og SOTA vinylspiller og en relativt heftig streamer. Momentumen koster dog "NOGET" mer, og bare øser power, oppløsning og organiske klang, og gir et trøkk og et headroom hinsides alt annet jeg har hørt.
Nå er verken min amp, mine høyttalere eller kilder i samme liga som i nevnte oppsett. Men jeg kommer ikke bort fra at jeg likefullt får lydmessige assiasjoner til oppsettet jeg refererer til.
Aaviken har et ganske annet trøkk, et heftig fundament om du vil - enn Devialeten. Ikke minst merkes det når musikk avnytes på lavere volumnivå. Og når jeg ratter på litt, blir det som å sitte bak rattet på en heftig Porsche eller tilsvarende. Det bare funker, og forsterkeren har stålkontroll på alt den skal kontrollere.
Bredde, høyde, dybde er på stell i lydbildet.
Trøttende sibilanter eksisterer ikke.
Lydbildet er oppløst og organisk, og det mest støyfrie undertegnede har opplevd i eget oppsett - by far.
Til saken hører jo også eiergleden, samt gleden over å gjøre både gode salg og ikke minst KJØP. Jeg har i lang tid basert meg på å handle brukt, fordi man da kan få atskillig mer for tilgjengelige dineros. I så måte er jo både kjøpet av amp + høyttalere handler jeg mener har vært gode handler, selv om mange Hvermansen ville hevet på øyebrynene og ristet på seg whiplash over summene som investeres - selv om der finnes andre som handler for masse mer.

Noe jeg "savner" da? Tja, si det. Ikke direkte linket til komponentene i racket. Men hadde ikke sagt nei takk til et lytterom på 2-3-4 ganger størrelsen jeg har til disp. Tror gjerne jeg ville fått mer ut av oppsettet da. Men livet er nå engang som livet er, og då lyt ein gjera det beste ut av det man har til disp. Ikke sikkert en annen bedre halvdel hadde sett med like blide øyne på galskapen man driver med. Alternativet hadde gjerne ellers vært en manglende bedre halvdel, og det er jo ikke sikkert at tilværelsen ville vært den samme da - selv om det ville kunnet gitt enda friere hifi-tøyler...... :rolleyes: :ROFLMAO::censored:

mvh
Proffen
 
Topp Bunn