S
Syncrolux
Gjest
Jeg synes den var aldeles strålende !
Ikke mye spor av alderdom, heller. Det er ikke mange som gjør det der bedre uansett alder. Jentene låter fortsatt som de låt i 1978, ca. Tekster, musikk, produksjon er spitzenklasse. Virkelig en positiv overraskelse. Mest geniale comeback siden Elvis i ‘68. («I had to leave town for a little while…»)Jeg hørte på I still have faith in you nå - nei, ikke noe hørbar autotune her. Det er småsurt så det rekker og vel så det, og det er deilig å høre rett og slett. Dessuten ville autotune effektivt drept den flotte klangen Anni-Frid og Agnetha har sammen når stemmene deres er nesten på samme tone.
Det er vel heller usannsynligHar noen av de gått tomt for penger?
Og som Eagles sa: "We never split up, we just had a 14 year vacation". Her er tallene byttet om!Ikke mye spor av alderdom, heller. Det er ikke mange som gjør det der bedre uansett alder. Jentene låter fortsatt som de låt i 1978, ca. Tekster, musikk, produksjon er spitzenklasse. Virkelig en positiv overraskelse. Mest geniale comeback siden Elvis i ‘68. («I had to leave town for a little while…»)
Tror de har flere penge end vi kan drømme om.Har noen av de gått tomt for penger?
Det må i så fall være veldig «cirka».Jentene låter fortsatt som de låt i 1978, ca.
Takk for tipset!Sjelden jeg fortsatt spiller ABBA, men jeg spiller fra tid til annen Nils Landgrens Funk Unit som har en egen skive med tolkninger av ABBA låter (Funky ABBA). DA hører jeg godt hvor utrolig bra de låtene faktisk er.
"This is the follow up of The Visitors"
Hva vil folket ha? Bare se på hva som spilles mest på Spotify osv. Og det er ikke akkurat fjortismusikk.Blir det ikke litt feil å skylde på "folket" for NRKs patetiske spillelister med fjortismusikk?? Jeg tviler sterkt på at det er "folket" vil ha...
Hørte gjennom plata, og synes for mye av ABBA-særpreget forsvant. Ble liksom litt generisk funk/hip-hop med ABBA-tekster.Sjelden jeg fortsatt spiller ABBA, men jeg spiller fra tid til annen Nils Landgrens Funk Unit som har en egen skive med tolkninger av ABBA låter (Funky ABBA). DA hører jeg godt hvor utrolig bra de låtene faktisk er.
Hørte gjennom plata, og synes for mye av ABBA-særpreget forsvant. Ble liksom litt generisk funk/hip-hop med ABBA-tekster.
Men ellers virker Nils Landgren interessant, så skal sjekke en del andre utgivelser fra ham.
Jøss, så artig å høre, har så mange ganger tenkt dette her klarer få andre slik de to jentene gjorde, og så er kanskje det du her nevner kanskje litt av årsaken bak.Jeg hørte på I still have faith in you nå - nei, ikke noe hørbar autotune her. Det er småsurt så det rekker og vel så det, og det er deilig å høre rett og slett. Dessuten ville autotune effektivt drept den flotte klangen Anni-Frid og Agnetha har sammen når stemmene deres er nesten på samme tone.
Ca. 30% så god som originalen. Så det betyr at den er ganske god.Steven Wilson gjør en Abba cover
Funker som bare det
Hmm... På nesten hele I still have faith in you er det da vitterlig duett.På de to nye låtene synger de på skift, eller det er lagt på kor. En ordentlig Abba låt skal ha duett hele veien.
Jeg likte Björn best av de to...Jeg likte ABBA i sin tid. Begge to
Denne derimot:Ca. 30% så god som originalen. Så det betyr at den er ganske god.
Brevet henger fortsatt på veggen i fabrikken. Abba står i dette tilfellet for Aktiebolaget Bröderne Ameln, så et ekstra AB er strengt tatt litt redundant.The Swedish pop group ABBA are not connected to the company, but in 1974 the group's manager contacted Abba AB to confirm that there would not be any issues around them using the same name ( ref ) Wiki
Your point being? Jeg er ingen ABBA fan, men kan respektere at bandet gjør dette, så hva gjør at du kommer med en sånn kommentar? Spør for en venn...Har noen av de gått tomt for penger?
The first two singles from Abba’s forthcoming album, to be released on 5 November, were in first and third place on YouTube’s trending rankings in 12 countries on Friday, including the UK. I Still Have Faith In You gained 4.4m views within 24 hours in Britain and Don’t Shut Me Down 1.4m views.
In a further confirmation of the Scandinavian pop band’s cross-generational appeal, Abba have already amassed 991,000 followers and 5.5m likes on TikTok despite only joining the platform on 1 September.
The group, who made a piano rendition of Dancing Queen that received 7.3m views their first post, have spawned a huge number of videos from generation Z fans lip-syncing to songs or parodying scenes from the film Mamma Mia.
While Spotify has not updated its charts since the release of the singles, it shared data showing the band were most streamed by 18- to 24-year-olds, and that their music has been growing in popularity since 2014, with streams doubling over that period. Dancing Queen is the most popular track on the platform, the data showed.
Jeg bare undres... beklager hvis du ble støtt eller lei deg - svarer for meg selv.Your point being? Jeg er ingen ABBA fan, men kan respektere at bandet gjør dette, så hva gjør at du kommer med en sånn kommentar? Spør for en venn...
Jeg er ikke overrasket over de tallene. ABBA vil nok prege musikkhøsten enten vi liker det eller ei.Abba singles race to top of streaming charts in comeback triumph
Swedish pop group shows cross-generational appeal, amassing 5.5m likes on TikTok since 1 Septemberwww.theguardian.com