dag1234 skrev:
Zomby_Woof skrev:
dag1234 skrev:
Du vet visst ikke at i Norge er det lange køer for å adoptere barn, og spebarn er det virkelig rift om. Det tar fort et par år fra man starter prosessen til ungen (evntuelt) er på plass. Det er mangel på barn, ikke foreldre som ønsker å adoptere.
Det er i beste fall et lokalt underskudd på foreldreløse barn, for å si det mildt! Jeg skal ikke henvise til tråden om smørkrisa, selv om det er fristende...
Jeg har ikke fulgt den tråden, og skjønner ikke svaret ditt.
Vi kan jo ikke hjelpe alle barn i verden, men vi kan jo hjelpe ganske mange likevel.
Du er gjerne ikke interessert i å diskutere dette alvorlige temaet. Helt greit det. Det er jo tross alt et hifi-forum.
Det ligger ikke mer i det enn at det har vært en lokal underproduksjon av smør i Norge i forhold til etterspørselen. Samtidig har det vært toll på import av smør, slik at import ikke kunne brukes for å dekke opp differansen.
Du sier at det er umulig å hjelpe alle (jeg antar foreldreløse) barn i verden. Det er mulig, men strengt tatt ikke spesielt relevant for problemstillingen. Det som er relevant er at for hvert ufrivillig barnløst par (evt. enslige voksne), kan et foreldreløst barn hjelpes. Først når man har paret sammen det maksimale antall ufrivillig barnløse og foreldreløse barn vil man kunne rettferdiggjøre å lete etter andre løsninger på det gjenstående problemet. Jeg antar det gjenstående problemet vil være foreldreløse barn, ikke ufrivillig barnløse.
Problemet som oppleves lokalt kan ikke forklares med underskudd på barn, all den tid det fortsatt finnes noen uten foreldre.
Og jaggu klarte du ikke å få meg til å mene noe!
Selv om det er 'OT'...