Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Neuro

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Tja, jeg kjøpte en v2.0 i juni som jeg har hatt problemer med. Etter to turer til ECS så er det enda ikke i orden og jeg venter fortsatt på en løsning. Det er greie folk å ha med å gjøre, men det virker som at ting tar tid der.
     

    Jesnag

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Sted
    Rogaland
    Eg håpe for din del at di for fikset den til slutt. Eg ha kjøpt en V1.0 oppgradert på elkjøp for 5uker siden, den slutte og ta imot signaler eg gjer han som play, stopp osv. Så den er akkurat blitt send inn til dei.
    må sei at eg ha slete en del med og for tak i folk på ecs. Nå ha spelaren låge i posten der oppe en stund uten at noen ha hentet den, så er spent på koss lang tid det ta tilslutt og for han fikset.
    er jo egentlig litt trist at et produkt som er 5 uka gammale (siden eg kjøpte han nytt då) må sendes inn i det heile tatt. Han va sån fra dag ein og, så angre nesten litt på kjøpet så langt.
    men nå det er sakt så spele han jo veldig fint når han gjer som eg seie då :p
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Tja, jeg kjøpte en v2.0 i juni som jeg har hatt problemer med. Etter to turer til ECS så er det enda ikke i orden og jeg venter fortsatt på en løsning. Det er greie folk å ha med å gjøre, men det virker som at ting tar tid der.
    Ting tar tid der ja, er helt sikkert. Har et par EC forsterkere til rep der etter lynnedslag. Sendte de for 2.5 mnd siden, fikk beskjed nå at den ene er ferdig og de skal starte på den andre nå. De er trege til å svare på mail og tlf om de i det hele tatt svarer. Frustrerende opplegg, så maser forsikringa på avslutning av saken og.
     

    Kenandrerode

    Fersking
    Ble medlem
    30.10.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Som innlegget tidligere lurer jeg på om jeg bør kjøpe V1.0. Har idag vincent S6 men den er sølv å passer ikke helt inn til mine andre sorte komponenter, deriblant en Abrahamsen V6.0 DAC.

    så lurer da på om dette er en god spiller på linje med S6en?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror at hvis de hadde hatt mange ansatte hadde dette merket kostet like mye som EC
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En V1 er bare en V6 med drivverk, så jeg ser ikke helt vitsen, men den er sikkert helt grei.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Jeg var hos Abrahamsen i går for fiks av min V3, og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med service fra den kanten. Nå er den oppgradert, og støy-problemet skal være ok (ikke prøvd den enda). God service og ingen problemer er min erfaring.
     

    Jesnag

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Sted
    Rogaland
    Hei du.
    Nå ha eg aldri hørt vincent S6, så om en V1.0 er bedre eller ei kan ikke eg svare på.
    Men som eg ha skrevet tidligare ha eg nettopp kjøpt meg en V1.0 (oppgradert), og er veldig fornøyde med lyden i den.

    Desverre motte eg sende den inn til programmoppgradering med en gang også tok reperrasjonen 2uka. I tillegg så va det en del styr og for tak i Ecs holding og innen 24 timer etter service fikk eg feilen på nytt.
    Men etter det så ha den til nå fungert bra og med fin lyd.

    Alt i alt er eg fornøyde med spelaren, destomindre det ikke skjer mer tull nå då.


    positivt: fin design, bra lyd, xlr og rca utgang,
    negativ: litt dårlig fjernkontroll respons, feilen eg opplevde i starten.


    Feilen gjekk ut på at den sluttet og ta imot signal fra fjernkontroll og så fra knappene og dersom noen lure på det.
     

    Jesnag

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Sted
    Rogaland
    Hei.
    Eg er ennå litt ferske på denne fronten og holle ennå på og eksperimentere litt med ka elektronikk eg vil bruke.
    Er det noen i Stavanger området som ha en V3 til salg eller låns? Eller eventuelt en ec-3,4,4.5 eller 4.7?

    Ska iallfall ha ny preamp:) men slite med valg mellom V3 eller en av EC sine.
    Noen som ha innspill eller meninger om ka eg bør gå for????
     

    vadefugler

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Heisann.

    Sitter med en A-DAC II og ordene skal jo ha det til at den balanserte utgangen er mye bedre. Har desverre ikke balansert inn på forsterkeren...har det noe for seg med en overgang fra XLR til RCA eller er det borkastet? Ligger hele forskjellen i lydkvalitet bare i at man kjører balansert hele veien, eller kommer det rett og slett mere godlyd ut av XLR kontaktene selv med en overgang.....Noen som har prøvd?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.113
    Antall liker
    9.181
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Finnes det egentlig noen butikker som selger Abrahamsen-forsterkere lenger?
    Etter hva jeg kan finne på Google, så finner jeg kun et par butikker som har A-DACen..

    Vet Elkjøp solgte Abrahamsen sine produkter før, men det er vel lenge siden nå...

    Noen som vet?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert, men jeg vet ikke om det er så mange produkter å selge akkurat nå. ???
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.113
    Antall liker
    9.181
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sikkert, men jeg vet ikke om det er så mange produkter å selge akkurat nå. ???
    Men er V-serien utgått?
    Og den nye serien det har vært snakk om har jo vært på trappene i mange år nå...nesten redd for at økonomien skranter hos Abrahamsen..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fatter ikke at gigantiske Elkjøp ikke får Abrahamsen, XTZ eller andre til å lage en egen seire hi-fi produkter til seg...

    De har knapt en forsterker å selge, tør påstå at i deres lyd/musikk avdeling er 95 % av vareutvalget konsentrert til TV-skjermer & bærbart.

    Både disse og Expert undervurderer sitt publikum sterkt, så leng de åpenbart tror vi ikke lytter til musikk med ønsker om god gjengivelse. De sleger oss gjerne en flatskjerm eller Miele komfyr til en samlet verdi av 100.000 kroner, men spør man om stereo har de knapt selvtillit til å anbefale noe til kr 1.999,95

    Jaja, dem om det. Men at det går an å bomme så utrolig på et område; musikkgjengivelse - sågar av to av de største leverandøreneav ting & tang med stikkontakt i ene enden - synte sjeg er godt gjort :)

    Men Hifiklubben & Soundgarden gråter sikkert ikke for det.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror nok de er oppe å går ja. :)
    Har sendt DACen min inn til de nå og kjappe svar på mail.

    (Lynet slo ned så det smalt i kontaktene og da røk pcen. Så har nok følgt usb ledningen til dac. DAC virker på alt utenom usb, da ny pc ikke finner noe på tlkoblet enhet)
    Var vist ikke så dyrt å fikse)
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har et vanskelig spørsmål her :)

    Er på jakt etter en litt varmere effekt enn min parasound A23. prøvde min Electrocompaniet ECI 6DS og det klaffet helt nydelig, men disse EC ampene er drøy i prisen. hvordan står en abrahamsen v4.0 mot disse ampene fra EC?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har et vanskelig spørsmål her :)

    Er på jakt etter en litt varmere effekt enn min parasound A23. prøvde min Electrocompaniet ECI 6DS og det klaffet helt nydelig, men disse EC ampene er drøy i prisen. hvordan står en abrahamsen v4.0 mot disse ampene fra EC?
    Etter som jeg har lest er det gamle EC lyden.
    DAC V6 låter vertfall som gamle EC lyden men med bedre og fastere bass (oppgradert kort) og luftig og fint. Ikke hørt nye EC selv.
    Men kanskje noen andre vet?
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.018
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Har en Dac V6, hvor jeg har vurdert oppgradering av kort. Så tok kontakt med Abrahamsen for å bestille nytt.
    Men fikk da svar om att så lenge symptomene på den svært sjeldne feilen med tidvis ullen/mørk lyd, anbefales det ikke å skiftes ut kort. Da originalkortet var det beste.

    Flere som har fått denne tilbakemeldingen?
    Dere som har oppgradert, hva oppleves som bedre? Er det noe dette har gått på bekostning av?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har en Dac V6, hvor jeg har vurdert oppgradering av kort. Så tok kontakt med Abrahamsen for å bestille nytt.
    Men fikk da svar om att så lenge symptomene på den svært sjeldne feilen med tidvis ullen/mørk lyd, anbefales det ikke å skiftes ut kort. Da originalkortet var det beste.

    Flere som har fått denne tilbakemeldingen?
    Dere som har oppgradert, hva oppleves som bedre? Er det noe dette har gått på bekostning av?
    Hmm.. jeg fikk med det gamle da jeg kjøpte min.. kanskje jeg bør teste det gamle når jeg får den igjen?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.018
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Har en Dac V6, hvor jeg har vurdert oppgradering av kort. Så tok kontakt med Abrahamsen for å bestille nytt.
    Men fikk da svar om att så lenge symptomene på den svært sjeldne feilen med tidvis ullen/mørk lyd, anbefales det ikke å skiftes ut kort. Da originalkortet var det beste.

    Flere som har fått denne tilbakemeldingen?
    Dere som har oppgradert, hva oppleves som bedre? Er det noe dette har gått på bekostning av?
    Hmm.. jeg fikk med det gamle da jeg kjøpte min.. kanskje jeg bør teste det gamle når jeg får den igjen?
    Flott om du skriver litt om erfaringene dine om du prøver å "swappe". Om du merker mye forskjell..
    Fikk også tips om att de jobbet med nye kort som dukker opp etter hvert, (Uvisst når..) Så vurderer da å vente til dette kommer.. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har en Dac V6, hvor jeg har vurdert oppgradering av kort. Så tok kontakt med Abrahamsen for å bestille nytt.
    Men fikk da svar om att så lenge symptomene på den svært sjeldne feilen med tidvis ullen/mørk lyd, anbefales det ikke å skiftes ut kort. Da originalkortet var det beste.

    Flere som har fått denne tilbakemeldingen?
    Dere som har oppgradert, hva oppleves som bedre? Er det noe dette har gått på bekostning av?
    Hmm.. jeg fikk med det gamle da jeg kjøpte min.. kanskje jeg bør teste det gamle når jeg får den igjen?
    Flott om du skriver litt om erfaringene dine om du prøver å "swappe". Om du merker mye forskjell..
    Fikk også tips om att de jobbet med nye kort som dukker opp etter hvert, (Uvisst når..) Så vurderer da å vente til dette kommer.. :)
    Ja.
    Fikk mail i dag om at ic kretsen på usb delen måtte bestilles da jeg har en eldre modell som de ikke hadde på lager, så den får de uti neste uke.
    Men skal teste når jeg får den igjen en gang.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er en feilretting, ikke en oppgradering, men den låter litt annerledes. Mer lyst/nøytralt etter bytte, og mer "Electrocompaniet" før.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.113
    Antall liker
    9.181
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har vurdert å se etter en brukt v2.0 og v6.0 til bruk som et rent stereoppsett. Ser at mange skriver om disse at de har vært på verksted - er det generelt noe dårlig kvalitet på disse produktene eller hva er årsaken til dette?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er en feilretting, ikke en oppgradering, men den låter litt annerledes. Mer lyst/nøytralt etter bytte, og mer "Electrocompaniet" før.
    Åja.. hmm.. da må jeg jo bare teste den gamle når jeg får DACen igjen hvis det blir bedre. :) Syns det låter ilag med Doxa meget godt.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.113
    Antall liker
    9.181
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har vurdert å se etter en brukt v2.0 og v6.0 til bruk som et rent stereoppsett. Ser at mange skriver om disse at de har vært på verksted - er det generelt noe dårlig kvalitet på disse produktene eller hva er årsaken til dette?
    Synspunkter?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.018
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Har vurdert å se etter en brukt v2.0 og v6.0 til bruk som et rent stereoppsett. Ser at mange skriver om disse at de har vært på verksted - er det generelt noe dårlig kvalitet på disse produktene eller hva er årsaken til dette?
    Synspunkter?
    Mye for pengene er vell gjenganger i beskrivelsene av V6. Har selv en stående i stereoppsett og er strålende fornøyd.
    Flere har sendt inn Dac'n sin for å skifte ut upsamplingskortet på dac'n.
    Var dette jeg refererte til i en post litt lengre her oppe.


    Kun ett fåtall 8-9 av 2500 produserte har hatt feil med veldig ullen/mørk lydsign. (Som blir bedre ved å slå av og på dac)
    Kortet i disse bør self. skiftes.


    Her er link til test av V6
    Lyd og bildes test:
    Abrahamsen V6.0 | Lyd & Bilde
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.113
    Antall liker
    9.181
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har vurdert å se etter en brukt v2.0 og v6.0 til bruk som et rent stereoppsett. Ser at mange skriver om disse at de har vært på verksted - er det generelt noe dårlig kvalitet på disse produktene eller hva er årsaken til dette?
    Synspunkter?
    Mye for pengene er vell gjenganger i beskrivelsene av V6. Har selv en stående i stereoppsett og er strålende fornøyd.
    Flere har sendt inn Dac'n sin for å skifte ut upsamplingskortet på dac'n.
    Var dette jeg refererte til i en post litt lengre her oppe.


    Kun ett fåtall 8-9 av 2500 produserte har hatt feil med veldig ullen/mørk lydsign. (Som blir bedre ved å slå av og på dac)
    Kortet i disse bør self. skiftes.


    Her er link til test av V6
    Lyd og bildes test:
    Abrahamsen V6.0 | Lyd & Bilde
    Takk for svar :)

    Ja ser ut som masse for pengene den v6.0.
    Nei bare spurte siden jeg har sett flere som har hatt forsterkerne inne til rens/rep flere ganger etc. Abrahamsen virker egentlig å ha gode kraftige forsterkere selv om wattene ikke er overdrevet. Var heldig å høre v2.0 og A-DAC med et par stativhøyttalere på HiFi Messa i Horten for noen år tilbake, og det var blant de beste auditionene jeg noen gang har hørt :)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Er enig med de som hevder at V6 er mye for pængan. Trur man ska strekke mange laken ekstra før d blir nåkka bedre. Kjøpte min for 1900 kr her på sentralen for noen år siden. Har fungert/fungerer utmerket.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Vurderer å kjøpe en V2.0 (er det den nyeste?). Noen som vet hvordan denne er sammenlignet med f.eks ECI3, ECI4, eller ECI5? Større strømforsyning ser jeg, men mindre watt. Skal pares med Focal Electra 936, så mye strøm er bra.

    Er dette virkelig biff til pølsepris?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vurderer å kjøpe en V2.0 (er det den nyeste?). Noen som vet hvordan denne er sammenlignet med f.eks ECI3, ECI4, eller ECI5? Større strømforsyning ser jeg, men mindre watt. Skal pares med Focal Electra 936, så mye strøm er bra.

    Er dette virkelig biff til pølsepris?
    Jeg har hørt V2.0 og en del av de nevnte ECI-forsterkerne - dog ikke på samme høyttalere og med samme elektronikk - men inntrykket er at det ikke låter helt ulikt. Fikk ikke inntrykk av at V2.0 hadde så mye av det jeg kaller musikalsk jerngrep, som høyttalerne dine kan hende har godt av. Men det blir jo bare et inntrykk, da...

    Men jeg mener å huske at V2.0 - i motsetning til ECs integrerte - ikke har pre-out. Det kan jo være noe å sjekke ut før du kjøper.

    PS: Jeg er ganske sikker på at de V2.0-forsterkerne jeg har hørt, har vært originale V2.0 - altså uten oppgradering. Basert på erfaringene med ECI-4, tipper jeg at en oppgradert utgave av V2.0 vil ha mer av det du er ute etter.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Vurderer å kjøpe en V2.0 (er det den nyeste?). Noen som vet hvordan denne er sammenlignet med f.eks ECI3, ECI4, eller ECI5? Større strømforsyning ser jeg, men mindre watt. Skal pares med Focal Electra 936, så mye strøm er bra.

    Er dette virkelig biff til pølsepris?
    Jeg har hørt V2.0 og en del av de nevnte ECI-forsterkerne - dog ikke på samme høyttalere og med samme elektronikk - men inntrykket er at det ikke låter helt ulikt. Fikk ikke inntrykk av at V2.0 hadde så mye av det jeg kaller musikalsk jerngrep, som høyttalerne dine kan hende har godt av. Men det blir jo bare et inntrykk, da...

    Men jeg mener å huske at V2.0 - i motsetning til ECs integrerte - ikke har pre-out. Det kan jo være noe å sjekke ut før du kjøper.

    PS: Jeg er ganske sikker på at de V2.0-forsterkerne jeg har hørt, har vært originale V2.0 - altså uten oppgradering. Basert på erfaringene med ECI-4, tipper jeg at en oppgradert utgave av V2.0 vil ha mer av det du er ute etter.
    Takk for respons Ulf!

    Både det med musikalsk jerngrep og pre-out er viktige paramtre for meg. Det med jerngrep viktig for å få fram dynamiske kontraster i spesielt grunntoneområdet. Uten det blir fort Electra'ene kjedelige. Tenkte den har forholdsvis stor trafo og kanskje kan trylle fram det, men watt spiller kankje inn her. UP har fått større lyttebank så det kan jo hjelpe på litt.

    At den ikke har pre-out (sjekka opp) er kjipt fordi suben min bare har RCA input.


    EDIT: Har en SAT Amplifix halvveis på handa, og den har pre-out. Bare redd for at det skal tilte for mye mot det lyse. Derfor hadde muligens V.2 vært midt i blinken for min økonomiske situasjon nå. Hadde den bare hatt pre-out. Men, jeg skal ikke dra SAT greiene for langt her i gode gamle Abrahamsens vennetråd.
     
    Sist redigert:

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Jeg har lyst til å bli et ekte medlem av denne tråden, men hvær gang jeg finner det jeg ønsker på nett så er det enten solgt eller selger kan ikke sende (Bor i nordland) Hvis noen vurderer å selge v1,v3 og v6 så er det bare å ta kontakt :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har lyst til å bli et ekte medlem av denne tråden, men hvær gang jeg finner det jeg ønsker på nett så er det enten solgt eller selger kan ikke sende (Bor i nordland) Hvis noen vurderer å selge v1,v3 og v6 så er det bare å ta kontakt :)
    Ligger to ting her til salgs, på sentralen :)
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Da er v1 og v6 påtur i posten :) v6 er en Malmin moddet sak, noen erfaringer med den? Planen var alltid å gå for en ec 4.7 (trenger analog inngang til sacd og lp spiller) Men det lille jeg har av info ang malmin modden så bør jeg kanskje heller vente litt og gå for 4.8?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.018
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Da er v1 og v6 påtur i posten :) v6 er en Malmin moddet sak, noen erfaringer med den? Planen var alltid å gå for en ec 4.7 (trenger analog inngang til sacd og lp spiller) Men det lille jeg har av info ang malmin modden så bør jeg kanskje heller vente litt og gå for 4.8?
    Gratulerer! Ordna seg rimelig kjapt dette :)
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Takker, gleder meg som en unge til å få alt i hus. Meget spennt på resultatet, har testet endel EC og har alltid angret på at man solgte unna det man hadde der. Håper man får tilbake noe av magien ved dette. Anlegget blir da: Triangle celius 202, EC aw180, v6 med Malmin mod, v1, pro-ject debut carbon, yamaha s2700 og htpc. Bortsett fra en eventuell ny pre (v3, 4.7 el 4.8 ) så håper jeg dette er nok til å holde oppgraderings behovet unna en god stund :D
     
    Sist redigert:

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Hvem er det som står for salg av Abrahamsen produktene nå for tiden da.

    Destiny..:)
     

    jha79

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Thomas Abrahamsen mente at dem skulle få produkter inn iløpet av februar. Blir solgt via nettbutikken deres.
     
    B

    b.helgesen

    Gjest
    Hei alle Abrahamser ! Jeg er en lykkelig eier av: V1 , V2 og V6 . Jeg syntes det er veldig spennende å eksperimintere med kabler , men nå tror jeg det er slutt...... Tror jeg har funnet meget bra parring med følgende kabler : Viablue coax digital fra V1 til V6 . Silk 050 Xlr signalkabler fra V6 til V2 og som kabler til mine Parhos Lyric 402 høyttalere , benytter jeg Silspeak 040 . Disse har jeg også laget jumpere av . Disse kablene gir ( i alle fall etter mine ører ) det beste lydbildet og lydkvalitet jeg har oppnådd med dette Abrahamsen oppsettet . Og jeg har prøvd MANGE kabelmerker !!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn