Abrahamsen V 6.0 - Ombygning til pre.

highendelf

Medlem
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
0
Et par spørsmål: Er denne dac like lite kilen på forskjellige drivverk som det f.eks. Benchmark dac1 er? Og er det noen som har testet disse opp mot hverandre? Hører gjerne info om dette både med og uten mod. Vurderer å kjøpe meg dac i nærmeste fremtid og er i villrede om hva jeg bør velge..

Ble medlem
22.01.2009
Antall liker
0
Olavt, hmmm frister "Veldig" å sende Abrahamsen DAC'en din retning ;D, men er litt skeptisk til hva som skjer hvis den ikke funker etter at jeg har motatt den, eller få dager etter jeg har testet den, da sitter jeg jo igjen på "bar bakke" :'( det er jo lite hyggelig!!

tror jeg må sette meg på "gjerdet" og avvente sitasjonen litt :-\
Tviler ikke på at det er et bra produkt, men jeg hadde i det minste håpet at konstruktør hadde repart for en litt lavere sum, hvis man fikk trøbbeli i ettertid av hans modifikasjon altså en form for begrenset garanti kansje 6-12 mnd. etter at produkt er moddet?? er vel umulig at abe tar inn DAC for reparasjon når det er tuklet med tenker jeg.. :-\
Hva med at man kan kjøpe seg en ekstra garanti hos Konstruktør av modd'en ?? eller noe slik?? :)

Ble medlem
22.01.2009
Antall liker
0
bumper denne tråden, og ser om det er mulighet for mer info ;), du snakket om noen bilder også, Hva sier "Rognlien", har han fått prøvd den?? 8)

olavt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
0
Roglien har ikke lånt den enda.
Men Roar Malmin gjør all ombygning, og bygger også inn/om det man måtte ønske av funksjoner.
Han er vesentlig flinkere enn meg til å bygge.
Sorry for treghet med bilder, skal fikse det.....

Ble medlem
22.01.2009
Antall liker
0
Hei igjen Olavt,

Flott at du kan svare på alle disse spørsmålen vi stiller deg, selv om det tar litt tid noen ganger ;)

Det er en ting som jeg ikke blir klart for meg. ??? Hvis jeg kjører full oppgradering så koster det 3500kr for oppgradering, (jeg har DAC'en fra før) da får jeg altså preamp-mulighet og en del bedre DAC(nytt filter?)

Du sier det at den er så bra at jeg kommer til bruke den som pre-amp ;D

Tror ikke at jeg har svar på dette spørsmålet ennå, kan være jeg har stillt spørsmålet feil: :-\
Kan jeg bruke den som pre-amp samtidig som jeg bruker DAC funksjonen? Altså ikke enten pre eller dac, men begge to samtidig og få full nytte av opgraderingene både av nytt filter på dac-delen og pre-muligheten?? Jeg har et elendig drivverk HK dvd22, og må nesten ha DAC for å få ok lyd :-[

Så det jeg faktisk lurer på, er om jeg mister dac'en når bruker v6.0 som preamp ??? ??? eller får jeg nytt filter på dac, og preamp-mulighet samtidig.??
Forstår ikke helt hvordan man kan få "en" boks til å gjøre "to operasjoner samtidig" ??? ???

Håper du kan svare på dette, :) På forhånd takk

olavt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
0
:) Selvfølgelig får du en dac og fjerstyrt pre i samme boks. Den fungerer altså som både dac og preamp etterpå. Du kan bruke den som kun dac, slik den er i dag, eller som dac og pre samtidig. Det er jo det som er det store poenget. Da blir den suveren! ;D

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Ja du kan bruke den som både preamp og dac :) alt i en boks! woho

Ble medlem
22.01.2009
Antall liker
0
Olavt,
heh, da ser jeg litt bedre begeistringen ja!! hehe ;D
Trodde det var enten eller, siden det var "måten du ordla deg på" som gjorde at jeg anntok at var som så.
At den enten måtte brukes som pre, og at jeg da "mistet dac" :eek: eller måtte bruke den som dac og da mistet pre.. ::)

Da ser jeg jo muligheten til å eksperimentere ganske mye, spesielt hviss man har en god integrert forsterker fra før, som også kan brukes som power-amp.
Og da kan man jo bytte Preamp etter humør 8) hehe rimelig digg!! ;D ;D

Takker for oppklaring ;) og ser virkelig frem til bildene, raska på lol ;D kan du ikke bare legge opp noen mobil-bilder av fronten inntil at du har tid til foto-seanse med DAC'en? ;)

Perspektiv

Medlem
Ble medlem
04.03.2007
Antall liker
0
Er det slik å forstå at utgangsbufferet på DAC-en i original stand har potensiale for forbedring? Dvs at det i utgangspunktet er konstruert relativt sett dårlig for å spare penger? Skjønt dårlig - stereo og dybdeperspektivet på denne DAC-en fremtvinger smil stadig vekk :)

Jeg kjører uansett DAC-en via integrert balansert forsterker, så preamp alternativet er ikke et alternativ.

(PS: er utgangsbuffer det samme som forsterkning på utgangen, eller har dette med kondensatorkapasitet/kvalitet å gjøre?)

Mvh
Stadig klokere ;-)

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Har en kompis som har fått utført samme sak av Malmin på en Dac3 fra Xindac. Betydelg oppgradering! Anbefales! Men syntes svarene på tråden fra trådstarter er sene...?

-Y

olavt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
0
Sorry for sene svar.... :)
Har ikke alltid så god tid om dagen :-\ Beklager!

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Roar Malmin holder på med min v6.0 nå. Valgte singleended, da forskjellen mellom single/balansert ikke er hørbart - men heller tilkoblingsmuligheter til effekt.

Skal komme med en tilbakemeldelse når jeg mottar min!

olavt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
0
Gleder meg til å høre hva du synes.... :D

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Da har jeg fått den og spillt 1 times tid.

Første inntrykk:

Den har den myke deilige mellomtonen som denne dacen innehar, men samtidig har lydbildet åpnet seg opp mye mer. Den spiller rett og slett helt fantastisk. Det er helt andre saker enn dacen alene + pre.

Sto helt inntil høytt. Denne saken er virkelig helt tyst :)

For 2500 er denne modden løp og kjøp! Jeg hadde faktisk vært villig til å betale mer enn 3ggr prisen for denne oppgraderingen (nei jeg kødder ikke).

olavt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
0
godt å høre at vi er enige eiv, men tror folk syns det er for billig til at det skal være så bra.....
du får ikke den lyden i nærheten av prisen....

Topp Bunn