AC/DC

Skal du på AC/DC konserten på Valle Hovin?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    For min del ville jeg savna Bon Scott, men det er nå meg da. Han nye fyren er sikkert fin han.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.762
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    For min del ville jeg savna Bon Scott, men det er nå meg da. Han nye fyren er sikkert fin han.
    ;D

Han nye fyren som har holdt på i snart 30 år?

mvh
    KJ

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    348
    Torget vurderinger
    11
    Noen som vet hvorfor de ikke luftet litt underveis. Ble veldig dårlig luft etterhvert.
    De åpnet lukene i taket rett før ac/dc kom på scenen, men ikke mens ac/dc holdt på.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Store arena konserter blir etter min mening ofte et pes. Jeg kjørte frem og tilbake og opplevde kaoset på den måten. Slapp heldigvis selve konserten ;D Har sett ACDC for en 8 år siden i Spectrum. Et festlig liveorkester :) :)

Ble medlem
    02.11.2006
    Antall liker
    0
    Det blir Valle på meg
    4 AC/DC konserten

De gamle er eldst 8)
    De rocker på NRK1 nå ;D

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Første konserten (med AC/DC) for min del, men dette ga mer smak, det var ett vannvittig bra scene show, gleder meg som en unge til 15. juni. Savnet på lik linje med Valentino High Voltage fra settlisten, men det blir flisspikking fra min side. Legger ved noen bilder:

Vedlegg

BraveSirEdmund

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    129
    ???
    Savner en avkryssningsmulighet i spørsmålet om konsert. Skulle gjerne vert både på fornebu og valle, men det gikk ikke. Men jo, på konsert skal jeg. Madrid 02.04. 8)

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    BraveSirEdmund skrev:
    ???
    Savner en avkryssningsmulighet i spørsmålet om konsert. Skulle gjerne vert både på fornebu og valle, men det gikk ikke. Men jo, på konsert skal jeg. Madrid 02.04. 8)
    Dine bønner er hørt, har nå laget en ny en, resultatene fra den andre følger:

Fornebu 16 (30.8%)
    Valle Hovin 15 (28.8%)
    Ja, om jeg får billett 5 (9.6%)
    Nei 16 (30.8%)

Stemmer totalt: 52

-morten-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    7
    hei,

da blir det dublin til lørdag, noen andre? herfra altså.

mvh

-morten-

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    65finger skrev:
    Smibakkjen skrev:
    Har nå tatt til fornuften og bestilt noen slike til Valle Hovin ;) Burde funke bedre enn 3M sine engangs plugger (får jeg virkelig håpe).
    http://www.sensorcom.com/product.asp?P_ID=975&PT_ID=411
    de er gode :)
    Det er hvertfall det jeg har fått inntrykk av, får håpe de svarer til forventningen. Nå spørs det bare hvor mange dager de blir stående i den "forsinkende og fordyrende" tollbehandlingen til posten :-\

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Smibakkjen skrev:
    65finger skrev:
    Smibakkjen skrev:
    Har nå tatt til fornuften og bestilt noen slike til Valle Hovin ;) Burde funke bedre enn 3M sine engangs plugger (får jeg virkelig håpe).
    de er gode :)
    Det er hvertfall det jeg har fått inntrykk av, får håpe de svarer til forventningen. Nå spørs det bare hvor mange dager de blir stående i den "forsinkende og fordyrende" tollbehandlingen til posten :-\
    Har nå annkommet, og er testet ut under boring med en gammel Cobra fjellboremaskin, hørselen er fortsatt inntakt, samt att klangen av boret som slår mot fjellet hørtes veldig naturtro ut, så dette tyder på ett godt kjøp. Da er det bare å vente til Angus og kompani entrer Valle Hovin ;)

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Smibakkjen skrev:
    Men glemte å putte dem i bagen, og er nå på vei over fjellet. Lurer derfor på om der er noen i hovedstaden som forhandler disse, eller noen tilsvarende øreplugger?

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Smibakkjen skrev:
    Smibakkjen skrev:
    Men glemte å putte dem i bagen, og er nå på vei over fjellet. Lurer derfor på om der er noen i hovedstaden som forhandler disse, eller noen tilsvarende øreplugger?
    De fleste instrumentbutikker har like eller tilsvarende. Burde ikke være noe problem å finne noen.

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Wergeland skrev:
    Smibakkjen skrev:
    Smibakkjen skrev:
    De fleste instrumentbutikker har like eller tilsvarende. Burde ikke være noe problem å finne noen.
    Takker for svaret, å kommer med ett oppfølgingsspørsmål, kan noen komme med noen forslag til instrumentbutikker i Oslo sentrum.

N

nb

Gjest
    Smibakkjen skrev:
    Takker for svaret, å kommer med ett oppfølgingsspørsmål, kan noen komme med noen forslag til instrumentbutikker i Oslo sentrum.
    Riff i Prinsens gate (like ved Karl Johan)
    Det ligger en 100 meter fra Oslo City som jeg ikke husker hva heter.
    Det ligger en i operapassasjen
    Hornaas musikk i Storgata

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.368
    Torget vurderinger
    4
    Og ingen har et par billetter til overs.....? ::)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Hus
    Myrbråthen Musikk ligger like ved baksiden av Oslo City. Ikke i Stenersgate, men over lyskrysset når en kommer ut bak Oslo City.

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Ser virkelig frem til morgendagen,sol,øl og acdc blir vel itj mye bedre enn d :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.225
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne vært på AC/DC. :-[

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg solgte billettene til AC/DC. Av en eller annen grunn hadde jeg plutselig ikke lyst til å dra. Begynner jeg å bli gammel?

N

nb

Gjest
    BT skrev:
    Jeg solgte billettene til AC/DC. Av en eller annen grunn hadde jeg plutselig ikke lyst til å dra. Begynner jeg å bli gammel?
    Gammel, dum, svakt øyeblikk, mistet fokus - pick your poison;)

Det er ikke akkurat et pluss at de skal spille på den dynga av en arena, men AC/DC bør man få med seg uansett synest jeg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    nb skrev:
    BT skrev:
    Gammel, dum, svakt øyeblikk, mistet fokus - pick your poison;)

Det er ikke akkurat et pluss at de skal spille på den dynga av en arena, men AC/DC bør man få med seg uansett synest jeg
    Da velger jeg dum. ;D

Man burde fått med seg AC DC naturligvis, men med hotell og fly fra Trondheim blir det kostbart, og så har jeg sett dem på 80-tallet, som kanskje var et bedre tidspunkt å se dem på. Og så har jeg nylig sett Whitesnake, som er større favoritter for min del, så...

N

nb

Gjest
    BT skrev:
    Da velger jeg dum. ;D

Man burde fått med seg AC DC naturligvis, men med hotell og fly fra Trondheim blir det kostbart, og så har jeg sett dem på 80-tallet, som kanskje var et bedre tidspunkt å se dem på. Og så har jeg nylig sett Whitesnake, som er større favoritter for min del, så...
    Ja, fra Trondheim blir det litt mer styr, jeg ser den. Det var en veldig god konsert på Telenor Arena i alle fall, så får satse på at de leverer varene denne gangen også. Jeg har et lass med kompiser som kommer nedover fra Sunnmøre, så det er tydelig at folk er ivrige på dette også utenfor Oslo.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    BT skrev:
    Og så har jeg nylig sett Whitesnake, som er større favoritter for min del, så...
    så.......

ja du har tippet over med alderen, helt klart.

softie!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    ErosLoveking skrev:
    BT skrev:
    Og så har jeg nylig sett Whitesnake, som er større favoritter for min del, så...
    så.......

ja du har tippet over med alderen, helt klart.

softie!
    ;D
    Det må ha skjedd nå i det siste vil jeg tro, siden jeg var på Iron Maiden og Judas Priest i fjor.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Hus
    Fullt blås på Valle Hovin i kveld, og de viste hvem som er sjefen i tungrock sirkuset. Kjempekonsert :D

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Var på Telenor Arena og trodde jeg hadde fått dosen min. Er ikke verdens største AC/DC fan. Tok en sykkeltur opp til Valle i går kveld for å titte litt. Resultatet var at jeg ble stående fra Dirty Deeds til You Shook Me All Night Long (ca en time, kanskje litt mer) for det var så bra!

Tror vindretningen var (u)gunstig i går for man kunne høre AC/DC på hele østkanten av byen.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Knallbra konsert! Jeg misset Telenor Arena, og dette var for meg et stort høydepunkt i mitt konsertliv. (Det hjelper jo litt at jeg har lånt ørene fast til AC/DC siden jeg var rundt 12-13 år, og dermed kan regnes som AC/DC-fan gjennom brorparten av livet).

Det merkes jo at Brian Johnson (vokalisten) begynner å slite med stemmen, men du verden: han gir jernet, og driter i at det sprekker opp litt her og der.
    Angus Young imponerer med scenetekke, gitarferdigheter, energi, humor, galskap og alt som skal til i bøtter og spann som veier opp mer enn nok. Angus er kongen! Duracellkaniner verden over - gå hjem og vogg! Dette er energi!

Lyden var grei nok dersom man kom seg foran raden av "filler"-høyttalere midt på arenaen. Angrer ikke et sekund på at jeg kom meg et stykke framover i trengselen. Sceneshowet er et kapittel for seg og for meg var det et imponerende skue med en gigantisk, oppblåsbar "Rosie" overskrevs et sydende damplokomotiv under låten "A Whole Lotta Rosie". Det kunne godt vært enda mer trøkk fra saluttkanonene på avslutningsnummeret "For Those About to Rock", men det ble veid grundig opp av et imponerende fyrverkeri idet bandet hadde gått av scenen.

Herlig. Jeg kjenner jeg er litt i 100 fortsatt. Og etter nesten 30 år som fan gjennom den platebaserte musikken var det godt å hake av AC/DC på "been there, done that"-lista. Vel verdt ventetiden. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn