Accuphase DP 78 eller Cary 306 SACD Pro? Hvilken er best??

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Hei eksperter! Er i stor tvil hvilken jeg bør kjøpe: Den litt " eldre " Accuphase DP 78
eller den ganske nye Cary 306 Pro ?? Håper på innspill fra noen som kjenner begge disse
spillerne.
Mvh

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
nå vet ikke jeg hva du har i resten av kjeden, men da jeg byttet fra accuphase til cary gjorde fjernkontrollen til caryen mye humbug med forforsterkeren min. alltid like morsomt med knapper som styrer mer enn de er tilsiktet.

christian

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
salvatore skrev:
nå vet ikke jeg hva du har i resten av kjeden, men da jeg byttet fra accuphase til cary gjorde fjernkontrollen til caryen mye humbug med forforsterkeren min. alltid like morsomt med knapper som styrer mer enn de er tilsiktet.

christian
Hei! Tolker deg slik at du angrer på at du byttet til Cary. Snakker vi her om bytte fra DP78 til 306 Pro ?
Har nettopp solgt min Electrocomp. EMC 1 UP. Bruker ellers Bryston 28B SST, Pass Labs XO.2 ( Pre.),
ProAc D 80 + ProAc D 28. Veldig fornøyd med dette, men et svakt ledd var nok EMC 1 - derfor vil jeg
nå bytte til enten DP 78 eller 306 Pro. Vet ikke helt hvilken jeg bør velge. Jeg heller vel mot Caryen,
da slipper jeg " problemet " med omvendt fase ( + / - ) hos Accuphase. Men så var det lyden da ??
Med vennlig hilsen

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
O.P.K. skrev:
salvatore skrev:

christian
Jeg heller vel mot Caryen,
da slipper jeg " problemet " med omvendt fase ( + / - ) hos Accuphase. Men så var det lyden da ??
Med vennlig hilsen
Det burde ikke bety noe for valget ditt. Det er da bare å bytte om + og - på høyttalerne. Lykke til!

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
O.P.K. skrev:
Hei eksperter! Er i stor tvil hvilken jeg bør kjøpe: Den litt " eldre " Accuphase DP 78
eller den ganske nye Cary 306 Pro ?? Håper på innspill fra noen som kjenner begge disse
spillerne.
Mvh
Siden TAA Import importerer begge anbefaler jeg at du tar en telefon til Tor og hører.

Ang. invertert fase så har det ingen betydning hvis du ikke vet hvilken fase hver enkel av CD'ene dine har da? Noen er invertert mens andre er det ikke.

mvh,
OS

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
O.P.K. skrev:
salvatore skrev:

christian
Hei! Tolker deg slik at du angrer på at du byttet til Cary. Snakker vi her om bytte fra DP78 til 306 Pro ?
Har nettopp solgt min Electrocomp. EMC 1 UP. Bruker ellers Bryston 28B SST, Pass Labs XO.2 ( Pre.),
ProAc D 80 + ProAc D 28. Veldig fornøyd med dette, men et svakt ledd var nok EMC 1 - derfor vil jeg
nå bytte til enten DP 78 eller 306 Pro. Vet ikke helt hvilken jeg bør velge. Jeg heller vel mot Caryen,
Med vennlig hilsen
Hei igjen

Hovedgrunnen til at jeg byttet til cary var for å få en finish som matchet mitt daværende rogue-oppsett. Hadde jeg lest en test jeg kom over av 306/200 litt nøyere, hadde jeg sett at fjernkontrollen til cary også styrer deler av rogue-forforsterkeren. nå husker jeg ikke akkurat hva som skjedde, men jeg lurer på om "neste spor"-knappen endret inngang, hvilket blir litt slitsomt.

jeg befant meg et nivå (eller to) lavere, og byttet fra dp65v til 306/200. jeg vil påstå at begge spillerene er gode, men også litt forskjellige. min oppfatning var at accuphasen var litt lysere oppover i frekvens, noe jeg tidvis har en lettere allergi mot. caryen passet i så måte bedre til mine marten duke. da jeg snakket med audioroyal om accuphasen min, kunne de fortelle at denne cd-spilleren fra accuphase hadde en lysere signatur enn øvrige cd-spillere fra samme produsent.

problemet med fjernkontrollen var såpass prekært at jeg til slutt solgte caryen. kjøperen hadde tidligere hatt en emc1 up, og han hevdet at 306/200 var en (langt) bedre spiller enn emc'en.

selv tør jeg ikke anbefale deg en fremfor en annen i dette segmentet, og jeg vil vel tro du kommer til å bli rimelig fornøyd uavhengig av hvilken spiller du velger. hvis jeg hadde fått valget mellom disse to, uten å ha hørt noen på forhånd, ville nok magefølelsen min sagt cary, men magefølelsen velger jo ikke alltid rett. og igjen:det er noe med denne x-faktoren til accuphase. tror kanskje eiergleden her er noe større?

jaja, du har uansett et luksusproblem. lykke til med valget :)

(det finnes jo også en cary pre som vistnok skal være litt av en godsak)

christian

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Takker for fyldig, interessant svar, Christian. Begynner vel å nærme meg svar på
mitt spørsmål : Hvilken av de 2 spillerne er lydmessig best ? Og: hvilken vil passe
best til mitt anlegg ? Skjønner jo at det kan bli vanskelig å få et svar. Har selvsagt
vært i kontakt med Tor ( senest i dag ), men har forståelse for at det er vrient for ham
å gi et objektivt svar. Håper derfor på svar fra flere.
Mvh

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Tor er en real kar å handle med. Du får sikkert låne begge hjem for å høre selv. Anbefaler sterkt hjemlån av produkter i denne prisklassen. Det handler ikke om dårligst/best lenger her. Disse spillerne er antakelig veldig gode begge to. Men de er sikkert ikke like på forskjellige egenskaper. Vektlegger antakelig forskjellige parametre i lyden. Og her kommer jo din smak inn i bildet.

PS: Og hvis du følger dette rådet om hjemlån ville det vært veldig interessant å høre om dine inntrykk. :)

Mvh

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
toref skrev:
Tor er en real kar å handle med. Du får sikkert låne begge hjem for å høre selv. Anbefaler sterkt hjemlån av produkter i denne prisklassen. Det handler ikke om dårligst/best lenger her. Disse spillerne er antakelig veldig gode begge to. Men de er sikkert ikke like på forskjellige egenskaper. Vektlegger antakelig forskjellige parametre i lyden. Og her kommer jo din smak inn i bildet.

PS: Og hvis du følger dette rådet om hjemlån ville det vært veldig interessant å høre om dine inntrykk. :)

Mvh
Har hatt en god del på hjemlån fra Tor tidligere ( ProAc og Bryston, etc ) så det må vel bli løsningen etter hvert.
Likevel: vil gjerne ha flere innspill ang. forskjellen lydmessig.
Mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.132
Sted
Ute i skauen i Våler i Østfold.
Torget vurderinger
39
Morsomt nok testet jeg Accuphase DP78 mot nettop Cary 306 Pro og har altså hatt begge spillere hjemme samtidig og resultatet har ligget ut på nettet i et halvår eller mer.

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Morsomt nok testet jeg Accuphase DP78 mot nettop Cary 306 Pro og har altså hatt begge spillere hjemme samtidig og resultatet har ligget ut på nettet i et halvår eller mer.
Jeg legger ut linken til testen din her: http://www.audiophile.no/Default.aspx?did=9079047

Selv har jeg den "gamle" Cary 306 og er kjenner godt igjen det du skriver. Minuset er skranglete drivverk, men når først platen er på plass så spiller det knallbra! Cary`n har upsamling og jeg har stort sett spilt på 44.1 eller 192kHz. Med sampling høyere ett dette så blir toppen for unaturlig eller kanskje "digital" er ett bedre begrep.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.132
Sted
Torget vurderinger
39
Hvis utseende og oppførsel (les skranglete skuff og treghet hos Cary) er det viktige så er klart Accuphase vinneren, MEN den har etter min mening helt ordinær bra lyd. Er lyden det viktigste er jeg ikke i tvil i det hele tatt, Cary'en tar kaka lett etter min mening og smak. Der hvor Accuphase låter anonymt og veldig nøytralt flesker Cary spilleren til med skikkelig organisk og levende lyd. Vel og merke er dette etter MIN smak og preferanser, for meg er det meget viktig at ting låter skikkelig levende i mellomtonen, låter det anemisk eller såkallt "korrekt" her så får det fingeren ned fra meg. Men har man f.eks en rør preamp som legger til litt "fedme" ;) i mellomtonen kan selvfølgelig en Accuphase spiller være det helt riktige. Men for meg var det ingen tvil og nå et halvår eller så etter angrer jeg ikke et sekund på valget mitt.
Accuphase DP78 er en fet spiller det også og eiergleden er helt sikkert på topp + at du får en spiller som er bygd som en tanks med finish som noe som er levert fra en gullsmed og lyden er neppe mye og klage over heller. Så hva man velger er først og fremst veldig system avhengig og allt skal jo også matche din egen smak og rommet det hele skal stå i.

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Takk til Rudi, Tomerik m. fl. Har vel en mistanke om at jeg ender opp med Cary 306 Pro, men jeg
vil for sikkerhets skyld låne begge hjem for å prøve i mitt system ( ProAc, Bryston 28B ( " rørlyd " ),
Pass Labs ). Kommer nok til å gi rapport om resultatet.
Mvh

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Oj, har du også skaffet deg D80 Rudi? Ble du fornøyd? Bruker du fortsatt Pass X250-en?

Beklager OT.

Mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Noe en også skal legge inn i dette "regnestykket" som ikke har noe med lyd å gjøre er drivverksproblemer.... Dette ifht Cary som jeg har ifra sikre kilder at det har vært endel tull med drivverket på de nyere. Lydmessig ville min preferanse vært Cary i dette heater.. Lykke til! :)

H

hobby

Gjest
Ingen tvil hos meg, jeg ville valgt Accuphasen, ene og alene pga. lydkvaliteten. At den har bedre byggekvalitet og utseende er ellers kun bonus.

Cary låter veldig imponerende, men når man har hatt det i hus en stund (som jeg har hatt) og så går tilbake til f.eks. Accuphase skjønner man at Accuphase er mer musikalsk. Cary er for "hifi" for meg. Ja, den har skikkelig bass med punsj, men den er over tid noe for mektig og noe man blir lei av. Toppen er for hard og pågående. Mellomtonen er for bløt.

Accuphasen er kanskje litt mindre oppløst, men mer sammenhengende fra topp til bunn - og over tid en mer behagelig musikkformidler etter min smak. Den gjør også en bedre jobb på dårlige innspillinger.

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Rudi skrev:
Jeg bruker også ProAc D80 og rør preamp, blir artig og høre om du kommer til samme konklusjon som meg ;)
Måtte bare ta en avgjørelse. Det ble Cary 306 Pro. Av flere grunner ble det vanskelig for meg både å hente
og bringe tilbake for utprøving av begge spillerne. Jeg får nå tilsendt en demo-utgave av Cary, har mulighet
til å få byttet den. Fordi andre har samme høytt. som meg, ProAc D 80, og delvis " rørlyd " i anlegget ellers -og finner
at Cary passer best lydmessig, vil jeg høyst sannsynlig velge denne spilleren. Føler derfor at dette er riktig valg
for meg. Nevnte tidligere at mine Bryston 28B tenderer mot " rørlyd " - selv med Pass Labs XO.2 preamp ( ikke rør ).
Skulle dette mot formodning ikke funke lydmessig har jeg altså en retrettmulighet - kan returnere Caryen.
Takker alle for svært nyttige innspill og råd !!
Mvh

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Synd du ikke fikk muligheten til å sammenligne OPK. Å teste ut utstyr før kjøp er jo "halve moroa". Men håper du blir fornøyd.

Mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.132
Sted
Torget vurderinger
39
Cappuccino skrev:
Ingen tvil hos meg, jeg ville valgt Accuphasen, ene og alene pga. lydkvaliteten. At den har bedre byggekvalitet og utseende er ellers kun bonus.

Cary låter veldig imponerende, men når man har hatt det i hus en stund (som jeg har hatt) og så går tilbake til f.eks. Accuphase skjønner man at Accuphase er mer musikalsk. Cary er for "hifi" for meg. Ja, den har skikkelig bass med punsj, men den er over tid noe for mektig og noe man blir lei av. Toppen er for hard og pågående. Mellomtonen er for bløt.

Accuphasen er kanskje litt mindre oppløst, men mer sammenhengende fra topp til bunn - og over tid en mer behagelig musikkformidler etter min smak. Den gjør også en bedre jobb på dårlige innspillinger.

Du hevder at toppen på Cary spilleren er for hard og pågående, mellomtonen er for bløt og den er ikke like bra på dårlige innspillinger heller, ei heller er den like musikalsk........... wow, selv ikke bassen er bra nok på sikt, det høres for meg ut som om du aldrig selv har hørt spilleren, lang mindre A - B testet spillerne med samme plater.

H

hobby

Gjest
Rudi skrev:
Cappuccino skrev:

Du hevder at toppen på Cary spilleren er for hard og pågående, mellomtonen er for bløt og den er ikke like bra på dårlige innspillinger heller, ei heller er den like musikalsk........... wow, selv ikke bassen er bra nok på sikt, det høres for meg ut som om du aldrig selv har hørt spilleren, lang mindre A - B testet spillerne med samme plater.
Synd med slik mistillit, da. Jo, har langt over snittet erfaring med nevnte produkter!
Ellers er match og resten av systemet naturligvis avgjørende, så håper og regner med at OPK blir fornøyd. Det er jo en meget god spiller! Blåste litt opp for å frem forskjellene jeg mener å høre. På mitt anlegg faller i hvert fall nevnte Cary spiller helt igjennom og fremstår som et litt "hypet" produkt, som prøver å imponere litt for mye. Det blir litt for mye av det gode, og oppleves som masete/slitsomt i lengden.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.388
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Har selv Cary 306 SACD (ikke pro) og kjenner meg slett ikke igjen i hverken hard og pågående topp eller bløt mellomtone. AB testet til og med med en vinylspiller til 60 k og rør-riia, og de kom forbausende likt ut på de fleste parametere.

Har ikke testet Accuphase i eget anlegg, så denne skal jeg ikke uttale meg om.

Ønsker O.P.K. lykke til med valget av en knallspiller !

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
306'n blir bedre og deiligere jo mer du bruker den, men la den bli god og varm først.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Hadde selv en 306SACD første ver i ett drøy år ca. 1,5 muligens. Jeg solgte den for å gå over til PC avspilling. Endte opp på en Modwright transporter som jeg etter en del prøving har endt opp på Mullard GZ34 Metal som rectifier og 6H30-DR signal rør.

Jeg var usikker på om jeg ville få like bra lyd som på 306, men ønsket i alle fall funksjonaliteten på transporteren. Hvordan spiller det så? Som en DRØM! Det som Cappuccino skriver kjenner jeg meg veldig igjen i, i mitt oppsett altså. Det var ikke før jeg byttet at jeg ble klar over hvor stor denne forskjellen var. Der carryen stikker av gårde både her og der, som er imponerende nok men 'hos meg' ble for mye samt slitsomt i lengden, så virker transporteren langt mer linjær i hele frekvensområdet og ellers mist like bra på alle parametre. Skulle likt å se ren frekvensrepons på bare 306. Uansett, jeg mener også at 306en er en bra spiller, men kjenner meg helt klart igjen i hva Cappuccino sier. Kommer sikkert litt ann på smak og kjede også.

Jeg hadde i alle fall ikke byttet tilbake under noen omstendighet, det er mange andre som er super happy med rør transporteren også feks; http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=49229.380, så nå er det bare å få sendt tilbake for turbo mod (nytt ekstra power og byebye filtre ;D. Langt billigere en 306 også.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
"The Cary's frequency response was flat within the audioband with both CD and SACD data" ;D ;D

Vel, hva kan jeg si? Da har jeg sett målingen og må fastslå at 'hos meg' i mine ører oppførte den seg fortsatt slik jeg beskrev. Andre som har lyttet hos meg beskrev også dette samt forskjellene slik jeg tiligere har fortalt. Da blir målingene ikke mer en målinger for meg ;).

At det er en bra spiller er det ikke noe tvil om, men jeg står fortsatt ved det jeg og Cappucino har sagt.

Dette er jo uansett ikke noe værre en at jeg sier hvordan 'jeg' opplevde den. Ser som sagt ikke bort ifra at andre opplever det anderledes i deres setup.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Det er andre ting enn frekvensrespons som spiller inn også. Impedansematch med forforsterker er en viktig komponent her.

Mvh

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.388
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Handler selfølgelig om matching, personlige preferanser og ikke minst hva slags musikk man lytter til. Jeg opplever Cary som veldig "ærlig", den legger ikke skjul på noe hvis innspillingen er vass i toppen osv. Mange foretrekker kanskje en spiller som ikke er like avslørende, og man bør selfølgelig teste ut utstyr i denne prisklassen i eget oppsett.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
soundscape skrev:
og man bør selfølgelig teste ut utstyr i denne prisklassen i eget oppsett.
Det er vel det som blir konklusjonen igjen og igjen, selv har jeg ikke alltid gjort/greid det.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.132
Sted
Torget vurderinger
39
Jeg skal ikke si hverken det ene eller andre annet enn og påpeke at Cary 306 og Cary 306 Pro IKKE låter likt.
Ei heller synes jeg folk bør komme med bastante meninger hvis de ikke har direkte A - B testet nevnte produkter med samme cd/Sacd'er og med identisk kabling.
Jeg for min del kjøpte i sin tid mesteparten av high-fidelity platene nettopp for og kunne gjøre det.
Desverre har jeg ikke dobbelt med sacd'er av mere enn 3 tittler, men jeg føler alikevel at dette er nok for og kunne uttale meg om lydforskjeller på 2 produkter under A - B testing.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Rudi skrev:
Ei heller synes jeg folk bør komme med bastante meninger hvis de ikke har direkte A - B testet nevnte produkter med samme cd/Sacd'er og med identisk kabling.
J
litt ofte litt mange bastante meninger, mener nå jeg. et annet element jeg ikke finner i denne diskusjonen er "smakspreferansen" som jeg oppfatter endrer seg over tid hos de fleste (nesten uansett hva det er snakk om). i en periode er 306 det rette valget, i neste dp78.

så, får håpe trådstarter blir fornøyd med valget sitt (det tror jeg du ville blitt uansett). det kunne forresten vært morsomt å:

-se hva en cary pre med rør ville gjort i anlegget
-teste dp78 ved et senere tidspunkt når 306 har sittet på stereobenken en stund. selv finner jeg det tidvis langt lettere å sammenlikne produkter mot hverandre når jeg har hatt en av to i heimen en stund. jeg er i alle fall av typen som lett blir stresset når jeg MÅ skille to produkter fra hvarandre, spesielt når begge er gode og har hver sine plusser og minuser.

hilsen christian

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Her har du et meget godt poeng ! Tenkte akkurat det samme da jeg ba Tor om å sende meg
demo eksemplaret av Cary. Da kan jeg få prøvd den noen dager før jeg ( mot formodning )
sender den i retur og event. får prøvd DP 78. Vi får se ( on verra bien, sier franskmannen )
Mvh

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
OS skrev:
Ang. invertert fase så har det ingen betydning hvis du ikke vet hvilken fase hver enkel av CD'ene dine har da? Noen er invertert mens andre er det ikke.

mvh,
OS
Jeg spiller på dCS Puccini rett inn i et Burmester 956mk2 effekttrinn og disse to snur fasen i forhold til hverandre. Jeg kan skifte fase på cdspilleren.
Ville bare si at jeg hører tydelig forskjell på samtlige cd (lydbildet forandrer fokus) hvis jeg spiller i feil fase.

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Har nå hatt et demo eksemplar av Cary 306 Pro til testing i mitt anlegg i 2 dager. Trodde
kanskje at forskjellen ved overgang til Cary skulle bli større enn den var - med en gang, men etter
noen timers oppvarming begynte ting å åpne seg. Dette er veldig bra lyd over hele tone-
spekteret ! Veldig bra bredde og dybde og en markert klarhet generelt sml. med min gamle
Electrocomp EMC 1 UP fra en god del år tilbake. Om den er verdt 60k er vanskelig for meg
å fastslå, men jeg er svært fornøyd etter bare et par dagers lytting. Uheldigvis blir CD skuffen
sittende fast ved " utløp ", jeg må forsiktig dra med to fingre. Dette skjer i ett av tre tilfeller.
Den skal selvasgt returneres og en ny må skaffes. Men dette har ingen lydmessig sammenheng, og
jeg er såpass fornøyd at jeg ikke ser noen grunn til å bytte til DP 78. Spesielt avspilling av SACD
gir svært godt resultat. Om DP 78 er bedre må det være svært marginalt.
Dette er min erfaring så langt.
Mvh

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Hagto skrev:
OS skrev:

mvh,
OS
Jeg spiller på dCS Puccini rett inn i et Burmester 956mk2 effekttrinn og disse to snur fasen i forhold til hverandre. Jeg kan skifte fase på cdspilleren.
Ville bare si at jeg hører tydelig forskjell på samtlige cd (lydbildet forandrer fokus) hvis jeg spiller i feil fase.
Jeg er enig i at det går an å høre forskjell men jeg tror det er få som greier å høre hvilken fase som er riktig. Problemet er at det er mange CD'er som er invertert i utganspunktet så du vet aldri om du har valgt rett fase eller ei.

mvh,
OS

trikko

Medlem
Ble medlem
06.10.2007
Antall liker
0
Jeg kjenner begge spillerene forholdshvis godt.Du står et lydmessig ovenfor et verdivalg utifra hva du er ute etter .De er forskjellige. Det er mye og skrive, men du kan eventuellt sende meg en pm og få et telefon nr.

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
23
Mange takk for tilbud om info. Hadde vært meget interessant om du bare i korte trekk
hadde uttrykt hvilken av de to som er din preferanse og hvorfor - selvom jeg allerede
har tatt en avgjørelse. Accu. DP 78 er ikke lenger å få tak i, bare et eks. demobrukt
hos Tor / Lyric. Send gjerne en kortfattet PM.
Mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ble du fornøyd med valget du tok OPK ? Hvorfor/hvorfor ikke ? :)

Topp Bunn