Hei! Tolker deg slik at du angrer på at du byttet til Cary. Snakker vi her om bytte fra DP78 til 306 Pro ?salvatore skrev:nå vet ikke jeg hva du har i resten av kjeden, men da jeg byttet fra accuphase til cary gjorde fjernkontrollen til caryen mye humbug med forforsterkeren min. alltid like morsomt med knapper som styrer mer enn de er tilsiktet.
christian
Det burde ikke bety noe for valget ditt. Det er da bare å bytte om + og - på høyttalerne. Lykke til!O.P.K. skrev:Jeg heller vel mot Caryen,salvatore skrev:nå vet ikke jeg hva du har i resten av kjeden, men da jeg byttet fra accuphase til cary gjorde fjernkontrollen til caryen mye humbug med forforsterkeren min. alltid like morsomt med knapper som styrer mer enn de er tilsiktet.
christian
da slipper jeg " problemet " med omvendt fase ( + / - ) hos Accuphase. Men så var det lyden da ??
Med vennlig hilsen
Siden TAA Import importerer begge anbefaler jeg at du tar en telefon til Tor og hører.O.P.K. skrev:Hei eksperter! Er i stor tvil hvilken jeg bør kjøpe: Den litt " eldre " Accuphase DP 78
eller den ganske nye Cary 306 Pro ?? Håper på innspill fra noen som kjenner begge disse
spillerne.
Mvh
Hei igjenO.P.K. skrev:Hei! Tolker deg slik at du angrer på at du byttet til Cary. Snakker vi her om bytte fra DP78 til 306 Pro ?salvatore skrev:nå vet ikke jeg hva du har i resten av kjeden, men da jeg byttet fra accuphase til cary gjorde fjernkontrollen til caryen mye humbug med forforsterkeren min. alltid like morsomt med knapper som styrer mer enn de er tilsiktet.
christian
Har nettopp solgt min Electrocomp. EMC 1 UP. Bruker ellers Bryston 28B SST, Pass Labs XO.2 ( Pre.),
ProAc D 80 + ProAc D 28. Veldig fornøyd med dette, men et svakt ledd var nok EMC 1 - derfor vil jeg
nå bytte til enten DP 78 eller 306 Pro. Vet ikke helt hvilken jeg bør velge. Jeg heller vel mot Caryen,
da slipper jeg " problemet " med omvendt fase ( + / - ) hos Accuphase. Men så var det lyden da ??
Med vennlig hilsen
Har hatt en god del på hjemlån fra Tor tidligere ( ProAc og Bryston, etc ) så det må vel bli løsningen etter hvert.toref skrev:Tor er en real kar å handle med. Du får sikkert låne begge hjem for å høre selv. Anbefaler sterkt hjemlån av produkter i denne prisklassen. Det handler ikke om dårligst/best lenger her. Disse spillerne er antakelig veldig gode begge to. Men de er sikkert ikke like på forskjellige egenskaper. Vektlegger antakelig forskjellige parametre i lyden. Og her kommer jo din smak inn i bildet.
PS: Og hvis du følger dette rådet om hjemlån ville det vært veldig interessant å høre om dine inntrykk.
Mvh
Jeg legger ut linken til testen din her: http://www.audiophile.no/Default.aspx?did=9079047Rudi skrev:Morsomt nok testet jeg Accuphase DP78 mot nettop Cary 306 Pro og har altså hatt begge spillere hjemme samtidig og resultatet har ligget ut på nettet i et halvår eller mer.
Måtte bare ta en avgjørelse. Det ble Cary 306 Pro. Av flere grunner ble det vanskelig for meg både å henteRudi skrev:Jeg bruker også ProAc D80 og rør preamp, blir artig og høre om du kommer til samme konklusjon som meg
Cappuccino skrev:Ingen tvil hos meg, jeg ville valgt Accuphasen, ene og alene pga. lydkvaliteten. At den har bedre byggekvalitet og utseende er ellers kun bonus.
Cary låter veldig imponerende, men når man har hatt det i hus en stund (som jeg har hatt) og så går tilbake til f.eks. Accuphase skjønner man at Accuphase er mer musikalsk. Cary er for "hifi" for meg. Ja, den har skikkelig bass med punsj, men den er over tid noe for mektig og noe man blir lei av. Toppen er for hard og pågående. Mellomtonen er for bløt.
Accuphasen er kanskje litt mindre oppløst, men mer sammenhengende fra topp til bunn - og over tid en mer behagelig musikkformidler etter min smak. Den gjør også en bedre jobb på dårlige innspillinger.
Synd med slik mistillit, da. Jo, har langt over snittet erfaring med nevnte produkter!Rudi skrev:Du hevder at toppen på Cary spilleren er for hard og pågående, mellomtonen er for bløt og den er ikke like bra på dårlige innspillinger heller, ei heller er den like musikalsk........... wow, selv ikke bassen er bra nok på sikt, det høres for meg ut som om du aldrig selv har hørt spilleren, lang mindre A - B testet spillerne med samme plater.Cappuccino skrev:Ingen tvil hos meg, jeg ville valgt Accuphasen, ene og alene pga. lydkvaliteten. At den har bedre byggekvalitet og utseende er ellers kun bonus.
Cary låter veldig imponerende, men når man har hatt det i hus en stund (som jeg har hatt) og så går tilbake til f.eks. Accuphase skjønner man at Accuphase er mer musikalsk. Cary er for "hifi" for meg. Ja, den har skikkelig bass med punsj, men den er over tid noe for mektig og noe man blir lei av. Toppen er for hard og pågående. Mellomtonen er for bløt.
Accuphasen er kanskje litt mindre oppløst, men mer sammenhengende fra topp til bunn - og over tid en mer behagelig musikkformidler etter min smak. Den gjør også en bedre jobb på dårlige innspillinger.
Det er vel det som blir konklusjonen igjen og igjen, selv har jeg ikke alltid gjort/greid det.soundscape skrev:og man bør selfølgelig teste ut utstyr i denne prisklassen i eget oppsett.
litt ofte litt mange bastante meninger, mener nå jeg. et annet element jeg ikke finner i denne diskusjonen er "smakspreferansen" som jeg oppfatter endrer seg over tid hos de fleste (nesten uansett hva det er snakk om). i en periode er 306 det rette valget, i neste dp78.Rudi skrev:Ei heller synes jeg folk bør komme med bastante meninger hvis de ikke har direkte A - B testet nevnte produkter med samme cd/Sacd'er og med identisk kabling.
J
Jeg spiller på dCS Puccini rett inn i et Burmester 956mk2 effekttrinn og disse to snur fasen i forhold til hverandre. Jeg kan skifte fase på cdspilleren.OS skrev:Ang. invertert fase så har det ingen betydning hvis du ikke vet hvilken fase hver enkel av CD'ene dine har da? Noen er invertert mens andre er det ikke.
mvh,
OS
Jeg er enig i at det går an å høre forskjell men jeg tror det er få som greier å høre hvilken fase som er riktig. Problemet er at det er mange CD'er som er invertert i utganspunktet så du vet aldri om du har valgt rett fase eller ei.Hagto skrev:Jeg spiller på dCS Puccini rett inn i et Burmester 956mk2 effekttrinn og disse to snur fasen i forhold til hverandre. Jeg kan skifte fase på cdspilleren.OS skrev:Ang. invertert fase så har det ingen betydning hvis du ikke vet hvilken fase hver enkel av CD'ene dine har da? Noen er invertert mens andre er det ikke.
mvh,
OS
Ville bare si at jeg hører tydelig forskjell på samtlige cd (lydbildet forandrer fokus) hvis jeg spiller i feil fase.