ArilD: Kan du si hva du syns om 470?
Jeg kan forklare det med 2 ord: Klarhet og ryddighet! ( litt nært bristepunktet på noen låter, men det er akuratt under grensa til "gnist" og "glassknusing").
En genuint vrien nøtt det der.
Det KAN være at Cornwall er litt harde i klang. Likte din bokse ish lignende sammenligninger av MC / Vs Accu.
Jeg finner aldri Accu som analytisk og inyourface nervepirrende. Men jeg har en relativt laidback partner i Jbl
Tilstedeværelse, kontant, bekstille. Nerve.. Litt Organisk. Stramt og presist. Stort lydbilde. Engasjerende. Nope, jeg klarer ikke å beskrive Accu med 2 ord
Sto på kjøkkenet. Ca 8 meter unna anlegg i går. Lagde mat. Satte på King 810. Vred opp til jeg hadde ca 105-110 db 2 meter unna anlegg. La på litt eq og loadness. Dro på litt ekstra på begge bassene. Tok over en halv time før hodet mitt sa det var for høyt. Jeg er relativt følsom for skjærende lyd. (Har faktisk svak allergi mot Klipsch.. ) Helt fantastisk. Kan bare pøse på med volum uten at det kollapser. Beste match jeg har hatt de siste 5 åra. Hatt Musical Innovation, Luxman, Adcom, Atoll, Hypex, Nelson Pass og First Watt i den perioden. Aldri hatt en så komplett lyd som det jeg har nå. Savner kanskje litt den laidbacke romantiske mellomtonen jeg hadde med First Watt. Men et lite offer i det store og hele.
Skummelt med så bra forsterker. Hifi bransjen får ikke stort fra meg på lange tider. Har absolutt ikke noen behov for å bytte eller oppgradere lengre
A D