Hvordan er erfaringen med RIAAen (C-47) og CD spilleren? Begge står på ønskelista (dvs DP-770, etterfølgeren)
Jeg er veldig fornøyd med begge to. Ser ut som en million og låter sånn også.Hvordan er erfaringen med RIAAen (C-47) og CD spilleren? Begge står på ønskelista (dvs DP-770, etterfølgeren)
Jeg er veldig fornøyd med begge to. Ser ut som en million og låter sånn også.
Sent personlig melding, tror du havner på 1100-1200kr med beste konfigurasjon.hva koster det`? har en A48 som vil kle noe sånt, nå ligger det bare en LP over luftingen når det ikke spilles
I en tid USA lå 50% høyere enn Europa som ligger på det dobbelte av i Japan , så de har råd til å redusere prisen. Tipper prisen er satt høyt for å begrense etterspørsel . Accuphase har en fast stab og produksjonskapasitet og ingen intensjon om å utvide. Da settes prisen deretter.
Vis vedlegget 979507
I USA koster tilsvarende (før nedsettelse) $51,900, det blir kr 533.000,- .
Altså Norge har nå lagt seg på en pris som er høyere enn USA
Prisen er kr 100.000,- billigere i Sverige
Jeg kjøpte en gang hos Lyric et par M-8000 og en C-2810 m/AD-2820 for kr150.000,-. Det var selvfølgelig brukt og en del år gammelt, men forøvrig akkurat som nytt pakket i org. emballasje og uten et fingeravtrykk, en ripe eller et støvfnugg. Dette er mye lavere pris enn på Hifi Shark. Jeg absolutt elsker dette settet og det kommer alltid til å være bra nok for meg![]()
Vis vedlegget 979507
I USA koster tilsvarende (før nedsettelse) $51,900, det blir kr 533.000,- .
Altså Norge har nå lagt seg på en pris som er høyere enn USA
Prisen er kr 100.000,- billigere i Sverige
Jeg kjøpte en gang hos Lyric et par M-8000 og en C-2810 m/AD-2820 for kr150.000,-. Det var selvfølgelig brukt og en del år gammelt, men forøvrig akkurat som nytt pakket i org. emballasje og uten et fingeravtrykk, en ripe eller et støvfnugg. Dette er mye lavere pris enn på Hifi Shark. Jeg absolutt elsker dette settet og det kommer alltid til å være bra nok for meg![]()
Her er utdrag av nest siste nr. av Stereophile hvor settet ble testet:Den koster 666 000 i USA med moms.
Tror nok ikke den prisen er reell ved et faktisk kjøp...Fordi jeg synes 100%+ påslag og en pris på 550 000,- blir "silly money".
(Jeg tror at når Thor solgte Accuphase, i Torggata, så var Norge det gunstigste stedet i Europa.)
Vis vedlegget 979981
....Tror vel fortsatt at hva du til slutt ender opp med å betale for nytt 'Accuphase gear' i Norge er blant det 'gunstigste' i Europa (selv med mye motvind fra kronekursen de siste årene...) Prisene på nytt på det som ligger ute i annonser i Norge er mye basert på et liste prisnivå som styres av de største markedene i Europa som Tyskland, Polen osv. Så da med fortsatt gode rabatter fra Lyric/BOHAS og det forhold at vi fortsatt i Norge har ok kjøpekraft - så får vi nok litt mer accuphase gull per krone enn sikkert andre land i Europa....
Det var drømmen ja. Selv hadde man TR-2030 og reiste til byen en gang i mnd for å besøke platebutikk og Audioscan for å sikle på disse apparetene med alle disse mystiske knappene. Samt jeg husker Nikko kassettspillere var the shit. Audioscan var også hovekilden til tomme musikkkassetter hvor man handlet 10 pakninger sammen med kompisser.Tenk, en gang ble Accuphase solgt av Audioscan:
Vis vedlegget 979982
Trodde bare Audioscan i Danmark hadde Accuphase i butikken.Tenk, en gang ble Accuphase solgt av Audioscan:
Vis vedlegget 979982
Alternativ?Hei folkens. Jeg trenger nytt forsterkeri, vurderer Accuphase (har aldri hørt noe av de) da mange mener det matcher bra med Sonus Faber. Jeg har Guarneri Evolution (stativ) som har en mer neutral lydsignatur enn tidligere Guarneri. Jeg spiller sjeldent høyt og musikksmak er singer/songwriter, litt jazz og klassisk og melodiøs pop type Dire Straits.
Valget står mellon brukt E 480 eller nesten ny E 4000. Er de verdt ekstra 30k? Noen som har hørt begge eller har andre forslag? Svar mottaes med takk.
Mvh Erik
Jeg har ikke hørt noen av de, men som Accuphase venn synes jeg det er fint at du velger et skikkelig kvalitetsprodukt. De to du nevner er veldig, veldig like, og levetiden behøver man ikke å tenke på. Konklusjon;Hei folkens. Jeg trenger nytt forsterkeri, vurderer Accuphase (har aldri hørt noe av de) da mange mener det matcher bra med Sonus Faber. Jeg har Guarneri Evolution (stativ) som har en mer neutral lydsignatur enn tidligere Guarneri. Jeg spiller sjeldent høyt og musikksmak er singer/songwriter, litt jazz og klassisk og melodiøs pop type Dire Straits.
Valget står mellon brukt E 480 eller nesten ny E 4000. Er de verdt ekstra 30k? Noen som har hørt begge eller har andre forslag? Svar mottaes med takk.
Mvh Erik
Takk for svar. Både bank og frue har det greit så kanskje jeg skal gå for 4000. Mye forskjell opp til E-5000?Jeg har ikke hørt noen av de, men som Accuphase venn synes jeg det er fint at du velger et skikkelig kvalitetsprodukt. De to du nevner er veldig, veldig like, og levetiden behøver man ikke å tenke på. Konklusjon;
Hadde jeg hatt god råd og E4000 er innafor budsjett uten at det blir piping fra frue eller bank så hadde jeg gått for den dyreste. Men hvis 30 laken er endel penger som kommer godt med til andre ting så hadde jeg gått for E-480. Uansett lykke til med kjøp.Og God Jul.
Ytterligere ca 55 000,- veil, ellers er deres kl A int ypperlige på litt mindre høyttalere f.eks E-650 (30w kl A) eller den litt større E-800 (50w kl A)Takk for svar. Både bank og frue har det greit så kanskje jeg skal gå for 4000. Mye forskjell opp til E-5000?
Jeg satte et AD 60 i min E-800 og er meget fornøyd. Har ikke den store erfaringen, men opplever den som MEGET stille i forhold til de riaa jeg har hatt før.Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
Ja, det blir fort penger av det Høyttalere mine er 87 db, 4 ohm så da trenger de vel bra med strøm for å yte sitt beste. Nå har ikke jeg greie på kl A watt kontr kl AB.
Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
...Fra E-4000 opp til E-5000 er det et stort hopp ja , ......men fra E-4000 til E-650 er det 'bare' ca 20 tusen ... / mvh BJa, det blir fort penger av det Høyttalere mine er 87 db, 4 ohm så da trenger de vel bra med strøm for å yte sitt beste. Nå har ikke jeg greie på kl A watt kontr kl AB.
Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
Ikke så helt uvanlig med god pris på E-650 & E-800 om dagen, har bare i dag sett ett par fordelaktige annonser/pris på de!...Fra E-4000 opp til E-5000 er det et stort hopp ja , ......men fra E-4000 til E-650 er det 'bare' ca 20 tusen ... / mvh B
Vet ikke med alt fra Accuphase, men på C-2150 er det en knapp man trykker på for å velge MM/MC, så antar at den "husker" hva du valgte på kort 1 og kort 2.Greit nok, men det er betjening for å switche mellom MM og MC på fronten,og gjelder 1 stk kort, så hva gjør men for betjene kort nr 2? Bruker brytere for DAC kortet?
kan du ikke ringe Bjørn å snakke med hanGreit nok, men det er betjening for å switche mellom MM og MC på fronten,og gjelder 1 stk kort, så hva gjør men for betjene kort nr 2? Bruker brytere for DAC kortet?