Ja, bortsett fra at jeg har lagret Rockwool bak i hjørnet - som flater litt ut mellom 100 og 200Hz - er det ikke gjort forsøk på å adressere problemene i rommet med akustiske tiltak. Siden jeg har rotert 90 grader forsøker jeg å finne den beste posisjonen før tiltak settes inn. Etter målingen den 2. sept justerte jeg helt marginalt på Imagic og målte på nytt 3. sept. Målingene kommer i neste post. Du vil se at jeg har fått opp diskanten litt og samtidig er refleksjonene dempet ned litt slik at jeg er ned mot -25dB før 20ms. Mvh.Ser i mine øyne ut som en bedre plassering og da har jeg også lyden med i tankene.
Har du noe EQ mulighet på bassene og eventuelt er de brukt, eller har du fått til en slik jevn kurve i disse sitt arbeidsområde bare slik de står (=plassering)
Lenge siden jeg har lyttet hos deg nå, så kanskje vi skulle få til en utveksling/lytterunde hos hverandre................... med mer
Mvh.KW
Hei - først kommer rådataene fra måling gjort fra lytteposisjon med mikrofonen plassert i stolen pekende rett opp. Jeg må forske litt på hvilke posisjoner jeg skal sette mikrofonen i for å få det mest korrekte resultatet.Kan du poste SPL og vannfallsdiagram på nytt med REW-forumets (HomeTheaterShack) "standardiserte" grenseverdier for y-aksen (x-aksen er kanskje ikke så nøye)?
Dette følger med en kveld i det rommet. Ta en tur.skulle gitt mye for en kveld i det rommet der
Hei - nei målingene nedover er nok ikke så gode, men tatt med i betraktningen at jeg ikke har forøkt å adressere området under 70-80Hz er det kanskje ikke så verst. Ingen av de ortodokse akustikkpuristene har sagt et pip - så ikke vet jeg. Min ide er å dempe rommet så godt det lar seg gjøre og å plassere flere basshøyttalere litt vilkårlig rundt i rommet for på den måten forsøke å få så jevn respons som mulig. Jeg har nettopp kjøpt et par Gradient-bassmoduler til og de første lytte/måleresultatene med dem i rommet er oppløftende. Ta deg en tur for påfyll mm.Målingene dine AC ser ut til å være sjeldent gode nå. Ja, faktisk såpass bra at disse kunne ha vært et fristende påskudd til ny "inspeksjonsvisitt" for påfyll...
Hei achri-dDet er noe spesielt med elektrostater og jeg vurderer derfor et par Quad, men hvilken modell er jeg usikker på - kanskje blir Gradient stående.
Ja, jeg er blitt meget interessert i Quad ESL og har faktisk landet en deal i dag. Vi kan vente litt med å avsløre modellen utover at du har nevnt den ovenfor.Jeg kan varmt anbefale deg elektrostater. Gardient basser har du jo allerede, så da kan et brukt par ESL-63 passe som hånd i hanske hos deg.
Mellomtonen på "gamlingene" går utenpå det meste i mine ører, og er bedre enn de yngre modellene 988 og 989.
Noen mener sågar at Quad ikke lykkes helt med mellomtonen på sine 2805 og 2905 kontra 63.
Dette har jeg ikke fått kontroll lyttet.
Her snakker vi nok nyanser, smak og behag.
Ellers lanserer Quad 5`te generasjon stater i disse dager ESL-2812 og 2912.
Her har de benyttet bedre deler i strømforsyning mm enn i foregående modell.
Avslutningsvis må jeg si meg enig i at Gradient Revolution er en "glemt" HiFi skatt.
God jakt på lydlig lykke.
Mvh. Powerpoint
Jepp KW dette gikk fortere enn jeg trodde i går. Takk for i går forresten - kabler er kanskje ikke så interessant som en skulle tro, og forskjellene er i hvert fall mye mindre enn hva man kan spille teater om.Er det noe å vurdere da achri-d .....................2912 før 29/12/12 og jeg gleder meg allerede til å høre de der oppunder fjellet
Mvh.KW
Se her ja gratulerer.For en måneds tid siden fikk jeg låne en Schiit Mjolnir fra Audio Norge for å høre på den sammen med Audeze LCD3. Den kombinasjonen fungerer aldeles utmerket, men det fine er at jeg endelig har fått tak i en forsterker som driver HE-6 til den store gullmedalje. Normalt har jeg måttet koble ut høyttalere og så koble HiFiMAN-adapteret til forsterkere og til HE-6 for å få godlyden i HE-6. Nå er det bare å slå på Mjolnir og jeg oppnår den samme godlyden - hvilken forbedring. Jeg trodde ikke at en standard hodetelefonforsterker ville være i stand til dette. For øvrig så fikk jeg de nye Quad 2805 inn i stuen forleden - ingen dårlig opplevelse det heller. Det mest interessante i den anledning er at salget av Imagic 1.6TC nå har dekket alle utgiftene jeg har hatt for å få tak i to par Gradient Revolution og et par Quad.
Må bli bra med en sunnmøring som dirigent
Ja, det skjer radikale endringer ser jeg. Tror jeg kjenner deg såpass at valgene dine neppe er nedgradering av musikalsk opplevelse, men tvert om. Jeg registrerer at du pøser på med power på panelene.
På hvilken måte opplever du at matchen sitter AC, og hva opplever du av forandringer utifra forrige oppsett?
Gratulerer forresten. Jeg antar at du har mye av de samme kildene som tidligere - på langveggen?
/-Jan P.
Det er POWER (ampere, volt og watt) som skal til for å få Quadene til å synge GrumpyJa, det skjer radikale endringer ser jeg. Tror jeg kjenner deg såpass at valgene dine neppe er nedgradering av musikalsk opplevelse, men tvert om. Jeg registrerer at du pøser på med power på panelene.
På hvilken måte opplever du at matchen sitter AC, og hva opplever du av forandringer utifra forrige oppsett?
Gratulerer forresten. Jeg antar at du har mye av de samme kildene som tidligere - på langveggen?
/-Jan P.