Acoustic Research AR3(412HO)

toodle

Medlem
Ble medlem
23.02.2010
Innlegg
6
Antall liker
1
Noen som har noe info om hvor disse ble solgt i Norge? Disse er vel fra 1999 eller 2000 ca. Disse har 12" sub i sidene med sunfire forsterker innebygd. Fryktelig lite info om dem på nettet. Har selv modifisert mine med nye diskanter(XTZ 99 serie bånddiskanter) som viste seg og utgjøre en stor forskjell positivt. Hadde vært morsomt om noen visste noe om disse eller denne serien. 😊
 

toodle

Medlem
Ble medlem
23.02.2010
Innlegg
6
Antall liker
1
Acoustic Research AR-3(412HO)

Noen som har et par av disse og evt deler? Sitter på et par selv som har fått bånd diskant dra XTZ som viste seg og spille helt eksemplarisk. Ene diskanten var defekt så da bygde jeg om like greit og det spiller vilt detaljert 😊 Noen hadde fiklet stort på ene høyttaleren og klipt av ledninger på aktive delen til bass. Loddet og ordnet dette etter alle kunstens regler og nå spiller det rimelig bra mener jeg. 😊 INPUT??
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet til vintage delen.
EDIT: 2 av dine tråder er også slått sammen.
Sgs. identiske.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Noen som har et par av disse og evt deler? Sitter på et par selv som har fått bånd diskant dra XTZ som viste seg og spille helt eksemplarisk. Ene diskanten var defekt så da bygde jeg om like greit og det spiller vilt detaljert ?????? Noen hadde fiklet stort på ene høyttaleren og klipt av ledninger på aktive delen til bass. Loddet og ordnet dette etter alle kunstens regler og nå spiller det rimelig bra mener jeg. ?????? INPUT??
Hadde i sin tid bare forsterkerne til bassen, ble handlet av en kar som tok med seg fra usa. Det er som du nevner veldig lite info om disse og vet heller ikke hvem som som importerte disse den gangen. Forsterkerne er knallbra husker jeg.
 
Topp Bunn