Acoustic Solid Machine erfaringer ?

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.
Fant ikke noe info om denne spilleren av nyere dato, så jeg slår på stortromma og spør : er det noen som har erfaring med denne spilleren ? Hvordan låter den (vet det er et ganske umulig spm å svare på da det handler og matching og hvilket annet utstyr man har). Er det andre spillere i samme klasse dere heller ville anbefale ? Selv synes jeg at den visuellt sett ser veldig flott ut......men det trenger jo ikke å være en kvalitetsspiller av den grunn.
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jeg har en men har nesten ikke fått hørt på den enda desverre. Har heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag siden jeg er helt ny i denne hobbyen. Vet ikke hvor du bor, men de har iallefall en stående hos Maxwell i Kristiansand som du kan høre på dersom du bor i nærheten. De skryter veldig av den, men det er jo selvfølgelig ikke annet å vente. :)
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.
Hvilket utstyr har du kombinert denne med ?
Jeg bor i Stavanger og Maxwell får denne inn til lytting til uka.
Jeg mener å huske å ha lest et sted at folk var misfornøyd med denne spilleren, i forhold til pris, kvalitet etc. Men det kan godt være jeg husker feil, og jeg finner ikke noen artikkel på nett som tilsier dette.
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke hørt om noen som er misfornøyd. Har da heller ikke hørt om noen som er fornøyd utenom han på Maxwell. Har rett og slett ikke hørt annet enn det jeg har kunnet lese på nettet, og der har jeg ikke funnet noe negativt. Jeg har den koblet sammen med en TAG McLaren PPA20 RIAA som igjen er koblet til en Musical Fidelity A5 integrert som sender lyden til ett par Sonus Faber cremona Auditor. Men jeg har akkurat fått Riaaen og så har jeg klart å ødelegge ett bass-element i den ene høytaleren, så jeg har omtrent aldri fått hørt på platespilleren enda men det lille jeg har hørt er ganske lovende. Om ett par uker når jeg får nytt element blir det andre boller tenker jeg, da skal jeg få snurret litt vinyl endelig :) ;D :)
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Og ja, og flott ser den ut, veldig høy WAF, den er vel den eneste av komponentene mine utenom høytalerne som kona synes ser bra ut. Hun synes faktisk den ser veldig bra ut.
Jeg syns nok også at kvalitet og finnish virker veldig bra uten at jeg har så mye å sammenligne med som sagt ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
vannlater skrev:
For di som ikke gidder å google så ser spilleren slik ut :



Hey, det er jo den samme som svingen68 har i avataren sin jo........ ;D ;)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.758
Antall liker
11.378
Torget vurderinger
2
For info er Acoustic Solid av den typen spillere som spiller med typisk autoritet og fylde, på linje med f.eks amerikanske spillere som VPI, og da i en viss motsetning til den mer lettbente rytmikken fra f.eks noen engelske spillere som f.eks Rega. Så man kan allerede her ane noe om man vil like dem eller ei. Machine anses for øvrig å være blant de mest "autoritære" av dem alle.
De har fast oppheng og separat motor med noe over middels trekkraft; det må de ha, for tallerknene på AS-spillerne er meget tunge, typisk fra 15 kilo og oppover. Til tross for dette er faktisk "drivremmen" kun et utrolig tynt nylonsnøre.
De fungerer fint med armer fra Rega, Audio Note (som i utgangspunktet er Rega-armer) og ikke minst Origin Live, foruten at de også selv leverer armer til sine spillere.
De er rimelig greie monterings- og justeringsmessig, og meget stabile når de først er ferdig satt opp. De fleste synes de er hakket penere i virkeligheten enn på bilder. :)

Mvh
Håkon Rognlien
Fryd Hi-Fi
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Ja det skal bli spennede å høre denne spilleren i dag etter jobb.
Jeg har i lenger tid også vurdert Transrotor ZET1, men denne er det ingen som har i Stavanger så jeg får ikke testet denne. Det finnes nok av info på nettet, men man skal jo aldri kjøpe noe før man har fått et personlig inntrykk. Noen som har en formening om hva største forskjellen på disse to spillerne er ?
Her er forøvrig et bilde :
 

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva er konklusjonen din etter prøvelytting?? Ble det handel?

Selv har jeg hørt Fryd hifi sin , den gjør seg veldig godt med origin live arm , og benz puckup....jeg hørte denne på en audiovalve riia som koster en del , men så pillte det jammen godt også......Origin armen skal jeg ikke uttale meg om , spillern derimot(svart) er en vakker skapning , kraftfull med tykk tallerken og fiskesnøreliknende drivANORDNING , for å kalle det reim er vel litt drøyt ;)

Disse tror ejg det kommer til å bli solgt en del av.....mon tro om det finnes armboard til Mørch..... ;D ;D
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.985
Antall liker
1.990
Sted
Sortland
Bumper denne da det hadde vært morsomt å høre om flere erfaringer med Solid Machine.
 
Topp Bunn